Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Spørgsmål til forbrugslån (sammenlægning).~
Fra : superdamocles@gmail.~

Dato : 16-05-08 08:47

Jeg står og vil købe en andelsbolig og skal jo låne pengene i banken,
men har et lille problem...et forbrugs lån på ca. 80.000 kr.

Mit spørgsmål er så, om man kan få lagt forbrugslånet oven i
andelsboliglånet(boliglån) så man ikke står og betaler til 2 lån?

Det er en billig andelsbolig vi taler om her!

Fra : Michael

Dato : 16-05-08 15:59

<superdamocles@gmail.com> wrote in message
[...]

Det er ligegyldigt hvor billig andelen er. Du kan låne 80% af købsprisen som
en andelsboliglån og de resterende 20% som et almindeligt lån uden
sikkerhed - du skal altså derfor låne mere til "forbrug" end allerede, så
svaret er nej...

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 16-05-08 17:22

Michael skrev:

> [...]
> en andelsboliglån og de resterende 20% som et almindeligt lån uden
> sikkerhed - du skal altså derfor låne mere til "forbrug" end allerede, så

Enig i, at svaret er nej, men han kan da sagtens låne hele andelsbeløbet
som andelslån.

Endvidere ville det vel være muligt, som boligmarkedet ser ud, at hvis
man fandt en bolig som i forhold til andelskronen blev solgt billigere,
at optage et lån på hele andelskronen og dermed nedbringe sit
forbrugslån... i know.. anden snak

// Kim

Fra : Carsten Riis

Dato : 16-05-08 19:02

Michael skrev den 16-05-2008 16:58:
> [...]
> en andelsboliglån og de resterende 20% som et almindeligt lån uden
> sikkerhed - du skal altså derfor låne mere til "forbrug" end allerede, så

Hmmmm, det må være de gamle gamle regler du henviser til.

Siden 2005 har det været lovligt at låne sin andelslejlighed med pant og
hele svineriet.

Derudover er det op til superdamocles' forhandlingsevner og banken
velvillighed (læs: superdomocles' kreditværdighed) hvad han kan låne på
ét lån.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Peter Knutsen

Dato : 16-05-08 21:11

Carsten Riis wrote:
> [...]
>

> Derudover er det op til superdamocles' forhandlingsevner og banken
> velvillighed (læs: superdomocles' kreditværdighed) hvad han kan låne på

Ligger hans forbrugslån hos banken? Hvis det ikke gør, så er det vel
meget sandsynligt at banken gerne vil være behjælpelig med at lånet
flyttes over i deres regi?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Michael

Dato : 16-05-08 23:17

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> wrote in message

> [...]
>

> Derudover er det op til superdamocles' forhandlingsevner og banken
> velvillighed (læs: superdomocles' kreditværdighed) hvad han kan låne på ét

Ja undskyld - my fault. Man kan godt låne til hele værdien af andelen