Andet telekom.
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
Aflytning af mobitelefoner og fastnettelef~
Fra : Kert Rats

Dato : 16-04-08 03:54

Hej alle

Fra dk.politik har jeg sakset nogle informationer om aflytning og
overvågning af mobiltelefoner.
Det hævdes, at mobiltelefoner samt fastnettelefoner nemt kan aflyttes, selv
når mobiltelefonerne er slukket!

Kan nogen her i gruppen be- eller afkræfte, hvorvidt der er noget om
snakken?

Se nedenstående, der er sakset fra dk.politik (enkelte stavefejl er rettet

Venligst

Kert Rats

*****************

Mobiltelefon: Den virker slukket, men den er det ikke fuldstændigt. Derfor
kan den tele-manipuleres af '(u)vedkommende'.

Fastnettelefon: Ja men den behøver vel ingen forklaring, for den er jo
tilsluttet nettet og derved spændingsforsynet hele tiden - med mindre du
trækker kontakten ud.

Se her, hvor Nokia Siemens Networks helt åbent praler (overfor staten og
operatørerne) med deres overvågningsudstyrs tekniske muligheder:

http://www.nokiasiemensnetworks.com/NR/rdonlyres/8DA54377-5F35-4259-9840-DD0CA5F7A83D/4479/NSN_LI_Brosch_A4_web.pdf

GSM er ingen dansk, men europæisk standard lavet af ETSI. Da den lavedes,
tog man vist hensyn til disse formål.

I øvrigt bruges GSM i dag på alle kontinenter, i praktisk taget alle lande
på jorden. Efterfølgeren 3G (UMTS) er sandsynligvis endnu mere perfekt mht.
overvågning.

PET gør (mis)brug af standardens tekniske muligheder som alle andre
efterretningstjenester eller andre (u)vedkommende også gør det. Det kræver
ikke andet end det tekniske udstyr og det fornødne viden.

Se også følgende filmklip:

http://www.youtube.com/watch?v=0G1fNjK9SXg

Fra : cr

Dato : 16-04-08 05:35

Kert Rats skrev:
> [...]
> efterretningstjenester eller andre (u)vedkommende også gør det. Det kræver
> ikke andet end det tekniske udstyr og det fornødne viden.

Ja for ikke at forglemme radio, fjernsyn og computeres højtalere
anvendes som
microfon og sender aflytningerne via de nye fællesantekabler, der også
indeholde internet.
Den nye medielicens er bare det skalkeskjul, for at alle skal tilkobles
til den nærmeste internetforbindelse, her er det især de trådløse net
der benyttes, når der anvendes forskellige SSID og kanaler, er det meget
nemt at identificere de enkelt brugere. Om knap et et år kommer der nye
batterityper, der gør det enkelt, at overføre tanker via de trådløse
udstyr der benyttes, som telefoner, DAB raio og digitalfjernsyn, d.v.s
alle apparater der indeholder, kredsløb der kan huske indstillinger, det
er derfor at det kan virke på trods af at der er "slukket" for apparatet.

mvh

cr

Fra : Benny Amorsen

Dato : 16-04-08 10:15

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> writes:

> Det hævdes, at mobiltelefoner samt fastnettelefoner nemt kan aflyttes, selv
> når mobiltelefonerne er slukket!

Mobiltelefoner kan ikke aflyttes, når de er slukket -- senderen er
uden strøm. Det er relativt nemt at lave et stykke software, der
forhindrer rigtig slukning af telefonen, men bare får den til at
slukke skærmen m.v.

Man kan altså ikke aflytte en slukket mobil, men det er meget svært at
være sikker på at mobilen rent faktisk er slukket. Hvis man er
paranoid kan det anbefales at fjerne batteriet.

Traditionelle fastnettelefoner (2-tråds) kan ikke bringes til at løfte
røret elektronisk. I teorien kan de vel være så dårligt skærmede at
signal fra mikrofonen når ud på telefonledningen selv hvis røret er
på, men det lyder lidt teoretisk. Man skal selvfølgelig aldrig sige
aldrig, for samtaler kan faktisk aflyttes ved at måle på vinduers
vibration med laser.

Rigtige IP-telefoner (ikke bokse, der konverterer traditionelle
telefoner) kan ofte bringes til at løfte røret via nettet. Meget
nyttigt til f.eks. intercom-funktion. Med alternativ software på har
man de samme muligheder som med mobiltelefoner.

/Benny

Fra : Jake

Dato : 17-04-08 08:42

> [...]
> uden strøm. Det er relativt nemt at lave et stykke software, der
> forhindrer rigtig slukning af telefonen, men bare får den til at

Mobiltelefoner som er slukkede kan godt aflyttes da de stadigvæk
er online på netværket. Man skal fjerne batteriet hvis man vil undgå
sporing/aflytning.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 17-04-08 09:24

Jake wrote:

> Mobiltelefoner som er slukkede kan godt aflyttes da de stadigvæk
> er online på netværket. Man skal fjerne batteriet hvis man vil undgå
> sporing/aflytning.

