hvorfor lavre rente til børn?
Fra : Lindstroem

Dato : 15-05-08 16:02

Bedsteforældrene og os selv har over tid givet en del penge til vores børn.
De er gennem årene primært sat i aktier og det har, den seneste nedgang til
trods, været en rigtig fin placering sammenlignet med obligationer og
aftalekonti.
En del af aktierne er nu blevet afhændet og der er således en del kontanter.
Alle tre børn, der er mellem 5 og 11 år gamle, har mere end 100.000 kroner i
kontantbeholdning.
Jeg havde nu en forventning om 4½ - 5 pct på en bankkonto under forsætning
af en vis bindingsperiode.
Men nej. En række af de gode tilbud med førnævnte procentsatser kræver, at
man er over 18 år. Hvorfor det? Fordi der ikke er noget spinn off for banken
på mindreårige eller p.g.a. noget jura?
Den iøvrigt flinke bankmand kunne blot sige, at det er sådan det er.
Nogen bud på forklaringer fra gruppen her? Jep - jeg kunne købe
obligationer, men bindingen bliver for lang. Jeg foretrækker max. tre mdr

Bedste hilsner
Lindstrome

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 16-05-08 17:19

"Lindstroem" <lindstroem@newmail.dk> skrev:

> Den iøvrigt flinke bankmand kunne blot sige, at det er sådan det er.
> Nogen bud på forklaringer fra gruppen her?

En ringe bank Skift bank er nok det bedste bud.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Lindstroem

Dato : 19-05-08 15:53

Nu har jeg været lidt rundt og forespurgt i andre pengeinstitutter.

Jeg kan herefter konstatere, at det ikke udelukkende er Danske Bank (som er
den bank mine børn bruger), der har et ønske om at børn stilles dårligere,
hvad angår rente på indlån.

Bedste hilsner
Lindstroem

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 23-05-08 19:13

> [...]
>
> Jeg kan herefter konstatere, at det ikke udelukkende er Danske Bank (som
> er den bank mine børn bruger), der har et ønske om at børn stilles

Nu nævner du ikke hvor i landet du er fra, men
https://www.himmerland.dk/Om%20sparekassen/Priser/Indlaan.pdf giver 3,50%
<10 år og 4,5% >10 år

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : Kim

Dato : 26-05-08 00:57

On 15 Maj, 17:02, "Lindstroem" <lindstr...@newmail.dk> wrote:
> [...]
> Nogen bud på forklaringer fra gruppen her? Jep - jeg kunne købe
> obligationer, men bindingen bliver for lang. Jeg foretrækker max. tre mdr

Roskilde Bank giver 5% på børnebørnskonti når indeståendet er over
15.000 kr.

Kim

Fra : Lindstroem

Dato : 28-05-08 21:09

Hej Kim

Roskilde Banks fem procent kan du kun opnå ved møjsommeligt at indbetale
(det lave) børneopsparingsbeløb år efter år) eller alternativt lade
bedsteforældre indbetale det noget større gavebeløb år efter år.
I mit tilfælde er der tale om at en pose penge, der er fremkommet ved salg
af børnenes aktier, skal placeres.
Så står man der med pengesækken med børne-cpr på, er Roskilde Bank ikke
bedre end de andre. Hvis børnene køber bankaktier hjælper det ganske vist
lidt på rentesatsen, men det var ligesom ikke meningen at de solgte aktier
skulle erstattes med bank-aktier.

-Og jeg må sige, at det fortsat undrer mig en smule, at jeg som voksen er
noget gunstigere stillet, hvad angår anbringelse af mine frie midler på en
bankkonto. ½ -1 procent mere, kan jeg som voksen opnå.

Bedste hilsner
Lindstroem

Fra : Mr. Printer

Dato : 22-06-08 13:36

vestjysk bank giver pt. 4,75% til børn mellem 0 og 26 år. uden nogen
form for binding eller andre betingelser. http://www.vestjyskbank.dk/privat/opsparing?OpenDocument
De vil i øvrigt oprette en netbank til dig og tilknytte børnenes konti
dertil.