Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Regne eksempel på Import af by bil.
Fra : Grinz

Dato : 04-05-08 09:52

Har besluttet mig for en fabriksny Hyundai i10.

Problemet er dog at aircon ikke fås i de dansk importerede biler, MEN
Sverige, Tyskland, Schweitz osv. kommer alle med aircon og lidt mere udstyr.
Derfor vil jeg undersøge, hvad det koster at importere sådanne en svend
selv, MEN jeg kan ikke finde ud af hvad det kommer til at koste mig :(

F.eks. koster den nye bil på gaden i Sverige ca. 85000 danske kroner. (ca.
115.000+diverse kr. i danmark dog uden aircon)
Bilen jeg kigger på er denne her H i10 e-Sense udgave:
http://www.hyundai.se/dw/hyundai/docs/pics/i10_Faktablad_080314_i10_4sid.pdf

Skat regner:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1755101&vId=0

Oprindelig nypris inkl. moms og afgifter: ?
Handelspris: ?

Hvilke af de to ovenstående skal jeg bruge OG hvad er beløbene i DKK?

Brændstof: Benzin
Km/l: 20
Antal Selealarmer: 0
Airbags: 4
ABS: Ja
Radio: Ja
Har 5 ENAP Stjerner: Ikke testet endnu!!, så nej.
ESP/ESC: Ved ikke, men antag Ja.

Den samlede registreringsafgift: ? ( Er dette beløbet jeg skal betale til
SKAT?)
Afgiftpligtig værdi: ? ( Hvad bruger jeg dette til?)

Når jeg afmelder en bil i sverige, får jeg så moms og afgift (hvis den
eksisterer) tilbage?

Hvad bliver total beløbet? bil+afgifter+transport+stempler og hvad der nu
måtte findes?

begin 666 1x1.gif
K1TE&.#EA`0`!`( ``/___P```"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end

Fra : Tom

Dato : 04-05-08 10:09

"Grinz" <agaaga@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> svend selv, MEN jeg kan ikke finde ud af hvad det kommer til at koste mig

Kan du virkelig ikke få en forhandler til at importere sådan en bil for dig
med AC, det lyder da helt utroligt at det ikke skulle kunne lade sig gøre?

--
Tom

Fra : Grinz

Dato : 04-05-08 10:19

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Kan du virkelig ikke få en forhandler til at importere sådan en bil for
> dig med AC, det lyder da helt utroligt at det ikke skulle kunne lade sig
> [...]
Kan sikkert godt lade sig gøre, men hvad bliver pengene? Det svar jeg fik
var: Uhadaaaaa det blir dyrt??? (Måske fordi hans timepris er MEGET HØJ)

Fra : Niels Bengaard

Dato : 04-05-08 10:57

> [...]
> var: Uhadaaaaa det blir dyrt??? (Måske fordi hans timepris er MEGET HØJ)

Tror du ikke det han mente var det blev dyrt at eftermontere på en bil der
ikke har det?
Har du direkte bedt ham finde en pris på en importeret fra Sverige?

Mvh Niels

Fra : Kasper Hansen [Bruxe~

Dato : 04-05-08 10:19

> Hvad bliver total beløbet? bil+afgifter+transport+stempler og hvad der nu
> måtte findes?

Det kan ikke svare sig for dig at gå til en forhandler i f.eks. Sverige og
købe en bil, for herefter at registrere den i DK.
Til det er forhandleravancerne i udlandet simpelthen for store.
Hvis bilen f.eks. handles til ~120.000 (jeg har ikke undersøgt hvad en i10
koster), skal du ikke give meget mere end 60.000 for den i indkøb, før det
bliver en rigtigt dårlig forretning.
Du skal tænke på at hvis forhandleravancen i Sverige blot er 5.000 kr mere
end i DK, skal du betale 5.000 kr for det.

Det du dog kan gøre, er at kontakte en forhandler og høre om han kan
importere en for dig.
Jeg ved at Bilforum i Herning gjorde det med nogle af firmabilerne i mit
gamle firma - selvom Bilforum er Honda og Suzuki forhandler, importerede han
både Saab og Peugeot fra udlandet til vores firmabiler.

Det er dog stadig, efter min mening, lidt hårde odds du er oppe imod. Biler
sælges stadig billigere til DK, end resten af Europa for at konkurrere med
den høje afgift. Og især når vi taler om den mindste model fra Hyundai, er
der næsten med garanti skåret ind til benet i de danske priser.

Bilen er dog lidt billigere her i Belgien. Inkl. moms koster 1,1i "lounge"
udgaven ca. 75.000 kr.

/Kasper Hansen

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 04-05-08 11:11

Grinz skrev:
> [...]
> Derfor vil jeg undersøge, hvad det koster at importere sådanne en svend
> selv, MEN jeg kan ikke finde ud af hvad det kommer til at koste mig :(

Snak lige med forhandleren en gang til. Der har før været kørt kampagner
på netop aircon, som blev eftermonteret. Det var originale anlæg, hvor
man fik det hele i en stor papkasse. Det kostede mellem 8-12.000 alt
inklusiv. Det tog ca. fire timer at montere. En masse er allerede
forberedt.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : "

Dato : 04-05-08 11:14

> [...]
> 115.000+diverse kr. i danmark dog uden aircon)
> Bilen jeg kigger på er denne her H i10 e-Sense udgave:

Købte en Peugeot 107, med AC og fik rabat på ca kr 10.000 dvs AC'en var
næsten gratis!, c1,107,Aygo har jo også ESP.

Fra : Grinz

Dato : 04-05-08 11:23

"<-fish->" <fisk@NOspam.nu> skrev i en meddelelse

> Købte en Peugeot 107, med AC og fik rabat på ca kr 10.000 dvs AC'en var
> næsten gratis!, c1,107,Aygo har jo også ESP.

