SQL - Overføre data fra een tabel til
Fra : SpookiePower

Dato : 08-05-08 19:04

Jeg har to fuldstændig ens databaser (access) som jeg
nu skal have lagt sammen. Her tænker jeg på tabellerne,
mens dataene er forskellige. Jeg går ud fra at jeg skal
lave en SQL sætning, for at overføre data fra den
ene database til den anden. Men er det en INSERT INTO
sætning jeg skal have fat i ?

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 08-05-08 20:34

SpookiePower wrote:
> [...]
> lave en SQL sætning, for at overføre data fra den
> ene database til den anden. Men er det en INSERT INTO

Mon ikke sådan noget som

INSERT INTO tabel1
SELECT *
FROM tabel2

er hvad du søger?

--
Venlig hilsen /Best regards
Kristian Damm Jensen

Fra : Per Rønne

Dato : 09-05-08 12:33

Kristian Damm Jensen <dNOamSPm.uAMsenet@kristiandamm.dk> wrote:

> Mon ikke sådan noget som
>
> INSERT INTO tabel1
> SELECT *
> FROM tabel2
>
> er hvad du søger?

create table2 as
select * from table0
union
select * from table1;

- hvis de to tabellers struktur er ens ... ellers må Spookie jo liste
feltnavnene ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk