Lidt spørgsmål om tunnellen under den
Fra : Jon Bendtsen

Dato : 08-04-08 17:00

Hej NG

http://epn.dk/handel_service/transport_logistik/article1313872.ece

Der er et par ting jeg ikke helt forstår:

"Nedskrivningen af selskabets gæld var på 3,3 mia. euro. Ser man bort fra gevinsten af gældsnedskrivningen har Eurotunnelen stadig overskud: Nettooverskuddet er på 1 mio. euro, når der ses bort fra nedskrivningne af gælden."

Specielt "når der ses bort fra nedskrivningne af gælden"
? er det selv når der betales renter af den fulde gæld?

Hvorfor så nedskrive gælden når de godt kunne få overskud?

JonB

Fra : Per Hagemann

Dato : 02-05-08 19:13

"Jon Bendtsen" <noone@example.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> ? er det selv når der betales renter af den fulde gæld?
>
> Hvorfor så nedskrive gælden når de godt kunne få overskud?

Svaret på det sidste spørgsmål er oplagt at et større overskud er bedre end
et mindre.

Det der i artiklen kaldes nedskrivning af gælden hedder på dansk
omfinansiering. Tunnelen har øjensynlig kunnet drage en fordel af den lavere
rente.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 02-05-08 19:40

Per Hagemann wrote:

> [...]
>
> Det der i artiklen kaldes nedskrivning af gælden hedder på dansk
> omfinansiering. Tunnelen har øjensynlig kunnet drage en fordel af den

Aha, på den måde. Jeg troede at gælden blev eftergivet.

Fra : Per Hagemann

Dato : 03-05-08 14:33

> Aha, på den måde. Jeg troede at gælden blev eftergivet.

Det er også en mulighed ud fra artiklen. Jeg kender ikke til Eurotunnelens
lån, og det lyder som et mirakel at den store gæld pludselig kan halveres.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 03-05-08 15:29

Per Hagemann wrote:

> "Jon Bendtsen" <noone@example.com> skrev i meddelelsen

> Det er også en mulighed ud fra artiklen. Jeg kender ikke til
> Eurotunnelens lån, og det lyder som et mirakel at den store gæld
> pludselig kan halveres.

Tja, hvis den ellers går konkurs så er kreditorerne sikkert
sikkert interesseret i at finde en ordning så de kan få bare
nogle af deres penge.

JonB