forstærker?
Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 28-04-08 10:56

Kan man få sat en forstærker på sit telefonsignal?

Sagen er, at jeg har fullrate og en telefon ca. 20 meter fra routeren.
Telefonen virker OK, men "vis nummer" virker kun, hvis jeg monterer
telefonen meget tættere på routeren. Da jeg havde ADSL fra TDC virkede det
godt nok og Fullrate har også indrømmet, at deres signal er svagere (lavere
spænding) end det som TDC's skillefilter leverer.

Idéen er nu, at forstærke signalet. Kan man det?

mvh.
Uffe Kousgaard

Fra : Karsten \(7870\)

Dato : 28-04-08 13:16

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> (lavere spænding) end det som TDC's skillefilter leverer.
>
> Idéen er nu, at forstærke signalet. Kan man det?

Det er muligt, at du skal have en anden afslutningsimpedans ved din
telefontilslutning - eller fjerne den, der måske allerede sidder i
tilslutningsdåsen. Det er muligt, at det kun gælder ved ISDN, men det er da
et forsøg værd at kikke efter.
Karsten H. (7870)
Vil du med rette have ry som lærd
Så søg det lette - og gør det svært (piet Hein)

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 28-04-08 13:27

"Karsten (7870)" <bito@karby.dk> wrote in message

> [...]
> telefontilslutning - eller fjerne den, der måske allerede sidder i
> tilslutningsdåsen. Det er muligt, at det kun gælder ved ISDN, men det er

Der er ikke meget der ligner en modstand eller noget elektronik i øvrigt i
mit telefonstik fra ca. 1956.

Fra : Frank Damgaard

Dato : 28-04-08 14:14

Uffe Kousgaard skrev:
> "Karsten (7870)" <bito@karby.dk> wrote in message
>
> Der er ikke meget der ligner en modstand eller noget elektronik i øvrigt i
> mit telefonstik fra ca. 1956.

Hvilken type kabel har du fra router til telefon?
Man kan ikke forstærke "signalet", men du kan forbedre
telefonledningen og evt. udskifte gamle dårlige stik
med dårlige forbindelser.
Brug evt. 4x2 parsnoet kabel af samme type som til netværkskabel
(f.eks. CAT5) , det er ofte bedre en det billige tynde tlf-kabel
fra byggemarkedet.

Selv har jeg ca. 20 meter fra router til den sidste telefon
og det fungerer ok. Jeg har dog brugt et par fra netkablet,
idet der til netværk kun er brug for 2x2 og dermed
2 par ledige til andet brug.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 28-04-08 14:36

"Frank Damgaard" <frank_news@milpent.dk> wrote in message

> Hvilken type kabel har du fra router til telefon?

Halvdelen er ret nyt, et kabel med 4 ledere, hvor de 2 anvendes til at føre
signalet frem til routeren og de 2 andre til at føre tlf-signalet tilbage
til det oprindelige indgangs-stik.

Den anden halvdel er et gammelt kabel, måske 50 år?

At trække nye kabler vil ikke være særlig pænt pga. karme m.m. og en masse
møbler der skal flyttes. Der skal nok en anden løsning til.

Fra : KsNa

Dato : 28-04-08 19:06

> [...]
> føre signalet frem til routeren og de 2 andre til at føre tlf-signalet
> tilbage til det oprindelige indgangs-stik.

4 ledere - hmm, er det 2 par eller bare 4 enkelte.

Mvh
Kim

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 28-04-08 20:56

"KsNa" <KsNa@invalid.invalid> wrote in message

> 4 ledere - hmm, er det 2 par eller bare 4 enkelte.

Det ved jeg ikke, men det har virket tidligere og det er en TDC mand, der
oprindeligt installerede det for nogle år siden.

Fra : KsNa

Dato : 29-04-08 17:45

> Det ved jeg ikke, men det har virket tidligere og det er en TDC mand, der
> oprindeligt installerede det for nogle år siden.

Så må vi regne med, at det er som 2 par.

Mvh
Kim

Fra : Sørensen

Dato : 28-04-08 19:06

"Uffe skrev >
> [...]
> tilbage til det oprindelige indgangs-stik.
>
> Den anden halvdel er et gammelt kabel, måske 50 år?

Er det en TDC-teknikker der har installeret routeren / tilsluttet stikket 20
meter væk. ?.

Det er før set at GDS-folk føre det analoge signal ud i en gammel analog
linie som stadig er tilsluttet på centralen.

vh.
Sørensen

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 28-04-08 20:58

"Sørensen" <nogen@microsoft.com> wrote in message

> Er det en TDC-teknikker der har installeret routeren / tilsluttet stikket
> 20 meter væk. ?.

Ja, men efter mit ønske (for flere år siden) og tidligere virkede det jo
også godt nok. Jeg har flere fastnet telefoner og routeren kan jo kun stå
lige ved siden af én af dem.

Fra : jos

Dato : 17-05-08 19:54

Uffe Kousgaard wrote:
> [...]
>
> Ja, men efter mit ønske (for flere år siden) og tidligere virkede det
> jo også godt nok. Jeg har flere fastnet telefoner og routeren kan jo
Masser af de ATAer(bokse) kan kun klare 2-3 apparater parallelt, vedr
ringespænding eller visnummer, afhængig af type.
prøv at tage alle appareter af undtaget 1, og se om det virker.
Jeg fjernede alle telefoner, undtagen den vigtigste, og satte en DECTcentral
med 3 underappareter op for resten.

finn

Fra : Karsten \(7870\)

Dato : 28-04-08 15:30

> "Karsten (7870)" <bito@karby.dk> wrote in message

> Der er ikke meget der ligner en modstand eller noget elektronik i øvrigt i
> mit telefonstik fra ca. 1956.

Nej, det brugte man ikke den gang.