Standard grafik kort
Fra : Max

Dato : 28-05-08 07:46

Hej

Hvad vil idag være et bud på et standard grafik kort
man kan bruge at anbefale hr. normalbruger ?

Det er et krav at der skal være DVI out på kortet.

min. 256 Mb video ram

at det kan fåes både som PCI og AGP 8x

drivere til W2K, XP og Vista.

--
Mvh Max

Fra : SparreZ

Dato : 28-05-08 12:51

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message

> Hvad vil idag være et bud på et standard grafik kort
> man kan bruge at anbefale hr. normalbruger ?

Hvem er Hr. Normalbruger og hvad skal han bruge kortet til?

- Skal der spilles lidt spil? Hvilke?
- Eller skal pc'en udelukkende benyttes til f.eks. kontorarbejde og
internet?

Der er meget der skal vurderes i sådan en situation

--
Christian

Fra : Max

Dato : 28-05-08 13:00

Hej Christian

> Hvem er Hr. Normalbruger og hvad skal han bruge kortet til?

Han er bruger af en ganske almindelig arbejdsplads PC
med de programmer der nu høre til. Ingen spil og
avancerede grafik opgaver.

> Der er meget der skal vurderes i sådan en situation

Ja, det er jeg klar over.

--
Mvh Max

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-05-08 17:37

Max wrote:
> Hvad vil idag være et bud på et standard grafik kort
> man kan bruge at anbefale hr. normalbruger ?

Hvis en "normalbruger" ligner mit forbrug dvs kontorprogrammer, lidt
foto-editering, lidt videobehandling og lidt børnespil, så bruger jeg
dette på AGP - mener også at det findes til PCI-E:

Asus N7600GS SILENT/HTD - GF7600GS - AGP 8x - 256mb DDRII

Det er jeg meget tilfreds med - og det kostede vist ikke alverden.

Jan

--
Signatur ude af drift

Fra : preben nielsen

Dato : 29-05-08 20:35

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> Hvad vil idag være et bud på et standard grafik kort
> man kan bruge at anbefale hr. normalbruger ?
>

> min. 256 Mb video ram

Hvorfor ?

> at det kan fåes både som PCI og AGP 8x

?? Hvorfor ?

-p

Fra : nono

Dato : 24-06-08 10:15

Bundkortets videochip vil være tilstrækkelig til alt du beskriver - så et
bundkort med video