Andet telekom.
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
ADSL, skillefilter mv
Fra : Hans Hansen

Dato : 19-04-08 20:12

Hej

Jeg har ADSL og almindeligt fastnet på samme telefon linje. Oprindeligt var
adsl hos tdc men det er nu hos tele 2. Mit adsl udstyr består vist af en
eller anden kombination af det adsl udstyr som tdc og tele 2 har leveret.

Nuvel, jeg har et 3 benet han stik med en orange markat på som er sat
direkte til min telefonledning fra tdc. I dette orange stik er der på
bagsiden et 3 benet hun stik hvor jeg kan indsætte en telefon. Desuden er
der et rj11 hun stik som er forbundet til en lille passiv siemens kasse med
3 rj11 hun stik på. På de 3 stik står der "Line", "Phone" og "Adsl". Line er
så forbindet til det orange stik og phone til adsl modemet.

Nuvel, i min naivitet havde jeg forestillet mig at jeg kunne sætte en
telefon i det sidste rj11 stik hvorpå der står phone. Men det virker ikke.
Jeg havde måske også troet jeg kunne sætte rj11 stikket hvor der står phone
direkte til linjen fra tdc således at jeg helt kunne undgå det orange stik,
men det har jeg så ikke prøvet.

Hvad foregår der? Der sker tilsyneladende noget i både det orange stik og i
kassen med 3 de rj11 stik?

Hans

Fra : Hans Hansen

Dato : 19-04-08 20:16

Hej igen,

> [...]
> med 3 rj11 hun stik på. På de 3 stik står der "Line", "Phone" og "Adsl".
> Line er så forbindet til det orange stik og phone til adsl modemet.

"phone" i sidste linje skulle have været "adsl".

> [...]
> telefon i det sidste rj11 stik hvorpå der står phone. Men det virker ikke.
> Jeg havde måske også troet jeg kunne sætte rj11 stikket hvor der står

"phone" i sidste linje skulle have været "line".

Fra : Snakee

Dato : 20-04-08 00:52

Hans Hansen skrev:

> [...]

Jeg ved ikke hvorfor du har fået det orange stik men det er meningen at
linjen (den der kommer ind i dit hus) skal gå ind i kassen med de tre
stik direkte og sidde til stikket Line. Dit bredbåndsmodem skal sidde
til ADSL og telefonen til Phone på kassen. Dit orange stik er helt
øjensynelig et skillefilter men det har du allerede da det er kassen med
de tre stik der er skillefilteret. Du risikerer altså at dit ADSL-signal
forvrænges. sørg for at linjen kommer direkte ind i kassen med de tre
stik og tilslut tingene som jeg har skrevet. og det orange stik, tjaa -
bare lad være at bruge det sammen med kassen. Ellers kan din ADSL blive
ustabil.

Snakee

--
Mailadressen jeg har i mine beskeder virker uden at man fjerner noget
men den skifter jævnligt. Sendes der besked via mail vil jeg svare

Fra : Hans Hansen

Dato : 20-04-08 08:46

Hej Snakee,

Mange tak, jeg er nu kørende uden orange stik

Hans.

Fra : Snakee

Dato : 20-04-08 23:46

Hans Hansen skrev:
> Hej Snakee,
>
> Mange tak, jeg er nu kørende uden orange stik

Det var da så lidt.

Snakee