CS versioner
Fra : PSG

Dato : 26-05-08 18:18

Hej

Er CS Source en senere (og vel dermed bedre?) version af CS end 1.6 eller
indeholder sidstnævnte funktioner der ikke findes i Source?

PFT
P.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 26-05-08 19:18

"PSG" <ringstedvej4000@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er CS Source en senere (og vel dermed bedre?) version af CS end 1.6 eller
> indeholder sidstnævnte funktioner der ikke findes i Source?

CS:Source er lavet ud af 1.6 spillet, men baseret på source/HL2 grafik
motoren .
Det er nu 2 individuelle spil.

Grafisk set er source flottest, men spilmæssigt hælder jeg stadigæk til 1.6

Hvad der så er bedst kan man diskutere længe.

Der er dog ikke de store forskelle i spillene, udover grafikken.

Fra : PSG

Dato : 26-05-08 22:12

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.invaliDK> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvad der så er bedst kan man diskutere længe.
>
> Der er dog ikke de store forskelle i spillene, udover grafikken.

Og 1.6 kræver velsagtens så en tidligere version, går jeg ud fra? Så må jeg
i gemmerne og se om jeg kan finde en gammel CS disk, for spillet optræder
ikke som spilbart i min spilleliste i Steam.

P.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 26-05-08 22:24

> Og 1.6 kræver velsagtens så en tidligere version, går jeg ud fra? Så må
> jeg i gemmerne og se om jeg kan finde en gammel CS disk, for spillet
> optræder ikke som spilbart i min spilleliste i Steam.

Det var kun i tidernes morgen at man skulle bruge en eftermiddag på at
downloade og patche en halflife og cs op til nyeste udgave.

Med steam behøver du ikke at have noget, udover en konto+cdkey som giver
adgang til spillet, måske er det der kæden hopper af ?
Kan også være den står under "ikke installeret? "

Fra : PSG

Dato : 27-05-08 11:10

> "PSG" <ringstedvej4000@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det var kun i tidernes morgen at man skulle bruge en eftermiddag på at
> downloade og patche en halflife og cs op til nyeste udgave.

Jeg har HL 2, DoD og CS Source installeret via Steam - og de kører fint.
Efter at have kørt installationen af CS 1.6 optræder der nu et Half Life og
et Counter Strike ikon i spillelisten, men de er ikke spilbare og henviser
blot til Steam-shoppen når man trykker på dem. Så jeg må vel antage at Steam
ikke mener at jeg har ret til at spille CS 1.6?

- P.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-05-08 12:24

"PSG" skrev

> Efter at have kørt installationen af CS 1.6 optræder der nu et Half Life
> og et Counter Strike ikon i spillelisten, men de er ikke spilbare og
> henviser blot til Steam-shoppen

Hmm ja det er lidt anderledes end "normalt" når man installerer gamle spil
skal hægte dem sammen med Steam

Afinstaller CS
Start Steam
I menuen "Games" vælger du "Activate a product on Steam"
Du skal indtaste din cdkey og så går resten automatisk (som hovedregel)

- Peter

Fra : Bufferzz

Dato : 27-05-08 22:23

Eller bare slet de 2 .blob filer i steam mappen.

Eller log ud af steam og ind ugen (ikke bare exit)

Fra : Bufferzz

Dato : 27-05-08 10:11

> Er CS Source en senere (og vel dermed bedre?) version af CS end 1.6 eller
> indeholder sidstnævnte funktioner der ikke findes i Source?

cs 1,6 er fra 1999 og source er fra 2004
Du kan spille source uden at have det gamle.
Jeg anbefaler source

Tror godt du kan gætte hvad det er source og hvad der er 1,6 her:
http://www.myupload.dk/showfile/512599f49a.jpg/
http://yoo.dk/source/css_sam_o.htm
http://yoo.dk/source/css_sam_a.htm

Du kan købe det på dvd eller direkte online i steam.
I begge tilfælde skal du bruge steam alligevel.

/B

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-05-08 10:33

"Bufferzz" skrev

> cs 1,6 er fra 1999 og source er fra 2004
> Du kan spille source uden at have det gamle.
> Jeg anbefaler source

Depends :)
Sidst jeg kikkede på serverstatistikker var CS 1.6 klart i overtal i forhold
til CS:Source mht antal server/spillere

Spørgsmålet er så hvordan det er fordelt i Skandinavien ....

- Peter

Fra : Bufferzz

Dato : 27-05-08 22:31

> Sidst jeg kikkede på serverstatistikker var CS 1.6 klart i overtal i
> forhold
> til CS:Source mht antal server/spillere

Og ?

Det kan der være flere grunde til Fx.
- Hvem spiller (alder) børn ?
- Hvad har de af computerudstyr til rådighed (alder) børn ?
- Hvad har de af penge til rådighed til køb af det nyere og dyere spil /
hardware Børn ?
- Hvilket af de 2 spil har størtst forspring mhst. salg.

Har du penge til en middel god computer og penge til cs source (200 kr)
Er source da at forretrække.

ps.
Der er flere der bruger InternetExplorer som internet browser ...
det er ikke det samme som at InternetExplorer er bedere end andre
browsere...

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-05-08 22:47

"Bufferzz" skrev

> Det kan der være flere grunde til Fx.
> - Hvem spiller (alder) børn ?

Prøv at sæt dig ind i sagerne ...
Du kan spille via fx xlbet.com på både CS 1.6 og CS:S e-sport kampe

Jeg har ikke energi til at tælle antal klaner i de to varianter, det må være
op til den interesserede

- Peter