Nvidia 8800 GTX strømstik / strømtyv
Fra : -= ? =-

Dato : 06-05-08 18:31

Jeg har en DELL XPS 720 med Geforce Nvidia 8800 GTX. Der går 2 strømstik hen
til kortet - rektangulære hun-stik med 2 rækker huller med 3 i hver række.
(ikke som på ældre modeller hvor det var samme stik som til HD)
Hvis jeg vil lave SLI, så mangler jeg 2 strømtyve med rektangulære stik, men
jeg kan ikke finde dem på nettet.
Er der nogen der kan hjælpe? evt. med et link.

BG

Fra : Hans

Dato : 06-05-08 19:48

-= ? =- wrote:
> [...]
> rektangulære
> stik, men jeg kan ikke finde dem på nettet.
> Er der nogen der kan hjælpe? evt. med et link.

http://www.shg.dk/p/800503

Hans

Fra : -= ? =-

Dato : 07-05-08 15:31

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i meddelelsen

> http://www.shg.dk/p/800503
>
> Hans

Hej Hans
Der var du godtnok tæt på at få en kold pilsner af mig. ))

Desværre kan kablet ikke bruges. Der skal være 2 af det sorte stik (han-stik
PCI-E Lane Connector) og så ét sort i den anden ende, også PCI-E Lane
Connector (dog hun-stik).
I det link du sendte var der 2 molex-stik, og den slags er der slet ikke i
min PC. I min tidligere computer var det jo dem man brugte til harddiske og
den tids grafikkort, men der sidder ikke den slags i min nye DELL.

Har du et andet bud?

BG

Fra : Hans

Dato : 07-05-08 16:05

-= ? =- wrote:
> [...]
> ikke i min PC. I min tidligere computer var det jo dem man brugte til
> harddiske og den tids grafikkort, men der sidder ikke den slags i min

Ja - En anden PSU, for jeg er ikke sikker på at Dells kan trække to GTX'er,
så selv om du finder den rigtige strømtyv er du lige vidt.

Du skal helt op i Corsair's TX750 før der er 4 PCI-E Lane stik på PSU'en.

Hans

Fra : -= ? =-

Dato : 07-05-08 17:30

> [...]
> GTX'er, så selv om du finder den rigtige strømtyv er du lige vidt.
>
> Du skal helt op i Corsair's TX750 før der er 4 PCI-E Lane stik på PSU'en.

Det er en 750w strømforsyning der sidder i den, så mon ikke den kan trække
dem.

BG

Fra : Hans

Dato : 07-05-08 17:38

-= ? =- wrote:
> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i meddelelsen

> Det er en 750w strømforsyning der sidder i den, så mon ikke den kan
> trække dem.

Det er der nok ingen tvivl om. Så må du jo høre Dell, hvorfor de ikke har
tænkt produktet igennem, så en standard PCI-E Lane strømtyv ikke kan
benyttes på grund af manglende Molex-stik.

Det er lidt trist.

Hans

Fra : Bjarne K.

Dato : 08-05-08 13:40

"-= ? =-" <etellerandet@migselv.com> wrote in message
> [...]
> min PC. I min tidligere computer var det jo dem man brugte til harddiske
> og den tids grafikkort, men der sidder ikke den slags i min nye DELL.

Hvilke stik har du i overskud ?

Måske du kan få en konverter til et af de ledige stik.

Se eventuelt oversigt her.

http://www.pureoverclock.com/page.php?id=4

Bjarne K.

Fra : -= ? =-

Dato : 08-05-08 14:58

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i meddelelsen
> "-= ? =-" <etellerandet@migselv.com> wrote in message

> Hvilke stik har du i overskud ?
>
> Måske du kan få en konverter til et af de ledige stik.

> [...]
Hej Bjarne

Det er jo DELL i en nøddeskal - der er ingen stik tilovers. 3 SATA harddiske
og en SATA DVD-brænder.
Der sidder 2 ledninger på grafikkortet, og det er disse 2 jeg vil splitte op
i 4.

BG