Fritgående høns + Roundup
Fra : Kert Rats

Dato : 03-05-08 12:23

Min gode ven og nabo holder høns, der ofte går frit rundt i haven - både min
og hans. Det er helt fint med mig, for hønsene guffer ukrudt og snegleæg.

Men nu vil jeg sprøjte en del af haven med Roundup - og så er jeg usikker
på, om vi tør lade hønsene gå frit omkring. Hvad nu, hvis de spiser
ukrudtsplanter, der er sprøjtet med Roundup?
Vil hønsene af sig selv undlade at spise de sprøjtede planter, fordi de ikke
smager som de ikke-sprøjtede, monstro?

En løsning kunne være at holde hønsene lukket inde i hønsegården.

Hvad siger I til ovenstående? Har I erfaringer med fritgående høns blandt
Roundup-sprøjtede planter?

Glæder mig meget til at høre fra jer.

Venligst

Kert Rats

-----------------
www.trekkies.dk
Danmarks Star Trek-forening
med ca. 500 medlemmer

Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 03-05-08 19:44

Hmm

ved ikke med høns men jeg ved at da min far var landmand holdt vi hunden
inde i en uge når han havde sprøjtet med roundup..

Thomas

Fra : Sybil

Dato : 03-05-08 20:16

"Thomas Duus Jürgensen" <thomas@4701.dk> skrev i meddelelsen
> Hmm
>
> ved ikke med høns men jeg ved at da min far var landmand holdt vi hunden
> inde i en uge når han havde sprøjtet med roundup..
>
> Thomas

Det roundup landmænd bruger er ca 50 gange kraftigere end det havemænd kan
købe.

Majken

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 04-05-08 20:59

> Det roundup landmænd bruger er ca 50 gange kraftigere end det havemænd kan
> købe.
>
> Majken

Jo, det har du ret i MEN de fortynder det så også tilsvarende ( mindst ) da
en landmand sjællent ( vil ikke sige aldrig for alle kan jo fx. regne
fejl. ) blander det for konsentreret, da det faktisk ikke er nødvendigt at
blande det i stærkere forhold end det er anbefalet af produkcenten. og når
man har mange Hektar at skulle strøjte så betyder det altså meget også
økonomisk.

Mvh

Lars Bisgaard

Ikke landmand men kender da lidt til det aligevel :)