Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
BRF Bank?
Fra : (-Peter-)

Dato : 01-05-08 07:33

Hej..

Jeg har set at min "hovedbank" - dvs der hvor jeg har min lønkonto
skandiabanken, nu eik bank er blevet til dels overhalet af andre
banker, primært brf hvis man kun ser på renten.

Er der nogen der har noget negativt om denne bank - i forhold til eik
bank? - jeg kan umiddelbart se flg. der er dårligere:

gebyr for at hæve penge (altså i bankautomater.)
ingen mulighed for EU bank overførsel.

Imidlertid regner jeg stærkt med stadig at beholde eik bank, så kan jo
bare bruge den til det brf vil have penge for - det er primært pga.
den ekstra rente jeg vil have brf, til at føre penge over på!

Er det ikke korrekt opfattet at de ikke opkræver nogle gebyrer hvis
jeg bare vil overføre penge til kontoen og tilbage igen når jeg skal
bruge dem? Alstå ingen netbank- og overførselsgebyrer..?

/Peter

Fra : ab

Dato : 01-05-08 20:02

"(-Peter-)" <garfieldpbj@gmail.com> skrev i meddelelsen
Hej..

>Jeg har set at min "hovedbank" - dvs der hvor jeg har min lønkonto
>skandiabanken, nu eik bank er blevet til dels overhalet af andre
>banker.

Enig, og det er lidt skuffende

>Er der nogen der har noget negativt om denne bank - i forhold til eik
>bank? - jeg kan umiddelbart se flg. der er dårligere:

>gebyr for at hæve penge (altså i bankautomater.)
>ingen mulighed for EU bank overførsel.

Eik-bank få også gebyr for at hæve i udlandet efter 30. maj

Hvis du er på jagt efter en ekstra rent, så benyt www.FIH.dk

>Er det ikke korrekt opfattet at de ikke opkræver nogle gebyrer hvis
>jeg bare vil overføre penge til kontoen og tilbage igen når jeg skal
>bruge dem? Alstå ingen netbank- og overførselsgebyrer..?

Kik på fih

/AB

Fra : (-Peter-)

Dato : 01-05-08 14:18

On 1 Maj, 21:01, "ab" <a...@ab.dk> wrote:
> "(-Peter-)" <garfield...@gmail.com> skrev i meddelelsennews:8ebfa038-f0a1-4ec6-893c-ff3d4c456961@r66g2000hsg.googlegroups.com...
> Hej..

> Enig, og det er lidt skuffende

> Eik-bank få også gebyr for at hæve i udlandet efter 30. maj

Det var en kontooverførsel jeg omtalte! Den skulle stadig være gratis
så vidt jeg ved...

Fih er ikke interessant for mig da der skal stå 50000 på kontoen...

Den rente jeg søger skal gælde fra den første krone..

/Peter

Fra : ab

Dato : 01-05-08 21:47

>Det var en kontooverførsel jeg omtalte! Den skulle stadig være gratis
>så vidt jeg ved...

Så læste jeg forkert

>Fih er ikke interessant for mig da der skal stå 50000 på kontoen...
>Den rente jeg søger skal gælde fra den første krone..

Har du læst alt på FIH, for under deres FAQ stå der følgende

Gælder jeres rentesatser hele min saldo?
Ja, vores høje indlånssatser gælder hele din saldo, også det der ligger
under vores indskudsminimum på kr. 50.000

Yderliger kan du finde følgende

Indskuddet på FIH PRO Aftaleindlån skal være mindst 50.000 kr. pr.
Aftaleindlån - (dog hvis der ifbm førtidig udbetaling og dermed dekort
betaling skulle opstå en situation med indestående mindre end 50.000 kr på
kontoen lader vi aftalen løbe til udløb)
Samlet FIH Netbank Privat engagement skal være på mindst 50.000 kr. dvs. at
FIH PRO DtD kan være på 0 kr. hvis blot der er 50.000 kr. på et
aftaleindlån.
Ved indestående mindre end 50.000 kr. forrentes FIH PRO DtD med 3,0%.

