I syv sind !
Fra : Per Juul Larsen

Dato : 27-05-08 19:06

En computer atlon 1ghz bliver brugt til at spille online.
For at forbedre spillets kvalitet har jeg foreslået et nyt og bedre
grafikkort, AGP 500MB video ram til ca. 800kr.
Et problem er imidlertid bredbåndsforbindelsen 1MHz som deles af 2
familier. (Det er kun den ene som spiller online)
Maskinen er i forvejen udstyret med et Nvidea Gforce FX 5500.
Bundkort = K7VT4aPro amd Atlon XP 100Mhz.

Det nye grafikkort kunne evt. være AH2600Pro 512MB AGPx8.

Skulle jeg råde vedkommende ville det være at vente med et nyt
grafikkort indtil bedbåndsforbindelsen er forbedret. Men spilleren er et
ungt utålmodigt menneske som vil se resultater her og nu.
Hvor meget får han ud af et ny grafikkort uden samtidigt at opdatere
bredbåndsforbindelsen 1MHz
Hvad kan der ellers gøres når beløbet til at opdatere maskinen skal være
inden for 1200kr.

mvh pjl

Fra : Mads

Dato : 27-05-08 20:34

On Tue, 27 May 2008 20:06:22 +0200, Per Juul Larsen <juul@larsen.dk>

>Et problem er imidlertid bredbåndsforbindelsen 1MHz

Mon ikke du mener 1 Mbit ?
Ping tiden til den server der spilles på betyder mere end en hurtigere
forbindelse. Med en god ping er 1 Mbit rigeligt til det meste.
Forøvrigt er de 1 Mbit sikkert download hastigheden og ved spil
betyder upload mindst ligeså meget.

Fra : Per Juul Larsen

Dato : 27-05-08 20:50

Mads skrev:
> [...]
> forbindelse. Med en god ping er 1 Mbit rigeligt til det meste.
> Forøvrigt er de 1 Mbit sikkert download hastigheden og ved spil

tak for hurtigt svar..
hvordan måles pingtiden ?
Hvad er mindste båndbredde for spil ? op/ned

Der spilles GaryMod og et skydespil af de populære på maskinen
mvh pjl

Fra : Mads

Dato : 27-05-08 23:25

On Tue, 27 May 2008 21:49:33 +0200, Per Juul Larsen <juul@larsen.dk>
wrote:

>hvordan måles pingtiden ?

I de fleste online spil som jeg har spillet kan man se ping tiden
til hver server. Den ligger typisk fra nær nul og op til nogen
hundrede millisekunder. Jo lavere jo bedre.

>Hvad er mindste båndbredde for spil ? op/ned

Jeg har spillet på båndbredder fra 1Mbit/128Kbit og op til
8Mbit/768Kbit uden at kunne mærke nævneværdig forskel.
Igen, så er det mere vigtigt med en lav ping.

Og så er et godt grafikkort selvfølgelig også meget vigtigt.
De fleste nyere spil er meget grafiktunge og grafikkortet betyder ofte
mere end CPU'en gør. Og så at der er godt med RAM også.

Men prøv evt. at spørge i spil gruppen også.
Det er der alle online spillerne sidder.

mvh Mads

Fra : Per Juul Larsen

Dato : 28-05-08 09:32

Mads skrev:

> [...]
> mere end CPU'en gør. Og så at der er godt med RAM også.
>
> Men prøv evt. at spørge i spil gruppen også.
> Det er der alle online spillerne sidder.

tak for godt svar.

mvh pjl

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 28-05-08 09:57

"Per Juul Larsen" <juul@larsen.dk> wrote in message
> [...]
> bredbåndsforbindelsen 1MHz
> Hvad kan der ellers gøres når beløbet til at opdatere maskinen skal være

Som andre også har skrevet, så burde din line være ok til online spil... Det
er ret få data, der skal flyttes.
Nu skriver du ikke lige, hvad det er for spil, og hvor meget ram, der er i
maskinen. Det er nok ret begrændset, hvad su skal smide efter sådan en
maskine, men hvis du vil, så gå i news:dk.marked.privat.edb.intern og find
dit gear der.... Husk at grafikkort er vigtigt, men RAM er vigtigere og
kik lige på specs på bundkortet, om den ikke kan trække en større processor
også, de kan ind i mellem fåes meget billige, altså brugt.

/Ole

Fra : Martin Petersen

Dato : 28-05-08 21:58

"Per Juul Larsen" <juul@larsen.dk> skrev i meddelelsen
> En computer atlon 1ghz bliver brugt til at spille online.
> For at forbedre spillets kvalitet har jeg foreslået et nyt og bedre
> grafikkort, AGP 500MB video ram til ca. 800kr.

Hvis du følger lidt med i news:dk.marked.privat.edb.pc , kan du tit være
heldig at falde over en pc, der er gevaldig meget hurtigere end den
nuværende til ~1500 kr. Var det ikke et bedre køb?

- Martin