Flashfilm med synkron lyd fra mp3 fil
Fra : sbk

Dato : 09-04-08 15:45

Jeg har et problem som jeg håber nogle med mere forstand på Flash
end jeg kan hjælpe med at løse. Jeg har en film som jeg gerne vil
oploade til mit website, men jeg kan ikke få lyden til at
afspille. Det skyldes helt sikkert en konfigurationsfejl, da det
går fint når man afspiller exe filen lokalt.

Lydfilerne ligger separat som 3 mp3 filer og kaldes via en xml
fil. Jeg har dog ikke nok forstand på Flash til at kunne
gennemskue hvordan det hænger sammen. Håber meget nogle kan
hjælpe!!!

Jeg har samlet filerne her: http://lifein.dk/player_154659.zip

Jeg krydser fingre og takker på forhånd.

SBK

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dr.Xerox

Dato : 09-04-08 17:00

"sbk" <mail@simonkampmann.dk> skrev i en meddelelse news:47fcd656$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg har et problem som jeg håber nogle med mere forstand på Flash
> Jeg krydser fingre og takker på forhånd.
>
> SBK

Hej, Jeg kan se at du har sat skjult atributten på, kan det hjælpe hvis du
fjernede dem?

Men prøv denne pakke,

http://www.sendspace.com/file/47bybj

Jeg har været meget hurtig til at lave den, så den skal selvfølgelig tilpasses meget bedrer,
men se på den og lyt til den.

Mvh Poul.

Fra : SBK

Dato : 09-04-08 17:36

> Hej, Jeg kan se at du har sat skjult atributten på, kan det hjælpe hvis du
> fjernede dem?

********* Jeg har vidst brug for lidt forklarring til dette? Jeg har 20 film som jeg skal gøre det samme
med, så hvis du kunne skrive en kort how-to vil jeg være meget taknemmelig.

> Men prøv denne pakke,
>
> http://www.sendspace.com/file/47bybj
>
> Jeg har været meget hurtig til at lave den, så den skal selvfølgelig tilpasses meget bedrer,
> men se på den og lyt til den.

********* Det virker fornuftigt!! Jeg ville dog gerne have den i en Flashplayer, hvordan gør man det? Er
det separat?

Stor tak for hjælpen!!!

Fra : SBK

Dato : 09-04-08 17:48

****** Den skal da vel ligge som .flv fil for at man kan bruge den i en player?

Fra : Dr.Xerox

Dato : 09-04-08 21:03

"SBK" <mail@simonkampmann.dk> skrev i en meddelelse news:47fcf358$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...

> ****** Den skal da vel ligge som .flv fil for at man kan bruge den i en player?

Hej igen.

Nej ikke nødvendigvis, en flv file kan du pakke ind i en Flash-file swf-file med lyd og det hele,
og på den måde bedrer styrer lyde og billeder,
og skal den være en exe-file som din Start.exe kan du lave den i Macromedia Flash Player, (den som du ser SWF-filen med,)
jeg går ud fra vi snakker Macromedia Flash.

Mvh Poul

Fra : SBK

Dato : 10-04-08 16:34

> [...]
> jeg går ud fra vi snakker Macromedia Flash.

********** Hej Poul, misforstå mig ikke. Formatet er ligegyldigt. Jeg er interesseret i hvordan jeg nemt kan omtransformere
de filer som er i zip-pakken til et format som jeg kan lægge op på mit website således at brugerne har mulighed for at
starte, stoppe, tænde/slukke lyden. Altså i en player. Hvordan gør man det? Hvordan gjorde du? Kan man åbne .flv filen i
Macromedia Flash?

på forhånd tak.

Fra : Dr.Xerox

Dato : 10-04-08 20:45

"SBK" <mail@simonkampmann.dk> skrev i en meddelelse news:47fe3351$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...

Hej igen.

Jeg misser dig ikke, du skal ikke bruge en Player.exe, det slår vi helt fast, den player du bruger er inbygget i de fleste brovsere
med et plug-in fx. ( IExplorer ).
Du skal bruge en html-file til at styre og starte swf-filen, hvor stor og hvor den skal plaseres på på skærmen.
Start og stop af filmen og start og stop af lyden skal du lave i swf-filen ved hjælp af Action Script som
findes i MacromediaFlash.

Mvh Poul.