export - import Paradox 5 database
Fra : MooreHojer

Dato : 25-05-08 16:07

Hej NG

Nogen der kender til et program der kan exportere data fra en Paradox 5
database til sql, og den anden vej?
Alternativt ville en dbconnector til java være brugbart.

Freeware er det optimale, men betalingssoftware optil ca. 150,- kan også
bruges.

Jeg har søgt på google, men syntes ikke rigtigt jeg kunne gennemskue de
forskellige programmer, så hvis der er nogen der har noget de kna anbefale
vil det være super.

På Forhånd Tak!

--
MooreHojer

Fra : MooreHojer

Dato : 25-05-08 18:28

> Alternativt ville en dbconnector til java være brugbart.

Ved nærmere eftertanke kan en conenctor til c# eller php også bruges

--
MooreHojer

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 25-05-08 20:44

MooreHojer wrote:
> [...]
> forskellige programmer, så hvis der er nogen der har noget de kna anbefale

Hvis du kun vil eksportere så tror jeg at:
- den Paradox ODBC driver som kommer med MDAC
- den JDBC-ODBC bridge som kommer med Java (til Windows)
vil fungere.

Arne

Fra : MooreHojer

Dato : 25-05-08 22:24

> Hvis du kun vil eksportere så tror jeg at:
> - den Paradox ODBC driver som kommer med MDAC
> - den JDBC-ODBC bridge som kommer med Java (til Windows)
> vil fungere.

Dem kigger jeg lige på , men jeg vil også gerne kunne importere data igen.
Det skal bruges til at hiva data ud af et stykke software vi har brugt, lige
datane op på en server hvor brugerne kan tilgå og rette datane, for derefter
at smide dem tilbage igen til det oprindelige program.

--
MooreHojer

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 26-05-08 03:41

MooreHojer wrote:

> [...]
> datane op på en server hvor brugerne kan tilgå og rette datane, for derefter
> at smide dem tilbage igen til det oprindelige program.

Som jeg læser diverse sider hos MS, så er der nogen versioner af MDAC
der også kan skrive til Paradox.

Husk at JDBC ODBC bridge ikke er det mest stabile, så nøjes
med single threaded brug.

Og måske skulle I overveje om Paradox er den rigtige database.

Arne

Fra : MooreHojer

Dato : 26-05-08 07:17

> Som jeg læser diverse sider hos MS, så er der nogen versioner af MDAC
> der også kan skrive til Paradox.

Kanon det tjekker jeg

> Husk at JDBC ODBC bridge ikke er det mest stabile, så nøjes
> med single threaded brug.

Ok

> Og måske skulle I overveje om Paradox er den rigtige database.

Det er den bestemt ikke
Men vi har desværre ikke noget valgt, det er et stykke software vi har købt
og der er pt. ikke nogen af os der har resourcer eller knowhow nok til at
lave dete samme produkt selv...
Men ja, skalvi senere lave det selv (overvjer vi) bliver det *ikke*
Paradox...

Takker For Hjælpen!

--
MooreHojer

Fra : Stig Johansen

Dato : 27-05-08 06:15

MooreHojer wrote:

> [...]
> til at lave dete samme produkt selv...
> Men ja, skalvi senere lave det selv (overvjer vi) bliver det *ikke*

Hvis det er et gammelt Delhi program, hvilket brugen af Paradox antyder, så
kunne du undersøge muligheden for at bruge Access i stedeet for Paradox.

I Delphi er der muligheder for at lave tingene fuldstændig
databaseuafhængig, men også det modsatte, så uagtet at du muligvis kan
omkonfigurere det, er det ikke sikkert det vil virke.

Prøv at kigge efter om du har nogle ting/directories, der hedder noget med
BDE.

Stig Johansen

Fra : MooreHojer

Dato : 27-05-08 18:39

> Hvis det er et gammelt Delhi program, hvilket brugen af Paradox antyder,
> så
> kunne du undersøge muligheden for at bruge Access i stedeet for Paradox.

Det er et "nyt" program. Den seneste version er fra 2007.
www.easyworship.com

> Prøv at kigge efter om du har nogle ting/directories, der hedder noget med
> BDE.

Det er der desværre ikke...

Fra : Stig Johansen

Dato : 28-05-08 07:06

MooreHojer wrote:

> Det er et "nyt" program. Den seneste version er fra 2007.
> www.easyworship.com

Ja, "nyt" gammelt.
Paradox var oprindeligt default desktop-'database' i Delphi, men jeg tror vi
skal helt tilbage i slut 90'erne hvor man mere eller mindre anbefalede at
gå andre veje.
Problemet er, at Paradox mere er en fil-tiilgang end en database-tilgang, så
ting, der virker lynende hurtigt i Paradox, formentlig slet ikke ville
virke i et reelt database system.

> Det er der desværre ikke...

Jeg har tjekket i min Delphi version om der skulle være noget at komme
efter.
Hvis der var en eller anden driver, kunne jeg bare lave en one-liner
program, og samtidig deploye driveren (lovligt).

Desværre ser det ud som om Paradox er en sag mellem programmet og nogle
dll-filer, så deer er ikke noget at hente der.

På min Windows 2K har jeg noget Microsoft Paradox driver, det er nok det
bedste bud, at du forsøger at finde sådan en.

Stig Johansen

Fra : MooreHojer

Dato : 28-05-08 08:45

> [...]
>
> På min Windows 2K har jeg noget Microsoft Paradox driver, det er nok det
> bedste bud, at du forsøger at finde sådan en.

ok, takker for hjælpen

--
MoroeHojer