Så konklusionen er, at du få en "dårliger rente", når du er under 50.000 kr,
men derimode den gode rente, når du er over.

Så put dog 50.000 kr, ind på en PRO 1 konto, og få 5.1 % i rente (Her
formoder jeg, at du kan undvære 50.000 kr i et måned)

/Peter

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 01-05-08 21:50

> [...]

> skandiabanken, nu eik bank er blevet til dels overhalet af andre
> banker, primært brf hvis man kun ser på renten.

Ja det er på vej ned ad bakke for EIK bank, men dog nok stadig det
bedste tilbud.

> [...]
> kan jo bare bruge den til det brf vil have penge for - det er
> primært pga. den ekstra rente jeg vil have brf, til at føre penge

Jeg bruger BRF som en opsparingbank og EIK til mine øvrige
bankforretninger.

> Er det ikke korrekt opfattet at de ikke opkræver nogle gebyrer
> hvis jeg bare vil overføre penge til kontoen og tilbage igen når
> jeg skal bruge dem? Alstå ingen netbank- og overførselsgebyrer..?

Jo det er korrekt.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : (-Peter-)

Dato : 01-05-08 14:57

On 1 Maj, 22:46, "ab" <a...@ab.dk> wrote:

> Så læste jeg forkert

Bare i orden

> Så put dog 50.000 kr, ind på en PRO 1 konto, og få 5.1 % i rente (Her
> formoder jeg, at du kan undvære 50.000 kr i et måned)

Har "kun" cirka halvdelen der skal forrentes pt - (er dog også
studerende )...

Så det skal være en rente der gælder fra første krone, og som gælder
lige gyldigt hvor mange penge der står på kontoen..

Ellers mange tak for kommentarerne..

/Peter

Fra : K*N

Dato : 02-05-08 06:15

"(-Peter-)" <garfieldpbj@gmail.com> wrote in message
On 1 Maj, 22:46, "ab" <a...@ab.dk> wrote:

> Så læste jeg forkert

Bare i orden

> [...]

Så det skal være en rente der gælder fra første krone, og som gælder
lige gyldigt hvor mange penge der står på kontoen..

Det var do en ekstrem fokus på rente på relativt små beløb - selv
(urealistiske) 10% af 25000 kr. giver max 2500 kr om året, som der også skal
betales skat af. 5%, som er mere realistisk kan max give dig 1250 kr årligt
(eller 100 kr. månedligt) som der skal betales skat af.
Det er jo ikke beløb du hverken bliver rig (eller fattig) af - fokuser dog
noget mere på gebyrer og andre omkostninger - det er det, som æder dine
penge i et omfang som renten slet ikke kan opveje.

Knud

Fra : Michael

Dato : 02-05-08 08:55

"K*N" <dnhrrammeringenj@mail.dk> wrote in message

> [...]
> noget mere på gebyrer og andre omkostninger - det er det, som æder dine
> penge i et omfang som renten slet ikke kan opveje.

Helt enig vedr. renteniveauet. Forskellen til Eik Bank ifht. BRF er skallede
187,50 kr. i renter FØR skat for et indestående på 25000. Det er jo slet
ikke besværet værd. Forskellen er endnu mindre når man tager valørdagene i
betragtning dvs. den tid det tager at føre penge frem og tilbage hvor der jo
ikke løber renter på.

Spild af tid...

Fra : (-Peter-)

Dato : 01-05-08 15:01

On 1 Maj, 22:50, "Morten Bjergstrøm" <nospa...@miljokemi.dk> wrote:

> Ja det er på vej ned ad bakke for EIK bank, men dog nok stadig det
> bedste tilbud.

