/ Forside / Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
 
Top 10 brugere
Sexualitet
#NavnPoint
dova 2573
Sannie 1393
Nordsted1 1345
briani 1186
skingur 1004
ThomasG 918
ans 861
refi 860
creamygirl 831
10  piaskov 789
Den tyrkiske hær og seksualitet
Fra : Per Rønne


Dato : 10-04-08 09:55

På:

<http://www.information.dk/157634>

kan man se at den tyrkiske hær ikke accepterer homoseksuelle i hæren -
men også at den har en lidt anden opfattelse af homoseksualitet end vi
kender her i landet.

Ham der penetrerer en anden fyr opfattes nemlig som en naturlig maskulin
fyr, som sagtens kan være soldat. Det er kun dem der kan lide at blive
penetreret, der som barn var nærmere knyttet til mor end til far, og som
foretrak at lege med dukker, der rubiceres som bøsser, og dermed undgår
militærtjenesten.

Og så skal de vist også helst have en feminin fremtoning; militæret er
nemlig klar over at en del unge fyre vil gøre meget for at slippe for
tre års militærtjeneste [som jeg tror at tjenesteperioden er].

Og ja, penetreringslysten kontrolleres, også ved tre års regelmæssig
rektoskopi. Det er åbenbart ikke nok at man på film kan se dem udsat for
den behandling ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

 
 
 
Peter Knutsen (10-04-2008)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 10-04-08 18:49

Per Rønne wrote:
> På:
>
> <http://www.information.dk/157634>
>
> kan man se at den tyrkiske hær ikke accepterer homoseksuelle i hæren -
> men også at den har en lidt anden opfattelse af homoseksualitet end vi
> kender her i landet.
[...]

Historisk set er der intet som helst nyt i det.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Bo M. Mogensen (10-04-2008)
Kommentar
Fra : Bo M. Mogensen


Dato : 10-04-08 19:28

On Thu, 10 Apr 2008 19:48:48 +0200, Peter Knutsen
<peter@sagatafl.invalid> wrote:

>> kan man se at den tyrkiske hær ikke accepterer homoseksuelle i hæren -
>> men også at den har en lidt anden opfattelse af homoseksualitet end vi
>> kender her i landet.
>[...]
>
>Historisk set er der intet som helst nyt i det.


Nahh jeg tror såmænd ikke vi skal så mange år tilbage før man blev
kølhalet i danmark for det ?

jeg ved ihvertilfælled at politiet at lokkeduer ude jeg mener oppe i
60 erne - der ga den som unge trækker drenge

men om der har været et reelt forbud i mod homo seksualitet i dk
skal jeg ikke kunne sige - men det ku da være spænende at vide !

både de gamle græker og rommer havde det ...

men sådan af nyer dato så tror jeg bedst jeg kan huske en engelsk
digter som BW ofte citere - jeg kan ikke lige huske hvad han hede rpå
stående fod - men han skrev b.la vi er alle i gryften men nogen af os
kikker på stjernene





MvH Bo M Mogensen
--
Gør en forskel :http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185
Holly Marie Combs http://www.hollymariecombs.dk/
You got sexually aroused in my body ! (st.voyager s7eps02: seven to doc )
Til lyset gør mig blind & smerten gør mig skør ( sebastian )

Peter Knutsen (10-04-2008)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 10-04-08 20:47

Bo M. Mogensen wrote:
> <peter@sagatafl.invalid> wrote:
>>>kan man se at den tyrkiske hær ikke accepterer homoseksuelle i hæren -
>>>men også at den har en lidt anden opfattelse af homoseksualitet end vi
>>>kender her i landet.
>>
>>[...]
>>
>>Historisk set er der intet som helst nyt i det.
>
> Nahh jeg tror såmænd ikke vi skal så mange år tilbage før man blev
> kølhalet i danmark for det ?

Du har vist misforstået, hvad det er jeg og Per diskuterer.

> jeg ved ihvertilfælled at politiet at lokkeduer ude jeg mener oppe i
> 60 erne - der ga den som unge trækker drenge
>
> men om der har været et reelt forbud i mod homo seksualitet i dk
> skal jeg ikke kunne sige - men det ku da være spænende at vide !

Jeg ved det faktisk ikke (men det gør Per sikkert), men det var på et
tidspunkt forbudt at være bøsse i England. Den berømte datalog Alan
Turing kom i fængsel for det

> både de gamle græker og rommer havde det ...

Havde de gamle grækere og romere forbud mod at mænd penetrerede drenge?

> men sådan af nyer dato så tror jeg bedst jeg kan huske en engelsk
> digter som BW ofte citere - jeg kan ikke lige huske hvad han hede rpå
> stående fod - men han skrev b.la vi er alle i gryften men nogen af os
> kikker på stjernene

Oscar Wilde, muligvis? Jeg er ikke spor stærk i digtere, hverken
engelske eller andre...

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Bo M. Mogensen (10-04-2008)
Kommentar
Fra : Bo M. Mogensen


Dato : 10-04-08 21:21

On Thu, 10 Apr 2008 21:46:45 +0200, Peter Knutsen
<peter@sagatafl.invalid> wrote:

>>>Historisk set er der intet som helst nyt i det.
>>
>> Nahh jeg tror såmænd ikke vi skal så mange år tilbage før man blev
>> kølhalet i danmark for det ?
>
>Du har vist misforstået, hvad det er jeg og Per diskuterer.

Øhh sikkert :) ?

>
>> jeg ved ihvertilfælled at politiet at lokkeduer ude jeg mener oppe i
>> 60 erne - der ga den som unge trækker drenge
>>
>> men om der har været et reelt forbud i mod homo seksualitet i dk
>> skal jeg ikke kunne sige - men det ku da være spænende at vide !
>
>Jeg ved det faktisk ikke (men det gør Per sikkert), men det var på et
>tidspunkt forbudt at være bøsse i England. Den berømte datalog Alan
>Turing kom i fængsel for det

hvornår var det

>
>> både de gamle græker og rommer havde det ...
>
>Havde de gamle grækere og romere forbud mod at mænd penetrerede drenge?

nej det mener jeg ikke ....I jungelen i Borneo eller så er det øen ved
siden af der er det praksis de unge kriger sluger de ældres sæd for at
få derres styrke ...så det !


>
>> men sådan af nyer dato så tror jeg bedst jeg kan huske en engelsk
>> digter som BW ofte citere - jeg kan ikke lige huske hvad han hede rpå
>> stående fod - men han skrev b.la vi er alle i gryften men nogen af os
>> kikker på stjernene
>
>Oscar Wilde, muligvis?


ja selvf.


>Jeg er ikke spor stærk i digtere, hverken
>engelske eller andre...

Nahh men det var nu rigtigt - han er suveren





MvH Bo M Mogensen
--
Gør en forskel :http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185
Holly Marie Combs http://www.hollymariecombs.dk/
You got sexually aroused in my body ! (st.voyager s7eps02: seven to doc )
Til lyset gør mig blind & smerten gør mig skør ( sebastian )

Peter Knutsen (10-04-2008)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 10-04-08 22:27

Bo M. Mogensen wrote:
> <peter@sagatafl.invalid> wrote:
Bo:
Peter:
>>>>Historisk set er der intet som helst nyt i det.
>>>
>>>Nahh jeg tror såmænd ikke vi skal så mange år tilbage før man blev
>>>kølhalet i danmark for det ?
>>
>>Du har vist misforstået, hvad det er jeg og Per diskuterer.
>
> Øhh sikkert :) ?

Diskussionen går på at det tyrkiske militærs definition af bøsser kun
handler om de mænd der lader sig penetrere, altså dem der modtager,
eller er "passive". Man bliver ikke, på tyrkisk, til bøsse, ved at
røvpule andre mænd - kun ved selv at blive røvpulet.

>>>jeg ved ihvertilfælled at politiet at lokkeduer ude jeg mener oppe i
>>>60 erne - der ga den som unge trækker drenge
>>>
>>>men om der har været et reelt forbud i mod homo seksualitet i dk
>>>skal jeg ikke kunne sige - men det ku da være spænende at vide !
>>
>>Jeg ved det faktisk ikke (men det gør Per sikkert), men det var på et
>>tidspunkt forbudt at være bøsse i England. Den berømte datalog Alan
>>Turing kom i fængsel for det
>
> hvornår var det

Det var kort efter 2. verdenskrig, at han kom i fængsel, såvidt jeg husker.

>>>både de gamle græker og rommer havde det ...
>>
>>Havde de gamle grækere og romere forbud mod at mænd penetrerede drenge?
>
> nej det mener jeg ikke ....I jungelen i Borneo eller så er det øen ved
> siden af der er det praksis de unge kriger sluger de ældres sæd for at
> få derres styrke ...så det !

Mange steder går man jo også ret meget op i forskellige kropsvæsker.
F.eks. i Indien, eller hos den der kristne gruppering... er det Jehovas
vidner...

>>>men sådan af nyer dato så tror jeg bedst jeg kan huske en engelsk
>>>digter som BW ofte citere - jeg kan ikke lige huske hvad han hede rpå
>>>stående fod - men han skrev b.la vi er alle i gryften men nogen af os
>>>kikker på stjernene
>>
>>Oscar Wilde, muligvis?
>
> ja selvf.
>
>>Jeg er ikke spor stærk i digtere, hverken
>>engelske eller andre...
>
> Nahh men det var nu rigtigt - han er suveren

Han har en god pointe med grøften og stjernerne, det er helt sikkert.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Bae9 (10-04-2008)
Kommentar
Fra : Bae9


Dato : 10-04-08 22:44

> Diskussionen går på at det tyrkiske militærs definition af bøsser


kalasnikov?



