Overfører Pension
Fra : Peter

Dato : 27-05-08 20:25

Hej

jeg har skiftet job, og tiltrådt en ny pensionsordning gennem min nye
arbejdsgiver. Så skulle jeg få overført pensionen fra min gamle
arbejdsplads.

Burde overførslen ikke være 100% gratis? Er det tilladt at den nye
pensionsfirma tager "kr. 1998,75 til rate omkostning" ?

tak,
Peter

Fra : Anders Majland

Dato : 28-05-08 12:39

> Burde overførslen ikke være 100% gratis? Er det tilladt at den nye
> pensionsfirma tager "kr. 1998,75 til rate omkostning" ?

De må selv bestemme om de ønsker at "modtage" din gamle ordning og også hvad
prisen skal være for det. Dit gamle selskab kunne også nemt tage sig godt
betalt for at slippe dig .... Så (afhænigt af beløbets størrelse) er 2000kr
billigt sluppet for at samle det.

Lod du den gamle stå ville den sikkert blive spist op af
administrationsomkostninger

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 28-05-08 15:20

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev:

> [...]
> nemt tage sig godt betalt for at slippe dig .... Så (afhænigt af
> beløbets størrelse) er 2000kr billigt sluppet for at samle det.

Er der ikke kommet en regel/brancheaftale der gør, at overførsler i
forbindelse med jobskifte er gebyrfri?

Jeg tror den bliver kaldt jobskifteaftalen.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Peter

Dato : 02-06-08 21:39

Morten Bjergstrøm" wrote:

> Er der ikke kommet en regel/brancheaftale der gør, at overførsler i
> forbindelse med jobskifte er gebyrfri?
>
> Jeg tror den bliver kaldt jobskifteaftalen.

Jeg troede også det burde være omkostningsfrit. Men jeg ved ikke
hvordan lovgivningen egentlig er.

Jeg havde en pensionsordning gennem min tidligere arbejdesgiver. Så
skiftede jeg job til en arbejdsgiver som ikke havde en pensionsordning.
Min nye arbejdsgiver oprettede en pensionsordning efter et stykke tid,
som jeg måtte slutte mig til, og jeg flyttede min gamle pension til den
nye.

Er dette "skift" ikke omfattede af "jobskifteaftalen"?

/Peter

Fra : Poul Christensen

Dato : 02-06-08 22:25

"Peter" <xdzgor@hotmail.com> wrote in news:48445a56$0$15901
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Jeg troede også det burde være omkostningsfrit. Men jeg ved ikke
> hvordan lovgivningen egentlig er.

Hvem skal så betale for de resourcer som overførslen beslaglægger?

De andre pensionsopsparer?

mvh poul christensen

Fra : Peter

Dato : 03-06-08 08:29

Poul Christensen wrote:

> "Peter" <xdzgor@hotmail.com> wrote in news:48445a56$0$15901
> $edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Hvem skal så betale for de resourcer som overførslen beslaglægger?
>
> De andre pensionsopsparer?

Ingen anelse. Det var heller ikke det som spørgsmålet gik ud på.

Men, svaret er selvfølgelig "ja". I sidste end er det kunden der
betaler alle omkostninger. Men hvis vi betaler omkostningerne fælles
allerede, hvorfor skal jeg betaler en gang til?

Fra : Ginseng

Dato : 15-06-08 14:25

Behøver du skifte ?

Kan du ikke bare lade den gamle være og starte en ny ?

Fra : Peter

Dato : 15-06-08 21:45

Ginseng wrote:

> Behøver du skifte ?
>
> Kan du ikke bare lade den gamle være og starte en ny ?

Ja - men så efter 10 - 20 år har man 5 - 6 små pensionsordninger

Fra : Ginseng

Dato : 15-06-08 22:28

> Ja - men så efter 10 - 20 år har man 5 - 6 små pensionsordninger

Samt 12.000 ekstra + renter rente :)

Fra : Anders Majland

Dato : 16-06-08 09:43

> Samt 12.000 ekstra + renter rente :)

Wishfull thinking ... Små pensionsordninger man ikke indbetaler på har det
med at bliver spist op af gebyrer ....

Fra : xdzgor@hotmail.com

Dato : 16-06-08 03:16

On 16 Jun., 10:43, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:

> Wishfull thinking ... Små pensionsordninger man ikke indbetaler på har det
> med at bliver spist op af gebyrer ....

Jeps - jeg har en anden som allerede er på vej mod 0... det kunne ikke
betale sig at få den flyttet eftersom der kun var lidt over kr 1.000,-
i den.