Ja.. hvis man vil have en enkelt bank...(BRF bliver dog min nr. 5
- altså samtidigt! - de 3 af dem har jeg dog kun meget få forretninger
med..) .. Jeg handler jo heller ikke kun i bilka, eller fotex eller
aldi - men i forskellige butikker Man må jo shoppe rundt og finde
de bedste tilbud - hvilket pt ikke findes i en bank..

/Peter

> Jeg bruger BRF som en opsparingbank og EIK til mine øvrige
> bankforretninger.

> Jo det er korrekt.
>
> --
> Morten                          http://miljokemi..dk
> Chilidyrkning med debatforum    http://miljokemi.dk/chili
> Fotogalleri                      http://miljokemi.dk/coppermine

Tak for kommentarerne.. Så tror jeg hellere jeg må få bestilt en konto
hos dem, som jeg som nævnt vil bruge til ca. det samme som dig.. :)

Mvh
Peter

Fra : Anders Majland

Dato : 05-05-08 16:31

> [...]
> aldi - men i forskellige butikker Man må jo shoppe rundt og finde
> de bedste tilbud - hvilket pt ikke findes i en bank..

Lige præcist - jeg har endda stadig en murstensbank og når de ved hvilke
alternativer der er i spil kan de også indimellem være konkurrencedygtige.
Ikke mindst på fleksibiliteten når man ønsker et produkt der ikke helt er
standardvare

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 01-05-08 22:21

"(-Peter-)" <garfieldpbj@gmail.com> skrev:

> Ja.. hvis man vil have en enkelt bank...(BRF bliver dog min nr. 5
> - altså samtidigt!

Ja pt. har jeg vist "kun" 4

> [...]
> eller fotex eller aldi - men i forskellige butikker Man må jo
> shoppe rundt og finde de bedste tilbud - hvilket pt ikke findes i

Ja og det er der desværre ikke ret mange danskere der tænker på.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : (-Peter-)

Dato : 02-05-08 06:54

On 2 Maj, 07:14, "K*N" <dnhrrammering...@mail.dk> wrote:
> [...]
> noget mere på gebyrer og andre omkostninger - det er det, som æder dine
> penge i et omfang som renten slet ikke kan opveje.

Jeg fokuserer på ALT! - når man kun har 25000 kr er 1250 kr stadig en
god slat ekstra penge at have! Betaler ikke gebyrer for noget (i hvert
fald ikke direkte!) - kun at hæve i udlandet, er det eneste jeg kan
komme i tanke om!

/Peter

Fra : K*N

Dato : 02-05-08 14:09

> [...]

god slat ekstra penge at have! Betaler ikke gebyrer for noget (i hvert
fald ikke direkte!) - kun at hæve i udlandet, er det eneste jeg kan

/

Hvorlænge har du i øvrigt de 25000 stående - hele året ? Eller som vi andre
kun de 4 første dage i måneden?

Knud

Fra : Michael

Dato : 03-05-08 08:50

> [...]

god slat ekstra penge at have! Betaler ikke gebyrer for noget (i hvert
fald ikke direkte!) - kun at hæve i udlandet, er det eneste jeg kan

Som jeg skrev i en anden post drejer det sig ikke om 1250 kr, men kun 187,50
ifht. Eik Bank - før skat. Vi er nede i afdelingen for petitesser.

Fra : (-Peter-)

Dato : 02-05-08 10:55

On 2 Maj, 15:09, "K*N" <dnhrrammering...@mail.dk> wrote:
> [...]
>
> /
>
> Hvorlænge har du i øvrigt de 25000 stående - hele året ? Eller som vi andre

cirka hele året.. det er "ekstra" penge jeg ikke umiddelbart skal
bruge... så der bliver heller ikke tab af rentedage, som der tidligere
også bliver kommenteret på...