Bo M. Mogensen (10-04-2008)
Kommentar
Fra : Bo M. Mogensen


Dato : 10-04-08 23:31

On Thu, 10 Apr 2008 23:27:23 +0200, Peter Knutsen
<peter@sagatafl.invalid> wrote:

>>>Du har vist misforstået, hvad det er jeg og Per diskuterer.
>>
>> Øhh sikkert :) ?
>
>Diskussionen går på at det tyrkiske militærs definition af bøsser kun
>handler om de mænd der lader sig penetrere, altså dem der modtager,
>eller er "passive". Man bliver ikke, på tyrkisk, til bøsse, ved at
>røvpule andre mænd - kun ved selv at blive røvpulet.

Hmm ja men hvis det endeligt skal være så er der well også mere mand
over at gi ind at få Thi normalt er det kvinden der er den modtagen
part under akten .. så jeg tror det er defra synet kommer ...

>>>Jeg ved det faktisk ikke (men det gør Per sikkert), men det var på et
>>>tidspunkt forbudt at være bøsse i England. Den berømte datalog Alan
>>>Turing kom i fængsel for det
>>
>> hvornår var det
>
>Det var kort efter 2. verdenskrig, at han kom i fængsel, såvidt jeg husker.

ja ok det lyder Hmm af meget fordi både oscar wild og alistar crowly
rodede med det og det var de længe før det


>> nej det mener jeg ikke ....I jungelen i Borneo eller så er det øen ved
>> siden af der er det praksis de unge kriger sluger de ældres sæd for at
>> få derres styrke ...så det !
>
>Mange steder går man jo også ret meget op i forskellige kropsvæsker.
>F.eks. i Indien, eller hos den der kristne gruppering... er det Jehovas
>vidner...

Tjja sådan er det bare ... men tanken om at den homo seksuelle akt kan
være kultur bestemt er da interessandt !

>>>Oscar Wilde, muligvis?
>>
>> ja selvf.
>>
>>>Jeg er ikke spor stærk i digtere, hverken
>>>engelske eller andre...
>>
>> Nahh men det var nu rigtigt - han er suveren
>
>Han har en god pointe med grøften og stjernerne, det er helt sikkert.

jamen han kan blive ved skrev også noget der fangede mig : " jeg TROR
ikke på noget der ikke er fantastisk " !

Man kan mene om BW hvad man vil men han har faktisk en god samling af
citater - ku han så nøjes med bare at lave en lille pointe med dem en
gang i mellem så var de på derres plads.





MvH Bo M Mogensen
--
Gør en forskel :http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185
Holly Marie Combs http://www.hollymariecombs.dk/
You got sexually aroused in my body ! (st.voyager s7eps02: seven to doc )
Til lyset gør mig blind & smerten gør mig skør ( sebastian )

Peter Knutsen (11-04-2008)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 11-04-08 12:57

Bo M. Mogensen wrote:
> On Thu, 10 Apr 2008 23:27:23 +0200, Peter Knutsen
> <peter@sagatafl.invalid> wrote:
>
>
>>>>Du har vist misforstået, hvad det er jeg og Per diskuterer.
>>>
>>>Øhh sikkert :) ?
>>
>>Diskussionen går på at det tyrkiske militærs definition af bøsser kun
>>handler om de mænd der lader sig penetrere, altså dem der modtager,
>>eller er "passive". Man bliver ikke, på tyrkisk, til bøsse, ved at
>>røvpule andre mænd - kun ved selv at blive røvpulet.
>
>
> Hmm ja men hvis det endeligt skal være så er der well også mere mand
> over at gi ind at få Thi normalt er det kvinden der er den modtagen
> part under akten .. så jeg tror det er defra synet kommer ...

Det er jeg også ret sikker på, ja.

>>>>Jeg ved det faktisk ikke (men det gør Per sikkert), men det var på et
>>>>tidspunkt forbudt at være bøsse i England. Den berømte datalog Alan
>>>>Turing kom i fængsel for det
>>>
>>>hvornår var det
>>
>>Det var kort efter 2. verdenskrig, at han kom i fængsel, såvidt jeg husker.
>
> ja ok det lyder Hmm af meget fordi både oscar wild og alistar crowly
> rodede med det og det var de længe før det

Tiderne har jo skiftet. Der var vistnok en periode i det 19. århundrede,
hvor det var ganske acceptabelt at kvinder begik transvestitisme, altså
gik i mændenes tøj! Ligeledes har der været perioder hvor man så gennem
fingre med det at nogle mænd havde lyst til andre mænd.

Det er ikke altid sådan at et samfund bliver mere og mere tolerant. Det
går op i perioder, og det går ned i andre perioder.

>>>nej det mener jeg ikke ....I jungelen i Borneo eller så er det øen ved
>>>siden af der er det praksis de unge kriger sluger de ældres sæd for at
>>>få derres styrke ...så det !
>>
>>Mange steder går man jo også ret meget op i forskellige kropsvæsker.
>>F.eks. i Indien, eller hos den der kristne gruppering... er det Jehovas
>>vidner...
>
> Tjja sådan er det bare ... men tanken om at den homo seksuelle akt kan
> være kultur bestemt er da interessandt !

Den homoseksuelle akt er ikke kulturbestemt. Nogle mænd har dyrket sex
med andre mænd i alle kulturer. Det der er kulturbestemt er hvordan man
definerer begrebet.

For nogle år siden var jeg ved at omdanne en artikel, fra en trykt bog,
til e-bog, og man læser jo en sætning her og der under arbejdet, og det
var noget med en sydamerikansk kultur, hvor man havde mindst 4 vidt
forskellige slags homoseksuelle. Såvidt jeg husker var det kun én af
disse typer homoseksuelle der blev betegnet, i kulturen, som "bøsser".

>>>>Oscar Wilde, muligvis?
>>>
>>>ja selvf.
>>>
>>>>Jeg er ikke spor stærk i digtere, hverken
>>>>engelske eller andre...
>>>
>>>Nahh men det var nu rigtigt - han er suveren
>>
>>Han har en god pointe med grøften og stjernerne, det er helt sikkert.
>
> jamen han kan blive ved skrev også noget der fangede mig : " jeg TROR
> ikke på noget der ikke er fantastisk " !
>
> Man kan mene om BW hvad man vil men han har faktisk en god samling af
> citater - ku han så nøjes med bare at lave en lille pointe med dem en
> gang i mellem så var de på derres plads.

Mit problem med den anden Bo er at han altid appelerer til den laveste
fællesnævner; til dem der gerne vil tro at alle er lige dumme, og at
verden er meget, meget enklere end den i virkeligheden er.

Så er det bare synd, hvis jeg går glip af gode citater. Jeg gider ikke
læse hans ævl.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Per Rønne (11-04-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 11-04-08 13:28

Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> wrote:

> Der var vistnok en periode i det 19. århundrede, hvor det var ganske
> acceptabelt at kvinder begik transvestitisme, altså gik i mændenes tøj!

Ah, Georges Sand, 1804-76, vakte da vild forargelse, når hun
spankulerede rundt i mandstøj. Døbt som Armandine Lucie Aurore Dupin,
bl.a. Fréderic Chopins elskerinde, og enlig og ugift mor til to børn.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Per Rønne (11-04-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 11-04-08 12:58

Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> wrote:

> Bo M. Mogensen wrote:
> > <peter@sagatafl.invalid> wrote:
> Bo:
> Peter:

> Diskussionen går på at det tyrkiske militærs definition af bøsser kun
> handler om de mænd der lader sig penetrere, altså dem der modtager,
> eller er "passive". Man bliver ikke, på tyrkisk, til bøsse, ved at
> røvpule andre mænd - kun ved selv at blive røvpulet.

Det svarer til holdningen i det gamle Rom, og til holdningen i
amerikanske fængsler - faktisk til holdningen over det meste af verden.

> >>>jeg ved ihvertilfælled at politiet at lokkeduer ude jeg mener oppe i
> >>>60 erne - der ga den som unge trækker drenge
> >>>
> >>>men om der har været et reelt forbud i mod homo seksualitet i dk
> >>>skal jeg ikke kunne sige - men det ku da være spænende at vide !
> >>
> >>Jeg ved det faktisk ikke (men det gør Per sikkert), men det var på et
> >>tidspunkt forbudt at være bøsse i England. Den berømte datalog Alan
> >>Turing kom i fængsel for det
> >
> > hvornår var det
>
> Det var kort efter 2. verdenskrig, at han kom i fængsel, såvidt jeg husker.

Han kom aldrig i fængsel, men blev tvunget til at tage /kvindeligt/
kønshormon - hvilket fik ham til at spise et forgiftet æble.

Alan Turing. Matematikeren der brød Enigma-kodemaskinen, datalogiens
far. Turing-prisen er så datalogernes Nobel-pris.

> >>>både de gamle græker og rommer havde det ...
> >>
> >>Havde de gamle grækere og romere forbud mod at mænd penetrerede drenge?

Man måtte ikke penetrere en /romersk/ dreng, men gerne alle andre drenge
....
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Peter Knutsen (11-04-2008)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 11-04-08 13:25

Per Rønne wrote:
> Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> wrote:
>>Bo M. Mogensen wrote:
>>>hvornår var det
>>
>>Det var kort efter 2. verdenskrig, at han kom i fængsel, såvidt jeg husker.
>
> Han kom aldrig i fængsel, men blev tvunget til at tage /kvindeligt/
> kønshormon - hvilket fik ham til at spise et forgiftet æble.

