Teamviewer
Fra : Jesper

Dato : 08-04-08 21:01

Hej.

Jeg har netop fundet dette program og installeret det, da jeg ofte har behov
for at hjælpe min søster med hendes pc (hun er ikke så pc stærk).

Hvad har I af erfaringer med Teamviewer ?

Er det rimeligt sikkert?

Skal jeg være speciel opmærksom på noget?

Er det korrekt forstået, at det er gratis for privat personer?

Jeg hører meget gerne jeres erfaringer.....

Mvh

Jesper

Fra : Henning

Dato : 08-04-08 21:18

"Jesper" <christop@post1.dknet**.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Er det korrekt forstået, at det er gratis for privat personer?
>
> Jeg hører meget gerne jeres erfaringer.....

sjovt nok installerede jeg det for 3 - 4 timer siden og afprøvede på konens
pc.

jeg har så ikke de store erfaringer, men smart er det skisme godt nok!

det er gratis for private men så skal man også trættes med en boks der
opfordrer en til at man er hæderlig, og det kan jeg godt bære for at få lov
til at bruge det gratis.

så umiddelbart er det et godt program, men jeg hører da også gerne hvad
klogeågerne i gruppen har at sige.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-04-08 22:22

> [...]
>
> Er det korrekt forstået, at det er gratis for privat personer?
>
> Jeg hører meget gerne jeres erfaringer.....

Jeg har brugt det en hel del, da jeg supporterer mange med deres computere
på hobby basis, og det er det nemmeste program til fjernstyring jeg endnu
har prøvet. Ja, det er gratis for private, og jeg kan ikke se nogen
sikkerhedsmæssige problemer med at bruge det.

Kurt

Fra : Cag \(2730\)

Dato : 09-04-08 06:57

Kurt B. Andersen wrote:
> [...]
> fjernstyring jeg endnu har prøvet. Ja, det er gratis for private, og
> jeg kan ikke se nogen sikkerhedsmæssige problemer med at bruge det.

Jeg har prøvet dette men synes at UltraVNC virkede bedre til "mine
brugere"... er det bare mig eller hvad siger "de kloge"??
Teamviewer vs. ultraVNC ???

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-08 13:39

Jesper wrote:
> [...]
>
> Er det korrekt forstået, at det er gratis for privat personer?
>
> Jeg hører meget gerne jeres erfaringer.....

Thumbs up!

det er gratis for private ja og det virker upåklageligt. mht. sikkerhed
skal jeg ikke kunne udtale mig.

Fra : Jens

Dato : 15-04-08 15:06

> [...]
>
> Er det korrekt forstået, at det er gratis for privat personer?
>
> Jeg hører meget gerne jeres erfaringer.....

Jeg har kun positive erfaringer med TeamViewer og kan absolut anbefale det.
Jeg har hjulpet mange rundt omkring på kloden med det. Senest en kollega der
sad i Stavanger lufthavn, var koblet på det trådløse netværk, og ikke kunne
få sin VPN til firmaet til at virke...

Fordelen er helt klart at det kan benyttes selvom den man skal fjernstyre er
bagved en firewall. Jeg har endnu ikke været ude for situationer hvor det
ikke har virket.

Jeg tror selve kommunikationen er "sikkerhed nok". Dog kan man ikke med
sikkerhed vide om producenten ikke indhenter oplysninger fra både server og
klient, samt f.eks. hemmeligt optager sessionerne, men personligt mistænker
jeg dem ikke.

Så thumbs up for TeamViewer herfra...

Jens

Fra : Jesper

Dato : 16-04-08 06:53

"Jesper" <christop@post1.dknet**.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er det korrekt forstået, at det er gratis for privat personer?
>
> Jeg hører meget gerne jeres erfaringer.....

Jeg siger tak for jeres inputs.

Det lyder som noget, der skal afprøves...

Mvh

Jesper