Tak for tippet, men jeg synes at i10 har "bedre" plads bagi til passagerer.

Fra : "

Dato : 04-05-08 12:37

> "<-fish->" <fisk@NOspam.nu> skrev i en meddelelse

> Tak for tippet, men jeg synes at i10 har "bedre" plads bagi til
> passagerer.
ja det ville være synd at sige der er plads på bagsædet af en 107er..men
hvis den skal bruges til at pendle på arbejde er det en fin lille bil.

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 04-05-08 13:13

"Grinz" <agaaga@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> eksisterer) tilbage?
>
> Hvad bliver total beløbet? bil+afgifter+transport+stempler og hvad der nu

Lige for at fortsætte tråden lidt:

Hvis nu man vil importere en Audi fra USA, hvor prisen vil være cirka
750.000 kr når den står i DK på plader osv, (har min svoger regnet ud), mens
en tilsvarende model, købt i DK, med samme udstyr osv, vil koste omkring
1.000.000 kr, er der så noget til hinder for dette? Hvad skal man betale for
at importere en bil fra USA til DK, dvs. købt hos en US forhandler, smidt i
en container, sejlet til DK, og toldsynet, indregistreret osv her i DK?

Det er vel kun registreringsafgift, told og moms man skal betale?
Indkøbsprisen på eks. en A6 avant i USA er jo noget mindre end her i DK....

/Jacob

Fra : Kasper Hansen [Bruxe~

Dato : 04-05-08 13:31

> [...]
>
> Det er vel kun registreringsafgift, told og moms man skal betale?
> Indkøbsprisen på eks. en A6 avant i USA er jo noget mindre end her i

Jammen der er teknisk set ikke så meget mere at betale. Jeg tror dog nok at
du skal regne fragtprisen med til bilens indkøbspris - og så ryger der moms
og afgift oven i den.
Samtidig skal du have bilen konverteret til EU standard. Dvs. at lygteglas
osv. skal skiftes - men det bør jo ikke være svært, nå du kan købe de
korrekte dele her i EU. Dog kunne jeg forestille mig at udgiften til
ombygningen også skal regnes med til indkøbsprisen og dermed afgiften. Og så
skal vel også have diverse godkendelser - jeg ved ikke om du kan få dem fra
Audi i Danmark, eller om det også er noget bøvl.
Det korte af det lange er nok at man i hvert fald skal op i en hvis
prisklasse, før det er besværet værd - men klart, en besparelse på 200.000
er jo værd at tage med :)

/Kasper

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 04-05-08 15:22

"Kasper Hansen [Bruxelles]" <newsgroups@FJERNpostmand.com> wrote in message

> [...]
> Det korte af det lange er nok at man i hvert fald skal op i en hvis
> prisklasse, før det er besværet værd - men klart, en besparelse på 200.000

Der er snakke om en Audi A6 Avant, 3,2 FSI, quattro, tiptronic, prisen som
vi har beregnet, med fragt osv osv osv, er 750.000,- ......en tilsvarende
købt her i DK, ville ende omkring 1.000.000,- . Dog har vi ikke regnet fragt
og konvertering med i de 750.000,- , men fragt er vel næppe mere end 20.000,
og konvertering, med stumper....20.000 ?

Og diverse godkendelser skriver du? Bilen er jo typegodkendt her i DK, hvis
det er det du tænker på?

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 04-05-08 16:10

Jacob Bjørn wrote:

> [...]
> og konvertering med i de 750.000,- , men fragt er vel næppe mere end 20.000,
> og konvertering, med stumper....20.000 ?

Fragt kan blive overordentlig dyrt, og hvis det skal regnes med i
nyprisen og dermed også skal betales afgift af den (moms'en skal ligges
ovenpå) så bliver 20.000kr også lynhurtigt til noget mere ,

> Og diverse godkendelser skriver du? Bilen er jo typegodkendt her i DK, hvis
> det er det du tænker på?

Inden man kaster sig ud i sådan et projekt skal man hvert fald lige være
sikker på at lige nøjagtig den model der sælges i USA rent faktsik også
har en europæisk/dansk typegodkendelse. Selvom bilen hedder det samme så
kan der godt være store forskelle mellem den amerikanske version og den
du køber her i Europa. Men bevæbnet med et stel-nummer så må det kunne
lade sig gøre at se om der findes en sådan.

Der er vist en del faldgrupper, men man kan sikkert gøre en fin handel
på sådan et køretøj.

Thomas

Fra : Bo

Dato : 05-05-08 05:33

On 4 Maj, 11:51, "Grinz" <aga...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> Derfor vil jeg undersøge, hvad det koster at importere sådanne en svend
> selv, MEN jeg kan ikke finde ud af hvad det kommer til at koste mig :(

Har du undersøgt om du kan gå ind til en udenlandsk forhandler og købe
en bil til eksport ?
At en dansker kan gøre det hos en dansk forhandler og eksportere den,
kræves Folkeregisterafmeldelse samt forevisning af Opholdstilladelse i
pg land.
Selv bor jeg i udlandet og har købt en bil der, forhandleren krævede
opholdstilladelse og skattenr. (svarer til CPR)
vh Bo

Fra : Fly Christensen

Dato : 04-05-08 12:40

On Sun, 4 May 2008 10:51:41 +0200, "Grinz" <agaaga@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Derfor vil jeg undersøge, hvad det koster at importere sådanne en svend
>selv, MEN jeg kan ikke finde ud af hvad det kommer til at koste mig :(

Afgiften på en fabriksny model udregnes på baggrund af bilens købspris.
Det er ofte en ulempe for danske forbrugere, da grundprisen i DK ofte er
meget lavere end i udlandet.

Fly

--
In space nobody will hear your cream