Tak for oplysningen; jeg har husket forkert.

> Alan Turing. Matematikeren der brød Enigma-kodemaskinen, datalogiens
> far. Turing-prisen er så datalogernes Nobel-pris.

Ja, det er jo ikke fordi jeg er ekspert i hverken bøsser eller
dataloger, men Alan Turing *skal* man jo vide hvem er.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Per Rønne (11-04-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 11-04-08 13:58

Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> wrote:

> Per Rønne wrote:
> > Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> wrote:
> >>Bo M. Mogensen wrote:
> >>>hvornår var det
> >>
> >>Det var kort efter 2. verdenskrig, at han kom i fængsel, såvidt jeg husker.
> >
> > Han kom aldrig i fængsel, men blev tvunget til at tage /kvindeligt/
> > kønshormon - hvilket fik ham til at spise et forgiftet æble.
>
> Tak for oplysningen; jeg har husket forkert.
>
> > Alan Turing. Matematikeren der brød Enigma-kodemaskinen, datalogiens
> > far. Turing-prisen er så datalogernes Nobel-pris.
>
> Ja, det er jo ikke fordi jeg er ekspert i hverken bøsser eller
> dataloger, men Alan Turing *skal* man jo vide hvem er.

Ja, jeg er jo cand.scient. i datalogi ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Peter Knutsen (11-04-2008)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 11-04-08 14:29

Per Rønne wrote:
> Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> wrote:
>>Per Rønne wrote:
>>>Alan Turing. Matematikeren der brød Enigma-kodemaskinen, datalogiens
>>>far. Turing-prisen er så datalogernes Nobel-pris.
>>
>>Ja, det er jo ikke fordi jeg er ekspert i hverken bøsser eller
>>dataloger, men Alan Turing *skal* man jo vide hvem er.
>
> Ja, jeg er jo cand.scient. i datalogi ...

Ja, det ved jeg. Og du kender sikkert også en masse navne på mindre
berømte dataloger. Min pointe er at man også bør vide hvem Turing er,
selv om man ikke er datalog.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Thorbjørn Ravn Ander~ (11-04-2008)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 11-04-08 15:45

Peter Knutsen skrev:

> Ja, det ved jeg. Og du kender sikkert også en masse navne på mindre
> berømte dataloger. Min pointe er at man også bør vide hvem Turing er,
> selv om man ikke er datalog.

Men Turing-testen er _ikke_ om man ved hvem Turing var :)

Det er iøvrigt vildt fascinerende læsning om hvordan de knækkede koder
under krigen i England.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"

Per Rønne (11-04-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 11-04-08 19:46

Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> wrote:

> Min pointe er at man også bør vide hvem Turing er, selv om man ikke er
> datalog.

Det tvivler jeg nu på at så mange gør ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Peter Knutsen (11-04-2008)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 11-04-08 21:13

Per Rønne wrote:
> Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> wrote:
>>Min pointe er at man også bør vide hvem Turing er, selv om man ikke er
>>datalog.
>
> Det tvivler jeg nu på at så mange gør ...

Det er langt de færreste der har en passende mængde viden om den verden
vi lever i.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Per Vadmand (11-04-2008)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 11-04-08 21:50

Peter Knutsen wrote:
>
> Det er langt de færreste der har en passende mængde viden om den
> verden vi lever i.

Det er langt de færreste, der er enige om, hvad en passende viden er.

Jeg synes fx, at det er langt mere pinligt, at Per Rønne ikke ved, hvem Duke
Ellington er, end at jeg ikke ved, hvem Turing er.

Og sådan ku vi blive ved.

Per V
--
"Bag enhver stor mand står en undrende svigermor."

Hubert Humphrey



Jens Bruun (11-04-2008)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 11-04-08 21:59

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:47ffcf03$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Jeg synes fx, at det er langt mere pinligt, at Per Rønne ikke ved,
> hvem Duke Ellington er, end at jeg ikke ved, hvem Turing er.

Sjovt. Jeg synes - for min del - at det er overmåde pinligt, hvis man ikke
ved, hvem Turing *og* Ellington er.

> Og sådan ku vi blive ved.

Ja. Lad os endelig...

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Per Vadmand (12-04-2008)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 12-04-08 09:51

Jens Bruun wrote:
> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:47ffcf03$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
>
>> Jeg synes fx, at det er langt mere pinligt, at Per Rønne ikke ved,
>> hvem Duke Ellington er, end at jeg ikke ved, hvem Turing er.
>
> Sjovt. Jeg synes - for min del - at det er overmåde pinligt, hvis man
> ikke ved, hvem Turing *og* Ellington er.
>
>> Og sådan ku vi blive ved.
>
> Ja. Lad os endelig...

Nu har jeg så i en anden tråd fundet ud af, at denne Turing er "datalogiens
fader" - hvilket jeg ikke synes, jeg har mere brug for at vide, end hvem der
opfandt kardanakselen. Hovedsagen er i begge tilfælde, at skidtet virker,
når jeg skal bruge det.

Per V


--
"Bag enhver stor mand står en undrende svigermor."

Hubert Humphrey



Per Rønne (12-04-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 12-04-08 07:05

Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:

> Jeg synes fx, at det er langt mere pinligt, at Per Rønne ikke ved, hvem Duke
> Ellington er, end at jeg ikke ved, hvem Turing er.

Nu ved jeg så 'tilfædigvis' godt hvem Duke Ellington var - en sort
jazz-musiker fra forrige århundrede.

At det så er andre af tilsvarende type, jeg ikke aner hvem er eller var,
er så en anden sag; det skyldes så nok at de har været mindre fremme i
mediebilledet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Per Vadmand (12-04-2008)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 12-04-08 09:53

"Per Rønne" wrote:

>
> Nu ved jeg så 'tilfædigvis' godt hvem Duke Ellington var - en sort
> jazz-musiker fra forrige århundrede.

Det ved du vel blandt andet, fordi vi har diskuteret emnet før, og du
dengang lagde en vis uvidenhed til skue. Det er da rart, at usenet af og til
kan udvide folks horisont

Per V

--
"Bag enhver stor mand står en undrende svigermor."

Hubert Humphrey



Per Rønne (12-04-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 12-04-08 10:42

Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:

> "Per Rønne" wrote:
>
> > Nu ved jeg så 'tilfædigvis' godt hvem Duke Ellington var - en sort
> > jazz-musiker fra forrige århundrede.
>
> Det ved du vel blandt andet, fordi vi har diskuteret emnet før, og du
> dengang lagde en vis uvidenhed til skue.

Næh, det var en anden sort jazz-musiker, hvis navn jeg ikke kan komme
på, det drejede sig om.

Duke Ellington kendte jeg i forvejen - jeg har dog ikke noget af ham,
ja, jeg ejer intet jazz-musik overhovedet.

Jeg er da også af en yngre generation, så jeg har da nogle få
rock-plader, foræringer fra mine brødre.

> Det er da rart, at usenet af og til kan udvide folks horisont

Som med Alan Turing og Kurt Gödel .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Thorbjørn Ravn Ander~ (12-04-2008)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 12-04-08 07:03

Per Vadmand skrev:
> Peter Knutsen wrote:
>> Det er langt de færreste der har en passende mængde viden om den
>> verden vi lever i.
>
> Det er langt de færreste, der er enige om, hvad en passende viden er.
>
> Jeg synes fx, at det er langt mere pinligt, at Per Rønne ikke ved, hvem Duke
> Ellington er, end at jeg ikke ved, hvem Turing er.

Så kan man jo ærgre sig over det ikke faldt i din lod at oversætte
Hofstadters "Gödel, Escher, Bach". Du havde lært hvem Turing var, og
jeg tror mange af dobbelttydighederne og ordspillene havde overlevet.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"

Per Rønne (12-04-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 12-04-08 07:39

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:

> Per Vadmand skrev:
> > Peter Knutsen wrote:
> >> Det er langt de færreste der har en passende mængde viden om den
> >> verden vi lever i.
> >
> > Det er langt de færreste, der er enige om, hvad en passende viden er.
> >
> > Jeg synes fx, at det er langt mere pinligt, at Per Rønne ikke ved, hvem Duke
> > Ellington er, end at jeg ikke ved, hvem Turing er.
>
> Så kan man jo ærgre sig over det ikke faldt i din lod at oversætte
> Hofstadters "Gödel, Escher, Bach". Du havde lært hvem Turing var, og
> jeg tror mange af dobbelttydighederne og ordspillene havde overlevet.

SDE:

Hofstadter, Douglas Richard, f. 1945, amerikansk computervidenskabsmand
og kognitionsforsker; søn af Robert Hofstadter; professor ved Indiana
University. Han er især kendt for sine seriøse og samtidig morsomme
bøger, fx Gödel, Escher, Bach: an Eternal Golden Braid (1979, da. 1992),
om bl.a. tænkning, logik, kunstig intelligens og mønstergenkendelse hos
mennesker og maskiner. I Fluid Concepts and Creative Analogies (1995)
har han undersøgt vores evne til at få nye idéer og løse problemer.

=

Hvornår mon encyklopædister holder op med at oversætte 'computer
scientist' med 'computervidenskabsmand'?

Jeg havde naturligvis skrevet 'datalog' ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Per Vadmand (12-04-2008)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 12-04-08 09:52

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

>
> Så kan man jo ærgre sig over det ikke faldt i din lod at oversætte
> Hofstadters "Gödel, Escher, Bach". Du havde lært hvem Turing var, og
> jeg tror mange af dobbelttydighederne og ordspillene havde overlevet.

