Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
alternativ til euroinvestor
Fra : (-Peter-)

Dato : 07-04-08 10:47

Hej..

Er der nogen der kender et alternativ til euroinvestors "min
portefølje" hvor man kan indtaste ens aktier og løbende holde øje med
hvad man har tjent/tabt - dog mangler siden en vigtig ting (grunden
til jeg søger alternativ) nemlig håndtering af udbytter - man skal
manuelt taste det ind, og det bliver bare sat ind på en konto kaldet
kontantbeholdning - det var bedre hvis man kunne se det som totalt
afkast for hver aktie (kursændring + udbytter) - som det fx er muligt
på danskeinvest.dk - her kan man bare kun tilføje danske invest
papirer!

Er der nogen der kender sådan et alternativ (som er gratis!)

/Peter

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 07-04-08 18:56

"(-Peter-)" <garfieldpbj@gmail.com> skrev:

> Er der nogen der kender sådan et alternativ (som er gratis!)

Et regneark?

Det kræver lidt arbejde men er nok det bedste i det lange løb.

EuroInvestors porteføljeværktøj er iøvrigt ikke andet end et stykke
legetøj, da det ikke er blevet opdateret til at håndtere
gennemsnitsmetoden, men fortsat regner efter FIFO, hvilket er
problematisk, hvis nogen bruger værktøjet til skatteregnskabet.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : (-Peter-)

Dato : 07-04-08 12:00

On 7 Apr., 19:55, "Morten Bjergstrøm" <nospa...@miljokemi.dk> wrote:

> Et regneark?

Narh.. Vil gerne have dagskurser - det kræver meget arbejde med et
regneark at opdatere hver gang man vil se..

/Peter

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 07-04-08 21:35

> Narh.. Vil gerne have dagskurser - det kræver meget arbejde med et
> regneark at opdatere hver gang man vil se..

Nej det kræver da ikke det store arbejde. Du laver bare en web query i
Excel. Her kan man eksempelvis bruge Børsens kursliste.
http://borsen.dk/finans/kursinformation

For at sammenkæde ens aktier med de aktuelle kurser kan vlookup
funktionen bruges.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : (-Peter-)

Dato : 08-04-08 03:06

On 7 Apr., 22:35, "Morten Bjergstrøm" <nospa...@miljokemi.dk> wrote:

> [...]
>
> For at sammenkæde ens aktier med de aktuelle kurser kan vlookup

Er det noget du kan forklare en smule nærmere? Kender åbenbart for
lidt til excel - det du mener det kan er altså at scanne indhold ud af
hjemmesiden som man ønsker?

/Peter

Fra : Nicolai Schultz

Dato : 08-04-08 12:37

Der er jo også www.penge.dk

Der kan du oprette dig som medlem, og lave din egen portefølje.

Nicolai

Fra : (-Peter-)

Dato : 08-04-08 07:07

On 8 Apr., 13:36, "Nicolai Schultz" <schul...@FJERNDETTEwebspeed.dk>
wrote:
> Der er jo ogsåwww.penge.dk
>
> Der kan du oprette dig som medlem, og lave din egen portefølje.
>
> Nicolai

tak.. vil jeg se på..

mvh
Peter

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 08-04-08 16:27

"(-Peter-)" <garfieldpbj@gmail.com> skrev:

> Er det noget du kan forklare en smule nærmere? Kender åbenbart for
> lidt til excel - det du mener det kan er altså at scanne indhold
> ud af hjemmesiden som man ønsker?

Det er nemlig lige hvad man kan.

I Office 2007 går man ind under fanen "Data". I venstre side er der et
ikon der hedder "From Web". Det fører til en dialogboks der hedder "New
Web Query". Her kan man indtaste adressen til børsen og udvælge feltet
med aktiekurserne. Det er nogenlunde selvforklarende.

Herefter gælder det om at opbygge sit regneark, hvilket er den svære
del af det. Men hvis man vil regne på aktierne med dagsaktuelle kurser
er funktionen vlookup praktisk, da den kan søge i en liste og
sammenholde det med en given tekst.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : (-Peter-)

Dato : 08-04-08 14:02

On 8 Apr., 17:26, "Morten Bjergstrøm" <nospa...@miljokemi.dk> wrote:

> [...]
> del af det. Men hvis man vil regne på aktierne med dagsaktuelle kurser
> er funktionen vlookup praktisk, da den kan søge i en liste og

tak.. ser på det..