Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
A-Kasse ???
Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 14-04-08 16:58

Hvilken A-Kasse er den billigeste og dog stadig god, stabil, og på dupperne
når det gælder?

Som eksempel kan jeg nævne at det tog ASE 45 dage ekstra før der kom de
første dagpenge da jeg virkeligt var på spanden!
Og det må ikke ske igen.

P.S. Jeg spørger som almindelig lønmodtager

Mvh Henrik

Fra : K*N

Dato : 14-04-08 17:16

Prisen for at være i A-kasse er præcis det samme uanset hvilken A-kasse du
ønsker at være medlem af. Det er lovbestemt.
Ud over kontingentet har A-kassen ret til at opkræve et
administrationsbidrag op til et beløb (der så vidt jeg husker er i omegenen
af 100 kr. pr. måned) - typisk er administrationsbidraget 0 kr. hvis man
også er medlem af fagforeningen og det maksimalt lovlige, hvis man ikke er
medlem af fagforeningen (nogen skal jo betale lønudgifter og husleje for
personalet)

Knud

Fra : Michael

Dato : 15-04-08 02:32

"K*N" <dnhrrammeringenj@mail.dk> wrote in message
> nogen skal jo betale lønudgifter og husleje for personalet
>
> Knud

Og hvorfor skal dem der er medlem af fagforeningen så ikke bidrage til
personalets løn??

Fra : K*N

Dato : 15-04-08 06:36

"Michael" <a@b.dk> wrote in message

> Og hvorfor skal dem der er medlem af fagforeningen så ikke bidrage til
> personalets løn??

Det gør de også - men typisk som en integreret del af
fagforeningskontingentet. Det er ofte samme bygning og samme personale, som
varetager fagforeningsopgaverne.

Knud

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 15-04-08 18:36

"K*N" <dnhrrammeringenj@mail.dk> skrev:

> [...]
> lovlige, hvis man ikke er medlem af fagforeningen (nogen skal jo
> betale lønudgifter og husleje for personalet)

Fagforeningen og A-kassen må ikke udveksle oplysninger. Så ovenstående
kan ikke være korrekt.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : K*N

Dato : 15-04-08 20:18

"Morten Bjergstrøm " <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message

> Fagforeningen og A-kassen må ikke udveksle oplysninger. Så ovenstående
> kan ikke være korrekt.

Jeg ved ikke hvad de må (det kunne du jo evt. dokumentere), men en
kendsgerning er, at det er måden tingene foregår på. De fleste
A-kasser/fagforeninger bor da også sammen.
Ved godt at DJØF og AAK er 2 forskellige organisationer, men sådan foregår
det ikke i FOA, 3F og hvad de nu ellers hedder.

Knud

Fra : Carsten Riis

Dato : 15-04-08 21:49

Morten Bjergstrøm skrev den 15-04-2008 19:36:

> Fagforeningen og A-kassen må ikke udveksle oplysninger. Så ovenstående
> kan ikke være korrekt.

Hop ud af dit Elfenbenstårn og lugt virkeligheden.

Naturligvis er der officielt vandtætte skodder mellem akasse og
fagforeninger, men mon ikke der er kører fx postforsendelses-samarbejder
mellem fagforeningsdelen og akasse-delen indenfor samme fagforening.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 01-05-08 21:21

> [...]
> medlem af fagforeningen (nogen skal jo betale lønudgifter og husleje for

Det vil jeg nu godt se dokumenteret - at det beløb skulle være
forskelligt, om du er medlem af fagforeningen eller ikke?

STA - sta.dk skulle være både gode og billige

Fra : Jesper Lund

Dato : 14-04-08 17:39

K*N wrote:

> Prisen for at være i A-kasse er præcis det samme uanset hvilken A-kasse
> du ønsker at være medlem af. Det er lovbestemt. Ud over kontingentet har
> A-kassen ret til at opkræve et administrationsbidrag op til et beløb

.... og det beløb varierer fra A-kasse til A-kasse
<http://benchmarking.adir.dk/benchmark/benchmarktabel.asp>

--
Jesper Lund