Hvordan gemmer man FLV-filer i Flash?
Fra : SBK

Dato : 15-04-08 16:51

Hej

Jeg sidder og arbejder med nogle Flash film som jeg ønsker at
gemme som flv-filer når jeg er færdig med at redigere lyd og
størrelse. Men hvordan gør man det i Flash? Når jeg vælger export
movie får jeg ikke mulighed for vælge flv, men kun de andre
formater swf avi etc.

Lydene ligger som mp3 i øvrigt.

på forhånd tak.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dr.Xerox

Dato : 16-04-08 16:35

"SBK" <mail@simonkampmann.dk> skrev i en meddelelse news:4804cef1$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> størrelse. Men hvordan gør man det i Flash? Når jeg vælger export
> movie får jeg ikke mulighed for vælge flv, men kun de andre

Det kan man ikke, men avi kan du lave til FLV

Poul

Fra : SBK

Dato : 16-04-08 17:13

Her er den opgave jeg skal løse:

Jeg har en flv fil og 3 mp3 filer som er lydsporet til filmen. Disse lydspor vil jeg gerne have sat på
filmen , ligesom jeg ønsker at ændre nogle forhold ved film - størrelse mm. Dette kan gøres i Flash. Når
jeg så forsøger at exporte movie f.eks. til avi eller mow er filerne tomme når jeg åbner dem. Derfor
spørger jeg:

1. Hvordan sætter jeg mp3 lyd til en flv fil?
2. Hvordan gemmer jeg filen igen som flv? (uden kvalitetstab)
3. Jeg er ikke interesseret i swf da dette format ikke kan streames og mig bekendt ikke er så let at
inkludere i en player.

Håber du kan hjælpe mig med dette.

På forhånd tak.

SBK

Fra : Dr.Xerox

Dato : 17-04-08 00:43

Du kan squeeze mp3-filer med Squeeze fra http://www.sorensonmedia.com/

> 2. Hvordan gemmer jeg filen igen som flv? (uden kvalitetstab)

Fra hvilket program? du kan aldrig ungå kvalitetstab

> 3. Jeg er ikke interesseret i swf da dette format ikke kan streames og mig bekendt ikke er så let at
> inkludere i en player.

Gå ned hos boghandleren og køb dig et par bøger om Flash
de bedste er på Engelsk.

Selvfølgelig kan svf-filer streames.

Hvad er der galt med scriptet ( loadMovieNum("flash.swf", 1);

Hvis du ikke vil arbejde med swf-filer, så drop dit Project,
eller brug VBScript / JavaScript, hvis du bedrer kan det.

Poul

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-07-08 03:07

SBK skrev bl.a. følgende:

> [...]
> 3. Jeg er ikke interesseret i swf da dette format ikke kan streames
> og mig bekendt ikke er så let at inkludere i en player.

Sothink!

http://www.sothink.com/ video converter

Man laver bare det hele som en mpg eller avi og så konverterer den selv
hele møllen og laver endda færdig htmlkode til player og det hele!

Det kan ikke være lettere!

Bare husk, at du skal bruge både flv og swf filerne, de hænger sammen.

Claus