Hvem er Gödel? (De to andre kender jeg).

Per V


--
"Bag enhver stor mand står en undrende svigermor."

Hubert Humphrey



Thorbjørn Ravn Ander~ (12-04-2008)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 12-04-08 10:13

Per Vadmand skrev:
> Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
>
>> Så kan man jo ærgre sig over det ikke faldt i din lod at oversætte
>> Hofstadters "Gödel, Escher, Bach". Du havde lært hvem Turing var, og
>> jeg tror mange af dobbelttydighederne og ordspillene havde overlevet.
>
> Hvem er Gödel? (De to andre kender jeg).

Kurt Gödel. Tysk matematiker som viste at uanset hvad, er det muligt at
lave en matematisk udgave af "dette udsagn er løgn". Det rystede de
andre matematikere en del.

Bemærk at mit ønske primært var at have fået en bedre dansk udgave af
værket, ikke nødvendigvis at du skulle vide alle de her kedelige nørdting.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"

Per Rønne (12-04-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 12-04-08 10:42

Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:

> Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
>
> > Så kan man jo ærgre sig over det ikke faldt i din lod at oversætte
> > Hofstadters "Gödel, Escher, Bach". Du havde lært hvem Turing var, og
> > jeg tror mange af dobbelttydighederne og ordspillene havde overlevet.
>
> Hvem er Gödel? (De to andre kender jeg).

Kurt Gödel, matematiker, der i 1940 meget naturligt forlod Tyskland, og
flyttede til USA.

Især berømt for /Gödels sætning/. Slå ham op i SDE, og se om ham her:

<http://en.wikipedia.org/wiki/G%C3%B6del>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Jens Bruun (11-04-2008)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 11-04-08 21:57

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse
news:47ffc63a$0$15877$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

> Det er langt de færreste der har en passende mængde viden om den
> verden vi lever i.

Hvad bygger du den latterlige og sjældent set dumme påstand på?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Jens Bruun (11-04-2008)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 11-04-08 21:56

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1if92lv.11824th1cur0lvN%per@RQNNE.invalid

> Det tvivler jeg nu på at så mange gør ...

Selvfølgelig gør du det. Du færdes jo heller ikke ude i det, vi andre kender
som "Det Virkelige Liv[tm]".

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Per Rønne (12-04-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 12-04-08 07:05

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1if92lv.11824th1cur0lvN%per@RQNNE.invalid
>
> > Det tvivler jeg nu på at så mange gør ...
>
> Selvfølgelig gør du det. Du færdes jo heller ikke ude i det, vi andre kender
> som "Det Virkelige Liv[tm]".

Åh, og du er overbevist om at i »Det Virkelige Liv™«, eksempelvis på den
lokale knejpe, i den nærmeste skurvogn eller pædagoger og
pædagogmedhjælpere i Husum Børnehave alle til en ved hvem Alan Turing
var?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Jens Bruun (12-04-2008)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 12-04-08 09:29

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1if9x3l.eafg5k1mmlqfyN%per@RQNNE.invalid

> Åh, og du er overbevist om at i »Det Virkelige LivT«, eksempelvis på
> den lokale knejpe, i den nærmeste skurvogn eller pædagoger og
> pædagogmedhjælpere i Husum Børnehave alle til en ved hvem Alan Turing
> var?

Nej, men »Det Virkelige LivT« udgøres af mange andre grupperinger end de
ovennævnte. Min pointe er, at du ved skræmmende lidt om, hvad der foregår
uden for dine egne, snævre cirkler.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Per Rønne (12-04-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 12-04-08 09:43

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1if9x3l.eafg5k1mmlqfyN%per@RQNNE.invalid
>
> > Åh, og du er overbevist om at i »Det Virkelige LivT«, eksempelvis på
> > den lokale knejpe, i den nærmeste skurvogn eller pædagoger og
> > pædagogmedhjælpere i Husum Børnehave alle til en ved hvem Alan Turing
> > var?
>
> Nej, men »Det Virkelige LivT« udgøres af mange andre grupperinger end de
> ovennævnte. Min pointe er, at du ved skræmmende lidt om, hvad der foregår
> uden for dine egne, snævre cirkler.

Mon ikke det samme gælder for eksempelvis dig, selv om »dine egne,
snævre cirkler« nok i et vist omfang er nogle andre end dine?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Per Rønne (12-04-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 12-04-08 09:44

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:
>
> > ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> > news:1if9x3l.eafg5k1mmlqfyN%per@RQNNE.invalid
> >
> > > Åh, og du er overbevist om at i »Det Virkelige LivT«, eksempelvis på
> > > den lokale knejpe, i den nærmeste skurvogn eller pædagoger og
> > > pædagogmedhjælpere i Husum Børnehave alle til en ved hvem Alan Turing
> > > var?
> >
> > Nej, men »Det Virkelige LivT« udgøres af mange andre grupperinger end de
> > ovennævnte. Min pointe er, at du ved skræmmende lidt om, hvad der foregår
> > uden for dine egne, snævre cirkler.
>
> Mon ikke det samme gælder for eksempelvis dig, selv om »dine egne,
> snævre cirkler« nok i et vist omfang er nogle andre end dine?

End »min«, naturligvis ;-(.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Jens Bruun (12-04-2008)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 12-04-08 10:41

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1ifa5da.thdxfx16fw6r8N%per@RQNNE.invalid

> Mon ikke det samme gælder for eksempelvis dig, selv om »dine egne,
> snævre cirkler« nok i et vist omfang er nogle andre end dine?

Jo.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Bae9 (12-04-2008)
Kommentar
Fra : Bae9


Dato : 12-04-08 09:54

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
news:1if92lv.11824th1cur0lvN%per@RQNNE.invalid...
> Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> wrote:
>
>> Min pointe er at man også bør vide hvem Turing er, selv om man ikke er
>> datalog.
>
> Det tvivler jeg nu på at så mange gør ...



hvem hulan er turing?

lad bare være med at svare hvis ikke jeg kan brude den viden til noget.



Per Rønne (12-04-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 12-04-08 10:42

Bae9 <tag.intet@for.givet> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> news:1if92lv.11824th1cur0lvN%per@RQNNE.invalid...
> > Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> wrote:
> >
> >> Min pointe er at man også bør vide hvem Turing er, selv om man ikke er
> >> datalog.
> >
> > Det tvivler jeg nu på at så mange gør ...
>
> hvem hulan er turing?
>
> lad bare være med at svare hvis ikke jeg kan brude den viden til noget.

<http://da.wikipedia.org/wiki/Alan_Turing>

Og jeg tror faktisk at du kan bruge den til noget ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Bae9 (12-04-2008)
Kommentar
Fra : Bae9


Dato : 12-04-08 19:42

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
news:1ifa8a8.ejxqtgves5brN%per@RQNNE.invalid...
> Bae9 <tag.intet@for.givet> wrote:
>
>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
>> news:1if92lv.11824th1cur0lvN%per@RQNNE.invalid...
>> > Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> wrote:
>> >
>> >> Min pointe er at man også bør vide hvem Turing er, selv om man ikke er
>> >> datalog.
>> >
>> > Det tvivler jeg nu på at så mange gør ...
>>
>> hvem hulan er turing?
>>
>> lad bare være med at svare hvis ikke jeg kan brude den viden til noget.
>
> <http://da.wikipedia.org/wiki/Alan_Turing>
>
> Og jeg tror faktisk at du kan bruge den til noget ...



enig - jeg er blevet klogere på mig selv og har atter fået vished for at man
ikke skal læse hvad som helst, for det er ind imellem spild af tid.

og jeg skal ikke til klassefest på et eller andet teknikum i den nærmeste
fremtid, så oplysningerne om turing var rent spild - sorry



Frank Leegaard (12-04-2008)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 12-04-08 21:01

Bae9 wrote:
> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> news:1ifa8a8.ejxqtgves5brN%per@RQNNE.invalid...
>> Bae9 <tag.intet@for.givet> wrote:
>>
>>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
>>> news:1if92lv.11824th1cur0lvN%per@RQNNE.invalid...
>>>> Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> wrote:
>>>>
>>>>> Min pointe er at man også bør vide hvem Turing er, selv om man
>>>>> ikke er datalog.
>>>>
>>>> Det tvivler jeg nu på at så mange gør ...
>>>
>>> hvem hulan er turing?
>>>
>>> lad bare være med at svare hvis ikke jeg kan brude den viden til
>>> noget.
>>
>> <http://da.wikipedia.org/wiki/Alan_Turing>
>>
>> Og jeg tror faktisk at du kan bruge den til noget ...
>
>
>
> enig - jeg er blevet klogere på mig selv og har atter fået vished for
> at man ikke skal læse hvad som helst, for det er ind imellem spild af
> tid.
> og jeg skal ikke til klassefest på et eller andet teknikum i den
> nærmeste fremtid, så oplysningerne om turing var rent spild - sorry

Får du tæsk ude på holdet i jobskabelsesordningen hvis du fremturer med
sådan noget højrøvet noget?

/F




Bae9 (12-04-2008)
Kommentar
Fra : Bae9


Dato : 12-04-08 22:14

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev

> Får du tæsk ude på holdet i jobskabelsesordningen hvis du fremturer med
> sådan noget højrøvet noget?
>
> /F
>
>

de slår ikke på deres sagsbehandler/projektkonsulent

- de gør som jeg siger ellers trækker jeg dem i ydelse - det princip må *du*
da om nogen kende

men lad os nu høre hvad dit borgerlige erhverv/metie er.....

og hovhov - ikke lyve. Dét gør man ikke på usenet!!



