Eos 40D
Fra : ng_jim@hotmail.com

Dato : 17-04-08 04:20

Hej NG
Jeg er i Singapore, og er ret hooked på et Canon EOS 40D (grundet
prisen), sandsynligvis skal det med under vandet på et tidspunkt. Jeg
aner dog intet om objektiverne, og håber nogle af jer kan hjælpe.
Jeg havde tænkt mig et EOS 40D + 18-55 eller 17-85, aner intet,
bortset fra prisforskellen. Så kan man få dem med billedstabilisator -
brugbart?
Derudover regner jeg med at smide et makroobjektiv med i tasken, men
der er åbenbart flere, det skal bruges til alm. dykning, dvs der skal
fotograferes en nudi og en ghost pipefish i ny og næ. Jeg har ingen
intentioner om dbl flash og sådan, bare et forvokset kamera der kan
lidt mere. Ellers må i da gerne komme med forslag til hvad der kan
proppes i tasken nu vi er i gang.

Mvh Jimmy

Fra : ;o\)-max-

Dato : 17-04-08 12:06

[...]

Såvidt jeg husker er der ikke verdens garanti på digital huse,
der er muligvis garanti på objektiver - men det er risky business
at handle der ude. Imo er basparelsen ikke pengene værd.
Huset kan købes for under 900 euro i Tyskland, med garanti
og transport. Så kan du jo regne lidt på det.. Tjek dine priser
her; www.preissuchmaschine.de -max-

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-08 14:41

Du skal lige være opmærksom på at udover selve kamera og objektiver skal du
investere i et undervandshus 10-30.000 dkk samt en eller flere flash til
undervandsbrug 5-10.000 dkk stk. - sådan ca.

Mht. objektiver er det vist noget med en vidvinkel på omkring de 10 mm og en
makro på omkring de 85-100 mm.

--
Marten Ølgaard

http://www.comonto.dk
http://www.beerrater.dk
http://www.b2net.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-08 22:09

Hejsa.
Måske et andet fabrikat kan friste,
jeg har ikke prøvet det selv, men Olympus, http://www2.olympus.dk/, har et
meget omfattende UV program - og vigtigst, til rimelige priser.
Hvis jeg stod som dig og skulle købe, ville jeg se meget på det.
Optik, vil nok kikke efter en vidvinkel - 10-15 mm.
--
Venlig hilsen
Ole "Toggal" Juhl (Storefut)