Andet multimedie
bentjuul 3670
Plastlommer og udprintede fotos (Blækprint~
Fra : Ukendt

Dato : 27-04-08 16:52

Jeg er ved at lave et fotoalbum med mange gamle reparerede fotografier. De
bliver udprintet på A-4 sider, (fotopapir) så der er flere fotos på hver
side, samt tekst under hvert foto. Jeg vil gerne lægge arkene i plastlommer,
så albummet flittigt kan bruges uden at lide overlast. Kan jeg bruge de
almindelige A-4 plastlommer til det?

Annelise

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 28-04-08 11:20

On Sun, 27 Apr 2008 17:52:01 +0200, "Annelise" <lise.b(a)ishotel.dk>
wrote:

> [...]
>så albummet flittigt kan bruges uden at lide overlast. Kan jeg bruge de

Du bør nok sikre dig, at lommerne er af typen Copy-Safe, som f.eks.
disse:

http://www.tegneogkontor.dk/shop/plastlommer-56066-209p.html

Jeg har selv brugt nogle lommer fra Esselte,
Premium lommer A4, varenr. 56091 (10 stk.).
De er udmærkede; men jeg ved ikke, om de fås mere.
--
Venlig hilsen fra
Gert

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-08 12:00

Tak for dit svar og din henvisning. Den vil jeg benytte.

Hilsen
Annelise

Fra : Max

Dato : 28-04-08 12:50

Hej Annelise

> fotografier. De bliver udprintet på A-4 sider, (fotopapir) så der er
> flere fotos på hver side, samt tekst under hvert foto. Jeg vil gerne

Hvis du printer dem med en blækprinter på fotopapir, ja så ville
jeg passe meget på med plastlommer, de klæber nemt til den
slags papir, jeg tror jeg ville laminere dem istedet.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-08 22:16

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen
> Hej Annelise

> Hvis du printer dem med en blækprinter på fotopapir, ja så ville
> jeg passe meget på med plastlommer, de klæber nemt til den
> slags papir, jeg tror jeg ville laminere dem istedet.

Tak for svaret. Ja, det var måske en idè.

Annelise

Fra : CanonBonke

Dato : 03-05-08 10:27

Jeg vil gerne lægge arkene i plastlommer,
| så albummet flittigt kan bruges uden at lide overlast. Kan jeg
bruge de
| almindelige A-4 plastlommer til det?
|
| Annelise

Jeg køber hvert år, til "Bog & Idé"s bogudsalg, een eller to
æsker med 100 stk plastlommer/Esselte, til så'n ca. "ikke ret
meget". En stor del af dem bruger jeg netop til opbevaring af
collager med detaljer af maskindele, og de bliver brugt flittigt,
og ligger frit fremme i dagevis, både i lommer og taget ud af
lommer. Jeg har aldrig oplevet at sider printet på fotopapir,
printet på "no name" papir og med "no name" blæk, har klæbet til
plastikket, og de ældste jeg lige kan komme på at have haft
fremme for nyligt, stammer fra omkring 1998-1999. (Det var
billeder af noget presseværktøj til firmaet der samler
Wegner-stole)
mvh Knud