Frank Leegaard (12-04-2008)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 12-04-08 22:34

Bae9 wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev
>
>> Får du tæsk ude på holdet i jobskabelsesordningen hvis du fremturer
>> med sådan noget højrøvet noget?
>>
>> /F
>>
>>
>
> de slår ikke på deres sagsbehandler/projektkonsulent
>
> - de gør som jeg siger ellers trækker jeg dem i ydelse - det princip
> må *du* da om nogen kende
>
> men lad os nu høre hvad dit borgerlige erhverv/metie er.....
>
> og hovhov - ikke lyve. Dét gør man ikke på usenet!!

Jeg har det princip ikke at blande erhverv og usenet sammen. Det kan jeg se
andre "projektkonsulenter"

Var det et job du fik efter længere tids DIA*?


* Dum i arbejde?

(F




Per Vadmand (12-04-2008)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 12-04-08 22:57

Frank Leegaard wrote:
> Bae9 wrote:
>> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev
>>
>>> Får du tæsk ude på holdet i jobskabelsesordningen hvis du fremturer
>>> med sådan noget højrøvet noget?
>>>
>>> /F
>>>
>>>
>>
>> de slår ikke på deres sagsbehandler/projektkonsulent
>>
>> - de gør som jeg siger ellers trækker jeg dem i ydelse - det princip
>> må *du* da om nogen kende
>>
>> men lad os nu høre hvad dit borgerlige erhverv/metie er.....
>>
>> og hovhov - ikke lyve. Dét gør man ikke på usenet!!
>
> Jeg har det princip ikke at blande erhverv og usenet sammen. Det kan
> jeg se andre "projektkonsulenter"
>
> Var det et job du fik efter længere tids DIA*?
>
>
> * Dum i arbejde?
>
Benny og Frank, ku I ikke udveksle e-mailadresser og svine hinanden til
privat og så holde jer til emnerne her i gruppen?

Per V


--
"Bag enhver stor mand står en undrende svigermor."

Hubert Humphrey



Bae9 (12-04-2008)
Kommentar
Fra : Bae9


Dato : 12-04-08 23:39

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:48013046$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Frank Leegaard wrote:
>> Bae9 wrote:
>>> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev
>>>
>>>> Får du tæsk ude på holdet i jobskabelsesordningen hvis du fremturer
>>>> med sådan noget højrøvet noget?
>>>>
>>>> /F
>>>>
>>>>
>>>
>>> de slår ikke på deres sagsbehandler/projektkonsulent
>>>
>>> - de gør som jeg siger ellers trækker jeg dem i ydelse - det princip
>>> må *du* da om nogen kende
>>>
>>> men lad os nu høre hvad dit borgerlige erhverv/metie er.....
>>>
>>> og hovhov - ikke lyve. Dét gør man ikke på usenet!!
>>
>> Jeg har det princip ikke at blande erhverv og usenet sammen. Det kan
>> jeg se andre "projektkonsulenter"
>>
>> Var det et job du fik efter længere tids DIA*?
>>
>>
>> * Dum i arbejde?
>>
> Benny og Frank, ku I ikke udveksle e-mailadresser og svine hinanden til
> privat og så holde jer til emnerne her i gruppen?
>


vaffer emner - der er sku da stort set aldrig et eneste indlæg i den her
impotente gruppe - udover når ib fantaserer....

og så sviner vi ikke hinanden til

- jeg for mit vedkommende hyler bare med de ulve jeg er blandt.....



Bae9 (12-04-2008)
Kommentar
Fra : Bae9


Dato : 12-04-08 23:28

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:48012ab5$0$15882$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Bae9 wrote:
>> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev
>>
>>> Får du tæsk ude på holdet i jobskabelsesordningen hvis du fremturer
>>> med sådan noget højrøvet noget?
>>>
>>> /F
>>>
>>>
>>
>> de slår ikke på deres sagsbehandler/projektkonsulent
>>
>> - de gør som jeg siger ellers trækker jeg dem i ydelse - det princip
>> må *du* da om nogen kende
>>
>> men lad os nu høre hvad dit borgerlige erhverv/metie er.....
>>
>> og hovhov - ikke lyve. Dét gør man ikke på usenet!!
>
> Jeg har det princip ikke at blande erhverv og usenet sammen


du ku jo sløre det, men det er du måske ikke kvik nok til



Thorbjørn Ravn Ander~ (13-04-2008)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 13-04-08 09:15

Frank Leegaard skrev:

>>>
>> de slår ikke på deres sagsbehandler/projektkonsulent
>>
>> - de gør som jeg siger ellers trækker jeg dem i ydelse - det princip
>> må *du* da om nogen kende
>>
>> men lad os nu høre hvad dit borgerlige erhverv/metie er.....
>>
>> og hovhov - ikke lyve. Dét gør man ikke på usenet!!
>
> Jeg har det princip ikke at blande erhverv og usenet sammen. Det kan jeg se
> andre "projektkonsulenter"

Frank er IT-konsulent i provinsen... Vist nok.

Han holder løbende sine kompetancer ved lige, ved at skrive sobre indlæg
på usenet.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"

Bae9 (13-04-2008)
Kommentar
Fra : Bae9


Dato : 13-04-08 10:57

"Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0000@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:e0s8d5-9c6.ln1@0x3e42e0e5.adsl.cybercity.dk...
> Frank Leegaard skrev:
>
>>>>
>>> de slår ikke på deres sagsbehandler/projektkonsulent
>>>
>>> - de gør som jeg siger ellers trækker jeg dem i ydelse - det princip
>>> må *du* da om nogen kende
>>>
>>> men lad os nu høre hvad dit borgerlige erhverv/metie er.....
>>>
>>> og hovhov - ikke lyve. Dét gør man ikke på usenet!!
>>
>> Jeg har det princip ikke at blande erhverv og usenet sammen. Det kan jeg
>> se andre "projektkonsulenter"
>
> Frank er IT-konsulent i provinsen... Vist nok.
>
> Han holder løbende sine kompetancer ved lige, ved at skrive sobre indlæg
> på usenet.
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"



it-konsulent.... LOL

provinsen - tjow



Frank Leegaard (13-04-2008)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 13-04-08 12:48

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
> Frank Leegaard skrev:
>
>>>>
>>> de slår ikke på deres sagsbehandler/projektkonsulent
>>>
>>> - de gør som jeg siger ellers trækker jeg dem i ydelse - det princip
>>> må *du* da om nogen kende
>>>
>>> men lad os nu høre hvad dit borgerlige erhverv/metie er.....
>>>
>>> og hovhov - ikke lyve. Dét gør man ikke på usenet!!
>>
>> Jeg har det princip ikke at blande erhverv og usenet sammen. Det kan
>> jeg se andre "projektkonsulenter"
>
> Frank er IT-konsulent i provinsen... Vist nok.
>
> Han holder løbende sine kompetancer ved lige, ved at skrive sobre
> indlæg på usenet.




Thorbjørn Ravn Ander~ (13-04-2008)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 13-04-08 09:12

Bae9 skrev:

> enig - jeg er blevet klogere på mig selv og har atter fået vished for at man
> ikke skal læse hvad som helst, for det er ind imellem spild af tid.
>
> og jeg skal ikke til klassefest på et eller andet teknikum i den nærmeste
> fremtid, så oplysningerne om turing var rent spild - sorry

Du mener almen dannelse er spild af tid, og at undervisning skal være
erhvervsrettet?

Eller var det bare fordi du var lidt træt?
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"

Bae9 (13-04-2008)
Kommentar
Fra : Bae9


Dato : 13-04-08 10:57

"Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0000@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:urr8d5-9c6.ln1@0x3e42e0e5.adsl.cybercity.dk...
> Bae9 skrev:
>
>> enig - jeg er blevet klogere på mig selv og har atter fået vished for at
>> man ikke skal læse hvad som helst, for det er ind imellem spild af tid.
>>
>> og jeg skal ikke til klassefest på et eller andet teknikum i den nærmeste
>> fremtid, så oplysningerne om turing var rent spild - sorry
>
> Du mener almen dannelse er spild af tid, og at undervisning skal være
> erhvervsrettet?
>
> Eller var det bare fordi du var lidt træt?
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"


næh - jeg mener at viden om datalogi er inderligt ligegyldigt.

jeg er ikke ingeniør eller datalog, så jeg kan ikke sidde i en brandert til
en fest og hulke af grin over cirklens kvadratur



Jens Bruun (14-04-2008)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 14-04-08 20:40

"Bæ" <tag.intet@for.givet> skrev i en meddelelse
news:48010757$2$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> og jeg skal ikke til klassefest på et eller andet teknikum i den
> nærmeste fremtid, så oplysningerne om turing var rent spild - sorry

Bæ, det vidste vi andre godt, før du kastede dig ud i det store projekt.
Turing er laaaaang over din fatteevne.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Bae9 (14-04-2008)
Kommentar
Fra : Bae9


Dato : 14-04-08 20:50

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:Pr2dnWJk6tyWLp7VRVnyhAA@giganews.com...
> "Bæ" <tag.intet@for.givet> skrev i en meddelelse
> news:48010757$2$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
>
>> og jeg skal ikke til klassefest på et eller andet teknikum i den
>> nærmeste fremtid, så oplysningerne om turing var rent spild - sorry
>
> Bæ, det vidste vi andre godt, før du kastede dig ud i det store projekt.
> Turing er laaaaang over din fatteevne.
>
> --
> -Jens B.
>
> D.e.f.f.e.s.
>



Årh - nu er fatteevne vel mange ting - humor ligeså.

