Bedst af to kort til mit mediacenter
Fra : Klaus Jensen

Dato : 10-04-08 11:25

Hej

Jeg har to grafikkort i overskud, og vil sætte det bedste af dem i mit
mediacenter, der udelukkende bruges til at afspille TV/video/DVD - altså
ingen spil.

Det ene er et NVidia 7600GT med 256MB RAM, det andet er et ATI X1550 med
512MB RAM.

Hvilket af disse to kort skal jeg sætte i mit mediacenter?

/ Klaus

Fra : Anders Majland

Dato : 11-04-08 10:38

> Jeg har to grafikkort i overskud, og vil sætte det bedste af dem i mit
> mediacenter, der udelukkende bruges til at afspille TV/video/DVD - altså
> ingen spil.

Hvad bruger du af codecs til afspilning ?

> Det ene er et NVidia 7600GT med 256MB RAM, det andet er et ATI X1550 med
> 512MB RAM.

De er nok begge rigeligt kraftige, så tag den med den mest lydløse køler
På windows har jeg brugt nvidea's purevideo mpeg decoder så der vílle
selvfølgelig vælge efter det ..

Men ellers så prøv - og se hvad belastningen er ved begge kort. Vælg så den
med lavest cpu belastning = mindst spildvarme = mindst støj

/A

Fra : John T.

Dato : 16-05-08 19:27

"Anders Majland" <See.Signature@address.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men ellers så prøv - og se hvad belastningen er ved begge kort. Vælg så
> den med lavest cpu belastning = mindst spildvarme = mindst støj

Og så kunne Anders jo sælge det andet til mig, hvis vi da kan
blive enige om prisen
Hilsen John T.