-spørger du for at råde mig til fastrente? hvis ja, er det
umidddelbart ikke interessant, da jeg skal kunne trække mine penge ud
hvis vaskemaskinen og tv'et dør imorgen.. (uden at give et stor gebyr/
få stort rentetab)

/peter

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 03-05-08 10:23

"Michael" <a@b.dk> skrev:

> Som jeg skrev i en anden post drejer det sig ikke om 1250 kr, men
> kun 187,50 ifht. Eik Bank - før skat. Vi er nede i afdelingen for
> petitesser.

Mange bække små. Til opsparing bør man naturligvis vælge det der giver
den højeste rente til de bedste betingelser.
Rent konkurrencemæssigt er det også sundt, at danskerne shopper rundt
mellem de banker der giver de bedste tilbud.
EIK Bank lærer måske noget af, at de kan se deres kunder i vid
udstrækning flytter deres opsparinger til banker med bedre tilbud. For
det begrænser deres indtjening.

Renten er vist iøvrigt også lige steget til 5% på anfordringskontoen i
BRF pr. den 5. maj.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : K*N

Dato : 03-05-08 10:39

"Morten Bjergstrøm " <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message
> "Michael" <a@b.dk> skrev:
>
> EIK Bank lærer måske noget af, at de kan se deres kunder i vid
> udstrækning flytter deres opsparinger til banker med bedre tilbud. For
> det begrænser deres indtjening.

Nej - måske øger det deres indtjening - en bank kan altså ikke leve af at
have indskud til en høj rente.

Knud

Fra : Michael

Dato : 03-05-08 14:43

> [...]
> det begrænser deres indtjening.
>

> Renten er vist iøvrigt også lige steget til 5% på anfordringskontoen i

Mange bække små...

Jo tak, der skal en del bække til før det batter. Små 8 kr. om måneden efter
skat er hvad vi taler om. Mon ikke tiden var bedre tjent på at checke
eksempelvis forsikringer, el, varme osv? Der er formentlig en del mere at
hente på disse poster end skallede 8 kr. om måneden på at flytte penge frem
og tilbage.

Fra : Jesper Lund

Dato : 03-05-08 11:06

K*N wrote:

> Nej - måske øger det deres indtjening - en bank kan altså ikke leve af
> at have indskud til en høj rente.

Tror du at BRF bank graver indskydernes penge ned i haven?

--
Jesper Lund

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 03-05-08 11:14

"K*N" <dnhrrammeringenj@mail.dk> skrev:

> Nej - måske øger det deres indtjening - en bank kan altså ikke
> leve af at have indskud til en høj rente.

Selvfølgelig kan de da det. Banken forrenter indlånet med mere end 5%.
Forskellen mellem deres forrentning og den forrentning indskyderen får
er bankens fortjeneste.

Nu er de jo ikke dumme i bankerne og en bank uden indskud vil hurtigt
få problemer eftersom det er billigere at låne af indskyderne fremfor
at låne af Nationalbanken eller på interbankmarkedet.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : K*N

Dato : 03-05-08 11:17

> [...]
> få problemer eftersom det er billigere at låne af indskyderne fremfor
> at låne af Nationalbanken eller på interbankmarkedet.

Du har vist ikke megen begreb om bankvirksomhed!!

Knud

Fra : Jesper Lund

Dato : 03-05-08 11:41

Morten Bjergstrøm wrote:

> Renten er vist iøvrigt også lige steget til 5% på anfordringskontoen i
> BRF pr. den 5. maj.

Hvor ser du det? Jeg ser 4.5% uden binding og 5.25% ved binding i 12
måneder. Det er omtrent det samme som CIBOR satserne for de respektive
løbetider
<http://www.finansraadet.dk/danish/menu/faktaomsektoren/cibor/
dagenssatser/>

BRF Bank har formentlig et naturligt indlånsunderskud, fordi der er mange
udlån til at finansiere bolighandler (som må antages at være bankens
primære formål).

Northern Shock gav høje indlånsrenter i sin tid fordi banken var på r*ven
og ingen andre (banker) ville låne dem penge. Nu hvor de engelske
skatteydere har overtaget de sørgelige rester, gider de selvfølgelig ikke
betale overpris for indlån fra de danske kunder.