Men det undrer mig ikke, hvis du er teknikumstuderende og kan sidde en hel
nat og hulke af grin sammen med de andre opkomlinge over integralregning og
lignende.


Nå, men hvis du tror tøserne blir våde i trussen af den slags, så keep on -
jeg vil da ikke tage illusionen fra dig.



Bae9 (14-04-2008)
Kommentar
Fra : Bae9


Dato : 14-04-08 20:53

"Bae9" <tag.intet@for.givet> skrev i meddelelsen
news:4803b58f$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> news:Pr2dnWJk6tyWLp7VRVnyhAA@giganews.com...
>> "Bæ" <tag.intet@for.givet> skrev i en meddelelse
>> news:48010757$2$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
>>
>>> og jeg skal ikke til klassefest på et eller andet teknikum i den
>>> nærmeste fremtid, så oplysningerne om turing var rent spild - sorry
>>
>> Bæ, det vidste vi andre godt, før du kastede dig ud i det store projekt.
>> Turing er laaaaang over din fatteevne.
>>
>> --
>> -Jens B.
>>
>> D.e.f.f.e.s.
>>
>
>
>
> Årh - nu er fatteevne vel mange ting - humor ligeså.
>
> Men det undrer mig ikke, hvis du er teknikumstuderende og kan sidde en hel
> nat og hulke af grin sammen med de andre opkomlinge over integralregning
> og lignende.
>
>
> Nå, men hvis du tror tøserne blir våde i trussen af den slags, så keep
> on - jeg vil da ikke tage illusionen fra dig.
>



Glemte lige - "jeg vil da ikke tage illusionen fra dig"

- det samme gælder trykket. Det må du nok selv klare.



Jens Bruun (14-04-2008)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 14-04-08 22:09

"Bae9" <tag.intet@for.givet> skrev i en meddelelse
news:4803b62f$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Glemte lige - "jeg vil da ikke tage illusionen fra dig"
>
> - det samme gælder trykket. Det må du nok selv klare.

Nej. Det har jeg tøser, der er våde i trussen, til at klare for mig. Og jeg
behøver ikke engang at prale med, at jeg kender til Allan Turing og hans
arbejde. Smart, ikke?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Jens Bruun (14-04-2008)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 14-04-08 22:07

"Bæ" <tag.intet@for.givet> skrev i en meddelelse
news:4803b58f$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Men det undrer mig ikke, hvis du er teknikumstuderende og kan sidde
> en hel nat og hulke af grin sammen med de andre opkomlinge over
> integralregning og lignende.

Hvad du ikke undrer dig over, rager mig sådan set en høstblomst.

At du forveksler viden om Turing og interesse for at sætte sig ind i ting,
der har betydning for, hvordan vor verden er skruet sammen, med et ønske om
at kunne sidde en hel nat og hulke af grin over integralregning og lignende,
illusterer med pinagtig tydelighed, hvorfor dit valg af nick er bedre end du
selv forstår. Du har tydeligvis taget navn efter det eneste produkt, din
sørgelige undskyldning af et "intellekt" kan producere.

> Nå, men hvis du tror tøserne blir våde i trussen af den slags, så
> keep on - jeg vil da ikke tage illusionen fra dig.

Nej, det tror jeg ikke, tøserne blive våde i trussen over. Nogle gør nok
(jeg kan ikke fortænke tøserne i *din* bekendtskabskreds i, at de bliver
våde i trussen ved mødet med en mand, der er i stand til at tænke en
fornuftig tanke), men det er så bare et lille frynsegode. Ikke alt, hvad
andre mennesker gør - herunder tilegner sig viden - handler om at gøre
tøserne våde i trussen, Bæ. Måske du en dag - når solen står op i vest -
formår at kapere noget *så* revolutionært?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Jens Bruun (11-04-2008)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 11-04-08 21:54

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1if8lw3.1wjtuwghkdnhjN%per@RQNNE.invalid

> Ja, jeg er jo cand.scient. i datalogi ...

.... og ikke helt ubevandret i, hvornår mænd penetrerer andre mænd.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Bae9 (12-04-2008)
Kommentar
Fra : Bae9


Dato : 12-04-08 09:59

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:hcGdnemn1PdlUmLanZ2dneKdnZydnZ2d@giganews.com...
> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1if8lw3.1wjtuwghkdnhjN%per@RQNNE.invalid
>
>> Ja, jeg er jo cand.scient. i datalogi ...
>
> ... og ikke helt ubevandret i, hvornår mænd penetrerer andre mænd.
>
> --
> -Jens B.
>
> D.e.f.f.e.s.
>


du er nu altid så hyggelig, jens.

når du nu hyler så meget op som du gør - id et her tilfælde om at bli
penetreret at en mand - er det så en måde du bruger for at undertrykke din
egen lyst til at blive penetreret?

spring dog ud, l8ille ven - du blir måske endda lidt mindre mavesur af det



Jens Bruun (12-04-2008)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 12-04-08 10:43

"Bae9" <tag.intet@for.givet> skrev i en meddelelse
news:48007cd3$1$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> spring dog ud, l8ille ven - du blir måske endda lidt mindre mavesur
> af det

Spring ud? Som hvad? Jeg er erklæret bøsse, så jeg forstår ikke helt...

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Per Rønne (12-04-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 12-04-08 11:26

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> "Bae9" <tag.intet@for.givet> skrev i en meddelelse
> news:48007cd3$1$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
>
> > spring dog ud, l8ille ven - du blir måske endda lidt mindre mavesur
> > af det
>
> Spring ud? Som hvad? Jeg er erklæret bøsse, så jeg forstår ikke helt...

Nå, jeg havde nu ellers troet at du engang imellem lige skulle lufte din
homofobi ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Jens Bruun (12-04-2008)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 12-04-08 11:33

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1ifaacl.45mv2w143apz4N%per@RQNNE.invalid

> Nå, jeg havde nu ellers troet at du engang imellem lige skulle lufte
> din homofobi ...

Homofobi? Moi? Må jeg være fri!

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Per Rønne (12-04-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 12-04-08 12:16

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1ifaacl.45mv2w143apz4N%per@RQNNE.invalid
>
> > Nå, jeg havde nu ellers troet at du engang imellem lige skulle lufte
> > din homofobi ...
>
> Homofobi? Moi? Må jeg være fri!

Ja, medmindre du har været med til sammenkomsterne 11. september, som jo
ikke mere holdes, så tror jeg ikke at jeg har mødt dig /in natura/ ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Bae9 (12-04-2008)
Kommentar
Fra : Bae9


Dato : 12-04-08 19:37

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
news:1ifac2a.hd5d7i17ux6koN%per@RQNNE.invalid...
> Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:
>
>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
>> news:1ifaacl.45mv2w143apz4N%per@RQNNE.invalid
>>
>> > Nå, jeg havde nu ellers troet at du engang imellem lige skulle lufte
>> > din homofobi ...
>>
>> Homofobi? Moi? Må jeg være fri!
>
> Ja, medmindre du har været med til sammenkomsterne 11. september, som jo
> ikke mere holdes, så tror jeg ikke at jeg har mødt dig /in natura/ ...




aner man en tilnærmelse dér? bager du på jens..... du er skutte ked af det!



Per Rønne (19-04-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 19-04-08 10:16

Bae9 <tag.intet@for.givet> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> news:1ifac2a.hd5d7i17ux6koN%per@RQNNE.invalid...
> > Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:
> >
> >> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> >> news:1ifaacl.45mv2w143apz4N%per@RQNNE.invalid
> >>
> >> > Nå, jeg havde nu ellers troet at du engang imellem lige skulle lufte
> >> > din homofobi ...
> >>
> >> Homofobi? Moi? Må jeg være fri!
> >
> > Ja, medmindre du har været med til sammenkomsterne 11. september, som jo
> > ikke mere holdes, så tror jeg ikke at jeg har mødt dig /in natura/ ...
>
> aner man en tilnærmelse dér? bager du på jens..... du er skutte ked af det!

Jeg 'bager' ikke på Jens.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Bae9 (12-04-2008)
Kommentar
Fra : Bae9


Dato : 12-04-08 19:35

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:mrydnSZKsc2aGZ3VRVnyjAA@giganews.com...
> "Bae9" <tag.intet@for.givet> skrev i en meddelelse
> news:48007cd3$1$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
>
>> spring dog ud, l8ille ven - du blir måske endda lidt mindre mavesur
>> af det
>
> Spring ud? Som hvad? Jeg er erklæret bøsse, så jeg forstår ikke helt...
>



næh - nu du sir det - ka du så ikke springe ind igen!



