For lidt strøm til 7600GS
Fra : Thomas Riis Hansen

Dato : 28-04-08 20:06

Hej

Jeg har investeret i et Inno3D GeForce 7600GS (AGP), men ved opstart af
Windows fremkommer en advarsel om for lidt strøm til kortet og deraf
nedsat ydeevne. Jeg har så googlet mig frem til at kortet kræver flere
ampere på 12V linjen end min PSU kan tilbyde (400W med 15A på 12V).

Jeg synes det er lidt af en jungle at finde ud af hvilken PSU jeg skal
gå efter - skal jeg virkelig op i 500-550W for at få 18A, og kan det
overhovedet gøre det, eller skal jeg helt op i 20A?

En henvisning til en konkret brugbar PSU modtages med taknemmelighed :)

mvh
Thomas

P.S. Jeg har så også læst nogle tråde det omhandler problemer med
pågældende kort, og at en BIOS opgradering kan løse dette... men disse
tråde er fra 2006, da kortet udkom, så jeg ved ikke om det stadig kan
være aktuelt med de kort, man køber i dag?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 29-04-08 05:39

Thomas Riis Hansen wrote:

> Jeg synes det er lidt af en jungle at finde ud af hvilken PSU jeg skal
> gå efter - skal jeg virkelig op i 500-550W for at få 18A, og kan det

NorthQ 4775-400 er rigeligt.
http://www.northq.com/products/powersupply/nq4775-400bu2.html

Jesper Poulsen

Fra : Thomas Riis Hansen

Dato : 29-04-08 22:11

Jesper Poulsen wrote:

> NorthQ 4775-400 er rigeligt.
> http://www.northq.com/products/powersupply/nq4775-400bu2.html

Tak for tippet, den vil jeg prøve om jeg kan anskaffe.

Fra : Bjarne K.

Dato : 29-04-08 10:55

"Thomas Riis Hansen" <t_r11s@v1p.cyberc1ty.dk> wrote in message
> [...]
> pågældende kort, og at en BIOS opgradering kan løse dette... men disse
> tråde er fra 2006, da kortet udkom, så jeg ved ikke om det stadig kan være

Nu skriver du godt nok selv ,at din nuværende PSU ikke kan levere nok amps,
men kan du ikke låne en anden PSU, inden du smider penge efter en ny. (Hvis
det nu er kortet som har en fejl), Har læst om flere 7600GS som gav omtalte
fejl, selvom der var "strøm" nok til kortet.

Bjarne K.

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 29-04-08 18:30

Bjarne K. wrote:
> [...]
> en ny. (Hvis det nu er kortet som har en fejl), Har læst om flere
> 7600GS som gav omtalte fejl, selvom der var "strøm" nok til kortet.

Jeg har for ganske nylig monteret et Leadtek WinFast PX7600GS TDH, PCIe,
i min PC. Det har jeg ikke haft problemer med selvom jeg kun har en 300
W PSU.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen DK

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 29-04-08 19:21

"Erik Olsen DK" skrev

> Jeg har for ganske nylig monteret et Leadtek WinFast PX7600GS TDH, PCIe, i
> min PC. Det har jeg ikke haft problemer med selvom jeg kun har en 300 W
> PSU.

Det væsentlige er antal ampere på 12v :)
OBS! Producenterne opgiver specs i øst i vest, nogen gange max andre gange
den gennemsnitlige værdi etc, der er ikke nogen standarder mht dette -
desværre :(

- Peter

Fra : Tonni Madsen

Dato : 01-05-08 22:56

Bare lige for at være sikker, så har du monteret det/de ekstre strømstik
direkte fra PSU til kortet ikke...

Mvh Tonni Madsen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-05-08 23:05

"Tonni Madsen" skrev

> Bare lige for at være sikker, så har du monteret det/de ekstre strømstik
> direkte fra PSU til kortet ikke...

Jo jeg har (for længe siden) - ved dog ikke mht OP

- Peter

Fra : Tonni Madsen

Dato : 01-05-08 23:18

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "Tonni Madsen" skrev

> Jo jeg har (for længe siden) - ved dog ikke mht OP
>
> - Peter
Sorry skrev bare svaret under det sidste indlæg... my bad...
Tonni Madsen

Fra : Thomas Riis Hansen

Dato : 03-05-08 10:45

Tonni Madsen wrote:
> Bare lige for at være sikker, så har du monteret det/de ekstre strømstik
> direkte fra PSU til kortet ikke...
>
> Mvh Tonni Madsen

Ups... Ja, det er så nu jeg føler mig temmelig dum :)

Findes der en dk.edb.hardware.jeg_skal_have_stærkere_briller ?

Jeg satte jo bare kortet i i sin tid uden at nærstudere det, og har så
været fokuseret på de manglende ampere som eneste fejlkilde siden...

Takker ærbødigt for den lille reminder, og vil straks afbestille den nye
PSU!

Fra : Hans Jørgen Jakobsen

Dato : 03-05-08 19:43

On Sat, 03 May 2008 11:44:32 +0200, Thomas Riis Hansen wrote:

> [...]
> været fokuseret på de manglende ampere som eneste fejlkilde siden...
>
> Takker ærbødigt for den lille reminder, og vil straks afbestille den nye
Havde samme problem og kikkede efter ny PSU. Det behøves ikke nu, da jeg har
stoppet et stik i det oversete hul.
TAK
/hjj

Fra : Tonni Madsen

Dato : 06-05-08 06:20

Glad for at kunne hjælpe, den slags kan jo smutte...
Mvh Tonni Madsen