Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Hjælp: Windows XP 32/64 bit og Grafikkort ~
Fra : Kåre

Dato : 10-04-08 10:05

Hej

Jeg har købt ny computer, uden software, så jeg er selv igang.

Problem (måske):
Installation af grafikkort (Club 3D GeForce) spørger om jeg vil installere
som Win2k/XP 32bit eller XP 64 bit.
Hvad skal jeg vælge ?

Min processor er en Intel Dual Core E2180 2.0GHz.
Der hvor jeg har købt den skriver de "Intel 64 Technology" men ikke direkte
at det er en 64 bit CPU.

Men jeg er i tvivl om det er CPU eller XP der skal være 64 bit?

Jeg kører XP Pro.

Please hjælp en uvidende til det rigtige valg. Altså om jeg skal installere
som
1. Win2k/XP 32bit eller
2. XP 64bit

pft
Kåre

Fra : Dr.Xerox

Dato : 10-04-08 10:55

"Kåre" <kaareSletindtilsnabela@raffish.dk> skrev i en meddelelse news:47fdd75e$0$15873$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jeg kører XP Pro.

Jeg vil tro du skal bruge 32

Fra : Hans

Dato : 10-04-08 10:56

Kåre wrote:
> [...]
>
> Jeg kører XP Pro.
>
> Please hjælp en uvidende til det rigtige valg. Altså om jeg skal

Du skal installere 32 bit driveren, da XP pro er et 32 bit OS.

Hans

Fra : Kåre

Dato : 10-04-08 11:47

> Du skal installere 32 bit driveren, da XP pro er et 32 bit OS.

Den er fin. Det er gjoirt og det virker som det skal.
Jeg var bare lidt i tvivl om jeg kunne få bedre performance hvis jeg
udnyttede 64bit hvis det var tilgængeligt.

Tak for hjælpen
Kåre

Fra : Hans

Dato : 10-04-08 12:16

Kåre wrote:

> Den er fin. Det er gjoirt og det virker som det skal.
> Jeg var bare lidt i tvivl om jeg kunne få bedre performance hvis jeg
> udnyttede 64bit hvis det var tilgængeligt.

Du kan ikke udnytte 64-bit med et 32-bit OS.

Hans

Fra : Kåre

Dato : 10-04-08 12:56

> Du kan ikke udnytte 64-bit med et 32-bit OS.

Nej den havde jeg luret.
Men jeg regnede godt med at jeg kunne installere 32 bit versionen.
Men vidste ikke om jeg missede noget performance HVIS nu jeg kunne køre 64
bit.

mvh
Kåre

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 10-04-08 12:28

"Kåre" <kaareSletindtilsnabela@raffish.dk> crashed Echelon writing

> Den er fin. Det er gjoirt og det virker som det skal.
> Jeg var bare lidt i tvivl om jeg kunne få bedre performance hvis jeg
> udnyttede 64bit hvis det var tilgængeligt.

Ja nogen ting kan du udnytte bedre men det kræver et 64bit OS.

XP x64 er tilgængeligt dog er driver support ekstrem elendigt, alle er
fokuseret om Vista.
Vista 64bit.......Vista stinker imho. Men 64bit driver understøttelse
skulle være større end ved XP.

--
Bjarke Andersen

Fra : Kåre

Dato : 10-04-08 12:57

> [...]
> fokuseret om Vista.
> Vista 64bit.......Vista stinker imho. Men 64bit driver understøttelse

Ja jeg er heller ikke Vista klar endnu....
Eller også er det Vista som ikke er klar til mig

Kåre