Soren Larsen (13-04-2008)
Kommentar
Fra : Soren Larsen


Dato : 13-04-08 13:42

"Per Rønne" wrote:
> Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> wrote:
>
>> Bo M. Mogensen wrote:
>>> <peter@sagatafl.invalid> wrote:
>> Bo:
>> Peter:
>
>> Diskussionen går på at det tyrkiske militærs definition af bøsser kun
>> handler om de mænd der lader sig penetrere, altså dem der modtager,
>> eller er "passive". Man bliver ikke, på tyrkisk, til bøsse, ved at
>> røvpule andre mænd - kun ved selv at blive røvpulet.
>
> Det svarer til holdningen i det gamle Rom, og til holdningen i
> amerikanske fængsler - faktisk til holdningen over det meste af
> verden.
>
>>>>> jeg ved ihvertilfælled at politiet at lokkeduer ude jeg mener
>>>>> oppe i 60 erne - der ga den som unge trækker drenge
>>>>>
>>>>> men om der har været et reelt forbud i mod homo seksualitet i dk
>>>>> skal jeg ikke kunne sige - men det ku da være spænende at vide !
>>>>
>>>> Jeg ved det faktisk ikke (men det gør Per sikkert), men det var på
>>>> et tidspunkt forbudt at være bøsse i England. Den berømte datalog
>>>> Alan Turing kom i fængsel for det
>>>
>>> hvornår var det
>>
>> Det var kort efter 2. verdenskrig, at han kom i fængsel, såvidt jeg
>> husker.
>
> Han kom aldrig i fængsel, men blev tvunget til at tage /kvindeligt/
> kønshormon - hvilket fik ham til at spise et forgiftet æble.
>
> Alan Turing. Matematikeren der brød Enigma-kodemaskinen,

Det ville nok overaske den polske efterretningstjeneste der brød
de første Engma koder i 1932 og læste 75% af de opfangede
tyske kodesignaler i 1938.

http://www.codesandciphers.org.uk/virtualbp/poles/poles.htm


Turings arbejde var imidlertid uvurderligt for hastigheden hvormed
enigma koder kunne brydes.

--
History is not what it used to be.



Per Rønne (19-04-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 19-04-08 10:16

Soren Larsen <Wagnijo@yahoo.youknowwhere> wrote:

> Turings arbejde var imidlertid uvurderligt for hastigheden hvormed
> enigma koder kunne brydes.

Turings arbejde fandt sted da ubådskrigen allerede var i gang. I 1932
var Adolf Hitler endnu ikke blevet rigskansler.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Per Vadmand (19-04-2008)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 19-04-08 11:00

"Per Rønne" wrote:
> Soren Larsen <Wagnijo@yahoo.youknowwhere> wrote:
>
>> Turings arbejde var imidlertid uvurderligt for hastigheden hvormed
>> enigma koder kunne brydes.
>
> Turings arbejde fandt sted da ubådskrigen allerede var i gang. I 1932
> var Adolf Hitler endnu ikke blevet rigskansler.

Det er længe siden, der er sket noget i denne tråd, så jeg blev godt nok
overrasket over dette indlæg under en overskrift om den tyrkiske hær og sex


Per V

--
"Bag enhver stor mand står en undrende svigermor."

Hubert Humphrey



Frank Leegaard (19-04-2008)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 19-04-08 11:57

Per Vadmand wrote:
> "Per Rønne" wrote:
>> Soren Larsen <Wagnijo@yahoo.youknowwhere> wrote:
>>
>>> Turings arbejde var imidlertid uvurderligt for hastigheden hvormed
>>> enigma koder kunne brydes.
>>
>> Turings arbejde fandt sted da ubådskrigen allerede var i gang. I 1932
>> var Adolf Hitler endnu ikke blevet rigskansler.
>
> Det er længe siden, der er sket noget i denne tråd, så jeg blev godt
> nok overrasket over dette indlæg under en overskrift om den tyrkiske
> hær og sex
> ¨

Jeg tror en del af de fortvivlede skribenter er noget frem til at det er
lige så svært at dechiffere en kvindes psyke som det var at dechiffere
Enigma.

/F




Soren Larsen (19-04-2008)
Kommentar
Fra : Soren Larsen


Dato : 19-04-08 14:26

"Per Rønne" wrote:
> Soren Larsen <Wagnijo@yahoo.youknowwhere> wrote:
>
>> Turings arbejde var imidlertid uvurderligt for hastigheden hvormed
>> enigma koder kunne brydes.
>
> Turings arbejde fandt sted da ubådskrigen allerede var i gang. I 1932
> var Adolf Hitler endnu ikke blevet rigskansler.

Det ændrer sådan set ikke ved at det var den polske efterretningstjeneste
med deres matematiske tilgang der først brød enigma koder og ikke
englænderne.


--
History is not what it used to be.



Per Rønne (22-04-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 22-04-08 10:37

Soren Larsen <Wagnijo@yahoo.youknowwhere> wrote:

> "Per Rønne" wrote:
> > Soren Larsen <Wagnijo@yahoo.youknowwhere> wrote:
> >
> >> Turings arbejde var imidlertid uvurderligt for hastigheden hvormed
> >> enigma koder kunne brydes.
> >
> > Turings arbejde fandt sted da ubådskrigen allerede var i gang. I 1932
> > var Adolf Hitler endnu ikke blevet rigskansler.
>
> Det ændrer sådan set ikke ved at det var den polske efterretningstjeneste
> med deres matematiske tilgang der først brød enigma koder og ikke
> englænderne.

Jeg har så blot aldrig før hørt om det.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Ukendt (11-04-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-04-08 06:04

"Bo M. Mogensen" skrev i en meddelelse:

> Nahh jeg tror såmænd ikke vi skal så mange år tilbage før man blev
> kølhalet i danmark for det ?

Hvis du med "kølhalet" mener mobbet, så sker det jo fortsat.
Bl.a. her i gruppen.

> men om der har været et reelt forbud i mod homo seksualitet i dk
> skal jeg ikke kunne sige - men det ku da være spænende at vide !

For godt 100 år siden fik forfatteren Herman Bang en dom og
måtte flygte til Berlin. I sidste halvdel af 1800-tallet havde vi i
DK den tilstand mht. alternativ sex, som blårød-strømperne
arbejder ihærdigt på at få genindført: Alt er forbudt, alle gør det,
ingen taler åbent om det, alle sladrer om det.

Så vidt jeg husker, blev forbudet mod homosex først ophævet
af K.K. Steicke i 1933. Men det kan du slå op på Wikipedia.

> jeg ved ihvertilfælled at politiet at lokkeduer ude jeg mener oppe i
> 60 erne - der ga den som unge trækker drenge.

I kølvandet på først nazismen og efterfølgende Mc.Cartyismen i
de røvsammensnerpede 1950'ere fik datidens homofobe vedtaget
en særlov, "Den grimme lov", der satte den kriminelle lavalder for
homosex op til 21 år! En af de mest ulækre savlende fortrængte
bøsser var politiadvokat Volmer Nissen. Han viede sit liv til at
forfølge homosexuelle med denne lov i hånden, og det medførte
et hav af ulykkelige sager, hvor mange agtværdige mænd fik
deres liv ødelagt. Herunder anvendte Volmer Nissen lokkeduer,
formentlig elever fra politiskolen...
Den grimme lov blev først ophævet i 1972! Du kan læse mere
på Wikipedia ved at søge på "Den grimme lov".

I øvrigt var parringscentralen "Den underjordiske", hvilket vil
sige lokummerne under jorden midt på Rådhuspladsen i Kbh.
Det var her, Volmer Nissen placerede sine trækkerdrenge.
Den underjordiske eksisterer ikke mere - den blev fyldt op
med grus for at jage bøsserne væk! Hvorefter de fortrak til
H.C. Ørstedsparken...
(I min ungdom turde damer ikke gå alene gennem Ørstedsparken
efter mørkets frembrud. Idag tør jeg ikke gå alene....).


V.h. -- Ib



Bo M. Mogensen (11-04-2008)
Kommentar
Fra : Bo M. Mogensen


Dato : 11-04-08 11:59

On Fri, 11 Apr 2008 07:03:40 +0200, "Ib Baagøe"
<ib-baagoeSNABELprivat.dk> wrote:

HI Ib

>> Nahh jeg tror såmænd ikke vi skal så mange år tilbage før man blev
>> kølhalet i danmark for det ?
>
>Hvis du med "kølhalet" mener mobbet, så sker det jo fortsat.
>Bl.a. her i gruppen.

Nahh det er bare pjat - jeg tror ikke - eller det er mit indtryg at
der ikke er nogen her der har noget i mod bøsser hvis de bare holder
snitterne for sig selv og det gør de well ..
>
>> men om der har været et reelt forbud i mod homo seksualitet i dk
>> skal jeg ikke kunne sige - men det ku da være spænende at vide !
>
>For godt 100 år siden fik forfatteren Herman Bang en dom og
>måtte flygte til Berlin.

siger du Herman Bang var bøsse :) ? Nahh det viste jeg så ikke

> I sidste halvdel af 1800-tallet havde vi i
>DK den tilstand mht. alternativ sex, som blårød-strømperne
>arbejder ihærdigt på at få genindført: Alt er forbudt, alle gør det,
>ingen taler åbent om det, alle sladrer om det.
>
>Så vidt jeg husker, blev forbudet mod homosex først ophævet
>af K.K. Steicke i 1933. Men det kan du slå op på Wikipedia.

Det skal nok passe ...

>
>> jeg ved ihvertilfælled at politiet at lokkeduer ude jeg mener oppe i
>> 60 erne - der ga den som unge trækker drenge.
>
>I kølvandet på først nazismen og efterfølgende Mc.Cartyismen i
>de røvsammensnerpede 1950'ere fik datidens homofobe vedtaget
>en særlov, "Den grimme lov", der satte den kriminelle lavalder for
>homosex op til 21 år! En af de mest ulækre savlende fortrængte
>bøsser var politiadvokat Volmer Nissen. Han viede sit liv til at
>forfølge homosexuelle med denne lov i hånden, og det medførte
>et hav af ulykkelige sager, hvor mange agtværdige mænd fik
>deres liv ødelagt. Herunder anvendte Volmer Nissen lokkeduer,
>formentlig elever fra politiskolen...

ja det viste jeg godt ...