--
Jesper Lund

Fra : (-Peter-)

Dato : 03-05-08 11:17

On 3 Maj, 15:42, "Michael" <a...@b.dk> wrote:
> [...]
> hente på disse poster end skallede 8 kr. om måneden på at flytte penge frem

Som sagt - jeg sparer over alt, hvor der kan spares - og så løber
småbeløbene altså op!

/Peter

Fra : K*N

Dato : 03-05-08 18:41

On 3 Maj, 15:42, "Michael" <a...@b.dk> wrote:

>Som sagt - jeg sparer over alt, hvor der kan spares - og så løber
>småbeløbene altså op!

Husker du også at leve?

Knud

Fra : Michael

Dato : 03-05-08 18:42

> [...]
> frem
> og tilbage.

Som sagt - jeg sparer over alt, hvor der kan spares - og så løber

Jeg har intet imod folk der sparer (jeg gør det selv) - men der skal altså
være en rimelig besparelse ifht. arbejdsindsatsen og det er der slet ikke
her.

Fra : (-Peter-)

Dato : 03-05-08 13:34

On 3 Maj, 19:41, "K*N" <dnhrrammering...@mail.dk> wrote:
> "(-Peter-)" <garfield...@gmail.com> wrote in message

> Husker du også at leve?
>
> Knud

jo tak.. de penge jeg sparer bruger jeg så til at forsøde min
tilværelse :)

Fra : (-Peter-)

Dato : 03-05-08 13:36

On 3 Maj, 19:42, "Michael" <a...@b.dk> wrote:
> [...]
> være en rimelig besparelse ifht. arbejdsindsatsen og det er der slet ikke

hvad er der af arbejdsindsats her - printe et skema ud, skrive navn
osv i det, sende det ind - taste kontonr ind i anden netbank, overføre
penge - færdig..

tager da ikke lang tid..

og hvis jeg engang får fat i flere penge har jeg kontoen til at smide
dem direkte ind på,..

/peter

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 03-05-08 21:11

> Du har vist ikke megen begreb om bankvirksomhed!!

Mere end dig åbenbart.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : K*N

Dato : 04-05-08 07:21

> Mere end dig åbenbart.

Er da noget du tror - har faktisk arbejdet i eller for bankkoncerner i over
15 år.
Og jeg kan endnu engang fortælle dig, at det ikke er indlån bankerne tjener
meget på. Og med mindre man har et enormt kapitalbehov er der ingen grund
til at give indlånerne højere rente end absolut nødvendigt.

Knud

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 03-05-08 21:14

Jesper Lund <usenet@jesperlund.com> skrev:

> Hvor ser du det?

Når jeg logger ind på min netbank.

Men det er lidt mærkeligt for på deres hjemmeside står der, at renten
stiger til 4,75% pr. den 5.

http://www.brf.dk/412568AB004B8B51/alldocs/DOCJAJN-
4HUA8F?OpenDocument&ALTURL=/412568B30049A81F/alldocs/DOCURAN-5JELPY

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 03-05-08 21:14

"Michael" <a@b.dk> skrev:

> [...]
> formentlig en del mere at hente på disse poster end skallede 8 kr.
> om måneden på at flytte penge frem og tilbage.

Nu flytter man jo normalt heller ikke pengene frem og tilbage når der
er tale om en opsparing. Og at tjene penge uden at skulle arbejde andet
end ganske få sekunder for det er også værd at tage med.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 03-05-08 21:16

"Michael" <a@b.dk> skrev:

> Jeg har intet imod folk der sparer (jeg gør det selv) - men der
> skal altså være en rimelig besparelse ifht. arbejdsindsatsen og
> det er der slet ikke her.

Hvor lang tid bruger du på at oprette en bankkonto? Og hvor lang tid
bruger du på at overføre penge?

--
Morten http://miljokemi.dk