Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Blæserstyring på Asus 8800 GT virker ikke
Fra : Martin Petersen

Dato : 17-05-08 13:05

Hejsa.

Har lige installeret et Asus EN8800GT 1 Gb. Kan dog ikke få blæserstyringen
til at virke med hverken Smartdoctor (inkl. GamerOSD) eller Rivatuner. Hele
sektionen ang. blæserkontrol er bare deaktiveret.

Kører med nyeste Nvidia driver.

Er det et krav at bruge Asus' egen driver, eller hvad er problemet?

- Martin

Fra : Morten Dueholm

Dato : 17-05-08 18:12

Martin Petersen skrev:
> Hele sektionen ang. blæserkontrol er bare deaktiveret.

Jeg havde samme problem med et Club 3D 8800GT. Køleren lignede
overhovedet ikke den på billedet, men så sådan ud:
http://www.mortendueholm.dk/blog/?p=14

Blæseren kørte med max. omdrejninger hele tiden og kunne heller ikke
styres med Rivatuner. Prøvede både med medfølgende driver og med
nyeste fra Nvidias hjemmeside. Det larmede for meget og jeg købte et
8800GTS i stedet.

--
Morten Dueholm
http://www.mortendueholm.dk/