>Den grimme lov blev først ophævet i 1972! Du kan læse mere
>på Wikipedia ved at søge på "Den grimme lov".

Nahh det var godt nok sent - er du sikker på det ?
>
>I øvrigt var parringscentralen "Den underjordiske", hvilket vil
>sige lokummerne under jorden midt på Rådhuspladsen i Kbh.
>Det var her, Volmer Nissen placerede sine trækkerdrenge.
>Den underjordiske eksisterer ikke mere - den blev fyldt op
>med grus for at jage bøsserne væk! Hvorefter de fortrak til
>H.C. Ørstedsparken...
>(I min ungdom turde damer ikke gå alene gennem Ørstedsparken
>efter mørkets frembrud. Idag tør jeg ikke gå alene....).

jeg ved godt at HC Ø parken skulle være et samlings sted for bøsser -
men jeg synes nu ikke der er så mange ( jeg har lagt mærke til ) af
uransaglige årsager så har de som regl en mynde ?





MvH Bo M Mogensen
--
Gør en forskel :http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185
Holly Marie Combs http://www.hollymariecombs.dk/
You got sexually aroused in my body ! (st.voyager s7eps02: seven to doc )
Til lyset gør mig blind & smerten gør mig skør ( sebastian )

Per Rønne (11-04-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 11-04-08 12:58

Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> wrote:

> On Fri, 11 Apr 2008 07:03:40 +0200, "Ib Baagøe"
> <ib-baagoeSNABELprivat.dk> wrote:

> >For godt 100 år siden fik forfatteren Herman Bang en dom og
> >måtte flygte til Berlin.
>
> siger du Herman Bang var bøsse :) ? Nahh det viste jeg så ikke

Ja, her slægtede han jo H C Andersen på. Thorvaldsen havde dog også lidt
af huden, selv om han dog ikke gik af vejen for en en villig dame.

> >Så vidt jeg husker, blev forbudet mod homosex først ophævet
> >af K.K. Steicke i 1933.

Straffeloven af 1930. Forbudet mod homoseksualtet ophævedes, men dog med
en aldersgrænse på 18 år. Samtidig hævedes den heteroseksuelle
aldersgrænse fra 12 til 15 år - hvilket vi måske skal huske på i disse
Jeppe Kofod-tider.

> >I kølvandet på først nazismen og efterfølgende Mc.Cartyismen i
> >de røvsammensnerpede 1950'ere fik datidens homofobe vedtaget
> >en særlov, "Den grimme lov", der satte den kriminelle lavalder for
> >homosex op til 21 år!

Dog kun ved prostitutionsforhold. Så når en 18-årig og en 20-årig dreng
mødtes på et værtshus, og den 18-årige gav den 20-årige en cigaret, så
betragtedes den 18-årige som kriminel. Og kom i fængsel for sine
'pædofile' tilbøejeligheder.

Ja, man gjorde det klart at man ville udnytte loven /fuldt ud/, og
hyppigt kunne disse 'pædofile' først løslades efter en kastration.

Loven blev i øvrigt gennemført af den socialdemokratiske
justistsminister Hans Hækkerup, og med voldsom støtte af den senere
højesteretsdommer Helga Pedersen.

Den radikale Else Merethe Ross mente nu at det reelt var kunderne, der
var ofre ved 'drengeprostitutionen' - trækkerdrengene var jo langt de
stærkeste, og brugte ikke sjældent anledningen til en 'rulleforretning'.

> jeg ved godt at HC Ø parken skulle være et samlings sted for bøsser -
> men jeg synes nu ikke der er så mange

Det er vistnok også kun om natten ... hvor ingen af os vel plejer at gå
igennem den park.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Peter Knutsen (11-04-2008)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 11-04-08 13:03

Ib Baagøe wrote:
> "Bo M. Mogensen" skrev i en meddelelse:
>>jeg ved ihvertilfælled at politiet at lokkeduer ude jeg mener oppe i
>>60 erne - der ga den som unge trækker drenge.
>
> I kølvandet på først nazismen og efterfølgende Mc.Cartyismen i
> de røvsammensnerpede 1950'ere fik datidens homofobe vedtaget

Husk også Herbert "FBI" Hoover.

Jeg ved ikke ret meget om McCarthy, og jeg ved ikke om han var specielt
homofob (altså mere end så mange andre på den tid), men Hoover var, og
han havde også en meget nær mandlig ven, og - sandsynligvis - en vis
glæde ved at gå i dameundertøj.

(Omvendt må man jo sige at der *er* en pointe i at folk med statistisk
unormale seksuelle interesser udgør en sikkerhedsrisiko, idet de kan
blive ofre for afpresning. Men mon ikke man kunne have håndteret det på
en mere fornuftig og intelligent måde end hvad Hoover gjorde?)

> en særlov, "Den grimme lov", der satte den kriminelle lavalder for
> homosex op til 21 år! En af de mest ulækre savlende fortrængte

Jeg har hørt at det handlede om at lavalderen for sex mellem mænd var
18, mens den for sex mellem hankøn og hunkøn var 15.

Var den virkelig på 21, helt op til 1972?

> bøsser var politiadvokat Volmer Nissen. Han viede sit liv til at
> forfølge homosexuelle med denne lov i hånden, og det medførte
> et hav af ulykkelige sager, hvor mange agtværdige mænd fik
> deres liv ødelagt. Herunder anvendte Volmer Nissen lokkeduer,
> formentlig elever fra politiskolen...

Det er muligt at Alan Turing også var offer for "entrapment" af samme type.

> Den grimme lov blev først ophævet i 1972! Du kan læse mere
> på Wikipedia ved at søge på "Den grimme lov".
[...]

Nu er det ikke altid at Wikipedia har faktuelt korrekte oplysninger.
Folk med underlige dagsordener kan finde på at redigere i artiklerne,
som led i mere eller mindre gennemtænkte propagandafremstød.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Peter Knutsen (11-04-2008)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 11-04-08 13:22

Peter Knutsen wrote:
> Ib Baagøe wrote:
>> I kølvandet på først nazismen og efterfølgende Mc.Cartyismen i
>> de røvsammensnerpede 1950'ere fik datidens homofobe vedtaget
>
> Husk også Herbert "FBI" Hoover.

Hov, det er den forkerte Hoover jeg henviste til. Den homofobe chef for
FBI var naturligvis J. Edgar Hoover. Beklager.

Herbert Hoover var præsident i USA lige før FDR blev det.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Per Rønne (11-04-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 11-04-08 13:58

Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> wrote:

> Hov, det er den forkerte Hoover jeg henviste til. Den homofobe chef for
> FBI var naturligvis J. Edgar Hoover.

Og der er så lige den hage ved det, at pågældende efter alt at dømme
selv var bøssse.

Ungkarl hele livet, men boede da vist sammen med en nær mandlig ven i en
50 år, som han også hver dag spiste frokost med. Kombineret med at en
del mener at de har set ham til 'bøsse parties' iført /drag/.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Peter Knutsen (11-04-2008)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 11-04-08 14:30

Per Rønne wrote:
> Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> wrote:
>>Hov, det er den forkerte Hoover jeg henviste til. Den homofobe chef for
>>FBI var naturligvis J. Edgar Hoover.
>
> Og der er så lige den hage ved det, at pågældende efter alt at dømme
> selv var bøssse.

Det skrev jeg vist også i mit forrige indlæg.

> Ungkarl hele livet, men boede da vist sammen med en nær mandlig ven i en
> 50 år, som han også hver dag spiste frokost med. Kombineret med at en
> del mener at de har set ham til 'bøsse parties' iført /drag/.

Jeg ved ikke om de boede sammen, men de var meget nære venner, og spiste
tit frokost sammen. Det bliver man ikke bøsser af, men jeg er ret enig
med dig, og med de mange andre, som gætter på at J. Edgar Hoover var bøsse.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Bo M. Mogensen (12-04-2008)
Kommentar
Fra : Bo M. Mogensen


Dato : 12-04-08 01:25

On Fri, 11 Apr 2008 14:02:33 +0200, Peter Knutsen
<peter@sagatafl.invalid> wrote:

>Jeg ved ikke ret meget om McCarthy, og jeg ved ikke om han var specielt
>homofob (altså mere end så mange andre på den tid), men Hoover var, og
>han havde også en meget nær mandlig ven, og - sandsynligvis - en vis
>glæde ved at gå i dameundertøj.


Hoover var da bøsse ?!






MvH Bo M Mogensen
--
Gør en forskel :http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185
Holly Marie Combs http://www.hollymariecombs.dk/
You got sexually aroused in my body ! (st.voyager s7eps02: seven to doc )
Til lyset gør mig blind & smerten gør mig skør ( sebastian )

Moelle (01-05-2008)
Kommentar
Fra : Moelle


Dato : 01-05-08 09:47


"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> wrote in message
news:kpmsv3t7kequll1fnb9ls5fpo1ng4if06m@4ax.com...

>
> men om der har været et reelt forbud i mod homo seksualitet i dk
> skal jeg ikke kunne sige - men det ku da være spænende at vide !

Det ved jeg heller ikke, men blev man grebet i at være lesbisk eller¨
bøsse, havnede på sindssygehospitalerne, bøsser der frekventerede
drenge under 21 år, kunne kun udskrives, hvis de lod sig kastrere



Søg
Reklame
 
Statistik
Spørgsmål : 177429
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407947
Brugere : 218878

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste