Blaser pa kortet stoppede !!
Fra : John T.

Dato : 15-05-08 14:21

Hej.
Blaseren pa Geforce4 TI 4200 er staet af,
jeg har hangt en anden blaser pa kabinettet
sa den blaser pa bagsiden af kortet, der var ikke
plads andre steder. (Jeg er tilfreds med kortet)
Sporgsmalet er sa ?
Skal jeg "opfinde" en opstilling hvor den kan blase
pa fronten af kortet eller skal jeg kobe et nyt og
i sa fald hvilket? (Gerne med pris hvis I anbefaler et nyt)
Hilsen John T.

Fra : Mads

Dato : 15-05-08 15:44

On Thu, 15 May 2008 15:21:20 +0200, "John T." <tilsteda@pc.dk> wrote:

> [...]
>pa fronten af kortet eller skal jeg kobe et nyt og
>i sa fald hvilket? (Gerne med pris hvis I anbefaler et nyt)

Du kan jo også skifte køleren på grafikkortet.
Det er da den billigste løsning.

Hvis du ellers har en bare nogenlunde luftgennemstrømning
i kabinettet kan du endda skifte til en passiv køler, altså en
uden blæser. Så er problemet løst en gang for alle og du
får endda en mere stille maskine der bruger en anelse mindre
strøm. Det ville helt sikkert være mit valg, hvis jeg var i
din situation.

mvh Mads

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 15-05-08 15:53

John T. wrote:
> Blaseren pa Geforce4 TI 4200 er staet af,
> jeg har hangt en anden blaser pa kabinettet
> sa den blaser pa bagsiden af kortet, der var ikke
> plads andre steder. (Jeg er tilfreds med kortet)

Hvad mener du med bagsiden af kortet?
Hvis det er den "glatte" side uden komponenter den blæser på, så tror jeg ikke det er nok.

Det kan godt være du er tilfreds med kortet, men det rister sig selv ihjel hvis det kører for længe uden ordentlig køling.