Spørgsmål til beskatning...
Fra : Optimus Prime

Dato : 05-05-08 07:56

Lidt sent, men fik studset over en post på min selvangivelse og håber
gruppen kan hjælpe (eller henvise til egnet gruppe).

Jeg har deltaget i et forsøg på Rigshospitalet og fået udbetalt løn for
mine pinsler (dette er en engangforestilling og Rigshospitalet er ikke
min normale arbejdsplads)...

På lønsedlen står der: "Diverse ikke skattepligtige tillæg/fradrag" (ny
linie) "Honorar b-indkomst" og så beløbet...

Dette beløb er så tikket ind i rubrik 12 på min selvangivelse (personlig
indkomst, honorarer m.v.) og jeg plukkes således for både
arbejdsmarkedsbidrag og skat af beløbet...

Spørgsmålet er så når der nu står "Diverse ikke skattepligtige" på
lønsedlen, hvorfor skal jeg så svare skat af det? - eller har Skat lavet
en fejl?

Fra : K*N

Dato : 05-05-08 10:44

Nu foregår den slags jo elektronisk så det mest sandsynlige er, at
Rigshospitalet har haft en uoverenstemmelse mellem den indberetningskode man
har givet til SKAT contra den kode som har aktiveret teksten på lønsedlen.
Hvilken kode der skal anvendes ved jeg ikke.

Knud

Fra : alexbo

Dato : 05-05-08 12:34

"Optimus Prime" skrev

> På lønsedlen står der: "Diverse ikke skattepligtige tillæg/fradrag" (ny
> linie) "Honorar b-indkomst" og så beløbet...

Du læser det ene som overskrift til det næste, men mon ikke bare det er to
forskellige ting,
et skattefrit tillæg uden beløb fordi det ikke er aktuelt for dig, og en
skattepligtig indkomst.

http://www.folketinget.dk/samling/20051/spoergsmaal/S4101/svar/endeligt/20060524/283174.HTM

mvh
Alex Christensen

Fra : Optimus Prime

Dato : 05-05-08 12:49

alexbo skrev:
> [...]
> forskellige ting,
> et skattefrit tillæg uden beløb fordi det ikke er aktuelt for dig, og en

Hmm det lader til du har ret og jeg bare skal betale med glæde... eller
i hvert fald betale - men tak for hjælpen, så er der i det mindste ro i
sjælen