Andet multimedie
bentjuul 3670
PDF billede
Fra : Ukendt

Dato : 24-04-08 11:51

Hej!

Hvad er et PDF-billede? Når jeg vil skanne et foto i HP All-in One, kan jeg
vælge PDF billede, hvad er det? (Photoshop)

Mvh.
Annelise

Fra : Søren Blom

Dato : 24-04-08 22:40

"Annelise" <lise.b(a)ishotel.dk> skrev

> Hvad er et PDF-billede? Når jeg vil skanne et foto i HP All-in One, kan
> jeg vælge PDF billede, hvad er det? (Photoshop)

Dumt spørgsmål, men hvorfor prøver du ikke bare at vælge PDF billede og ser
hvad der sker?
Uden at jeg vil lægge hoved på blokken, kunne det være at det færdige
resultat bliver et billede der er scannet ind som en PDF fil.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-04-08 05:21

Søren Blom wrote:

> Dumt spørgsmål,

De eneste dumme spørgsmål er dem, man ikke stiller - dem får man nemlig ikke
besvaret.

Erik Ginnerskov

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-04-08 05:23

Annelise wrote:
> Hej!
>
> Hvad er et PDF-billede?

Et billede gemt i formatet pdf - dvs. det format, som Adobe Acrobat bruger
og som kan vises i Adobe Acrobat Reader.

> Når jeg vil skanne et foto i HP All-in One,
> kan jeg vælge PDF billede, hvad er det? (Photoshop)

Burde være besvaret med ovenstående.

Erik Ginnerskov

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 25-04-08 08:13

Erik Ginnerskov wrote:

> Et billede gemt i formatet pdf - dvs. det format, som Adobe Acrobat bruger
> og som kan vises i Adobe Acrobat Reader.

Mere korrekt er det nok at henvise til ISO-standarden for PDF (ISO
32000) - det er nemlig ikke kun Adobe der anvender formatet.

Jesper Poulsen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-04-08 17:04

Jesper Poulsen wrote:

> Mere korrekt er det nok at henvise til ISO-standarden for PDF (ISO
> 32000)

Jeg ved ikke, om det er mere korrekt, men nok mere præcist - for dem, der
ved det.

> - det er nemlig ikke kun Adobe der anvender formatet.

Ikke utænkeligt, at du har ret. Men der er nok ikke mange almindelige
brugere, som kender andre medier at se pdf'er i end netop AAR.

Erik Ginnerskov

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 29-04-08 05:47

Erik Ginnerskov wrote:

> Ikke utænkeligt, at du har ret. Men der er nok ikke mange almindelige

OpenOffice.org understøtter det. Evince understøtter det. Jeg anvender
PDF i flæng uden at have produkter fra Adobe.

Jesper Poulsen

Fra : Morten Lind

Dato : 25-04-08 17:20

Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk> wrote:

> Mere korrekt er det nok at henvise til ISO-standarden for PDF (ISO
> 32000) - det er nemlig ikke kun Adobe der anvender formatet.

Adobe har jo frigivet standarden, men det er stadig Adobe, der har
udviklet den i 1993, og det er først fornylig, at den er blevet
ISOcertificeret, så det er temmelig korrekt at .pdf er et Adobeformat.

M.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 29-04-08 05:46

Morten Lind wrote:

> ISOcertificeret, så det er temmelig korrekt at .pdf er et Adobeformat.

Ikke er. Var.

Jesper Poulsen

Fra : Morten Lind

Dato : 29-04-08 16:36

Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk> wrote:

> Ikke er. Var.

Hæ, hæ, ja naturligvis, jvf. det, du har klippet væk, så for lige at
blive ved at træde i det, er .pdf et Adobeudviklet format, som Adobe har
frigivet. Formatet er efter frigivelsen blevet ISOcertificeret, og alle
kan nu benytte Adobeformatet .pdf.

Så langt er vi vel enige?

Det er jo uagtet frigivelse og certificering stadig Adobe, der har
udviklet formatet, atså er det et Adobeformat.

Men vi tænker måske forskelligt?

Jeg tænker, at du har skrevet et klassisk musikstykke, som spilles
konstant. Efter femten års royalties synes du, verden skal kunne spille
din musik, uden at betale royalties, og at hele verden også skal have
lov til at videreudvikle, den musik, du skrev for femten år siden.

Du er en flink fyr, verden er glad, men det er da stadig dig, der har
skrevet musikstykket, altså din musik - du har blot /foræret/ /din/
musik væk, ikke sandt?

M.

Fra : BA

Dato : 25-04-08 20:13

Næsten lige meget hvad man er i tvivl om fx i forbindelse med
billedbehandling og meget andet, kan du slå det op på

http://da.wikipedia.org/wiki/Forside

her om pdf:

http://da.wikipedia.org/wiki/PDF

--
Venlig hilsen
BA

OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne dyret fra min emailadresse.....

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-08 21:20

Tak til alle der har svaret på mit spørgsmål.

Hilsen
Annelise