Hvis vi skal være paranoide, så har alle telefoner naturligvis
indbygget et extra batteri som kun bruges til at være spionere
imod dig når din telefon er "slukket"

JonB

Fra : Benny Amorsen

Dato : 17-04-08 11:58

"Jake" <nospam@spam.dk> writes:

> Mobiltelefoner som er slukkede kan godt aflyttes da de stadigvæk
> er online på netværket.

Det kan jeg garantere at de ikke er. Det er derfor det i et eller
andet omfang giver mening at forbyde tændte mobiltelefoner f.eks. på
fly.

Stadigvæk med undtagelse af telefoner, der har fået installeret
software til at få dem se slukkede ud, uden at de faktisk er det.
Ingen telefoner bliver leveret som standard i den tilstand.

/Benny

Fra : Snakee

Dato : 19-04-08 19:41

Jake skrev:

> Mobiltelefoner som er slukkede kan godt aflyttes da de stadigvæk
> er online på netværket. Man skal fjerne batteriet hvis man vil undgå
> sporing/aflytning.

Nej det er noget sludder.

Snakee

--
Mailadressen jeg har i mine beskeder virker uden at man fjerner noget
men den skifter jævnligt. Sendes der besked via mail vil jeg svare

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 25-04-08 21:24

"Jake" <nospam@spam.dk> wrote in news:4806ff37$0$15883
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Mobiltelefoner som er slukkede kan godt aflyttes da de stadigvæk
> er online på netværket. Man skal fjerne batteriet hvis man vil undgå
> sporing/aflytning.

BigBrother er langt foran dig. De sidste 2 generationer af mobiltelefoner
har skjult batteribackup efter krav fra bla Mossad, MI6 og Vatikanet.

Det eneste der er 100% effektivt er at opbevare mobilen under en
staniolhat. http://en.wikipedia.org/wiki/Tin-foil_hat

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 25-04-08 23:56

Kent Oldhøj wrote:
> [...]
> har skjult batteribackup efter krav fra bla Mossad, MI6 og Vatikanet.
>
> Det eneste der er 100% effektivt er at opbevare mobilen under en

Husk også en staniolhat til din kat.

http://img212.imageshack.us/img212/7720/tinfoilhat2cy2.jpg

JonB

Fra : N_B_DK

Dato : 13-05-08 12:07

"Jake" <nospam@spam.dk> wrote in message
> Mobiltelefoner som er slukkede kan godt aflyttes da de stadigvæk
> er online på netværket.

Nej det er de ikke.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : N_B_DK

Dato : 16-04-08 15:26

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> wrote in message
> [...]
> aflyttes, selv når mobiltelefonerne er slukket!
>
> Kan nogen her i gruppen be- eller afkræfte, hvorvidt der er noget om

Det er en and, det er ikke teknisk muligt at tænde en telefon remotly da PA
trinnet, og plexer delen er slukket, og den kan derfor ikke vide at den
faktisk modtager noget.

Fra : Snakee

Dato : 19-04-08 19:39

Kert Rats skrev:

> Kan nogen her i gruppen be- eller afkræfte, hvorvidt der er noget om
> snakken?

Ja det kan jeg. Det kan ikke lade sig gøre at aflytte mobiltelefoner med
mindre du har adgang til centralen eller til noget ufatteligt kostbart
udstyr. og slet ikke når der ikke er noget opkald. Vil du havde det
bekræftet så hold din mobil hen til en forstærker. Når der ikke er en
samtale er der ikke noget data (lyddata) der sendes fra mobilen. Du vil
til gengæld ikke være i tvivl hvis der er forbindelse så kan det høres i
de fleste forstærkere der er lige i nærheden af mobilen. I øvrig er
trafikken krypteret så det er heller ikke nok at have udstyret til att
fange signalet, det skal dekrypteres før det kan bruges og det er ikke
noget man bare lige gør. De korte pakker der bliver sendt mens telefonen
er standby indeholder ikke lyddata og er telefonen helt slukket er der
slet ingen data.

Ang fastnettelefonen så er mikrofonen i det fleste fastnettelefoner
fysisk frakoblet når røret ligger på. Strømmen omkobles så den løber
igennem en kondensator og en trafo ind i ringeapparatet. Når
teleselskabet herefter påtrykker linjen 110 volt vekselstrøm vil
kondensatoren kunne lede strømmen og skilletrafoen vil ligeledes kunne
bringe strømmen fra primærsiden til sekundærsiden hvor ringeapparatet /
bipperen sidder og denne vil så få strøm og ringe. Mikrofonen er
udkoblet helt og aldeles indtil røret løftes hvorved mikrofon og
højtalere indkobles og ringekredsløbet udkobles. Så er der etableret
linje og der flyder en spænding på ca 40 volt med signalet overlejret.
Så det kan ikke lade sig gøre at aflytte telefonen før røret er løftet.

Snakee