Traadløs bredbaand
Fra : Aage Andersen

Dato : 15-04-08 22:34

Jeg faldt for fristelsen med altid at have adgang til nettet ogsaa i bilen.

Men hvordan med sikkerheden? Er forbindelsen krypteret? Hvad siger banken
til at jeg benytter det?

Kommentarer udbedes.

Aage

Fra : Jesper Lund

Dato : 15-04-08 23:39

Aage Andersen wrote:

> Men hvordan med sikkerheden? Er forbindelsen krypteret? Hvad siger
> banken til at jeg benytter det?

Din forbindelse til banken kører over SSL, så den er altid end-to-end
krypteret (selv på et åbent trådløst netværk).

--
Jesper Lund

Fra : Jens

Dato : 16-04-08 16:19

"Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> bilen.
>
> Men hvordan med sikkerheden? Er forbindelsen krypteret? Hvad siger banken

Da du får en offentlig IP-adresse direkte på netkortet (USB-modemmet
formoder jeg f.eks. fra 3 mobil), skal du sørge for at have en ordentlig
firewall aktiveret og installeret.

Husk også antivirus osv.

Jens