åbne en krypteret rar fil
Fra : snuden

Dato : 06-04-08 23:32

Hej NG

Er det på nogen som helst måde muligt, at åbne en krypteret rar fil uden det
rigtige password?

Snuden

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 07-04-08 05:43

"snuden" <snudens@gmail.com> writes:

>Er det på nogen som helst måde muligt, at åbne en krypteret rar fil uden det
>rigtige password?

Ja, man kan finde det rigtige password. Naturligvis ikke i hånden,
men ved hjælp af værktøjer. Man skal dog være opmærksom på, at det
kan tage rigtig mange år, hvis passwordet er langt...

En google-søgning på "rar password crack" giver denne side som
første hit: http://www.rarpasswordcracker.com/

Jeg har ikke prøvet den...

Mvh.
   Klaus.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-04-08 21:06

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> kan tage rigtig mange år, hvis passwordet er langt...
>
> En google-søgning på "rar password crack" giver denne side som

Jeg prøvede den fornyligt. Efter 12 timer var den stadig i gang med at søge
efter mulige kombinationer med kun 3 tal/bogstaver. Så var min tålmodighed
slut. For hvert ekstra bogstav/tal vil det virkelig forlænge tiden, så jeg
forudså at der måske ville gå uger, da jeg ingen ide havde om, hvor langt
passwordet var.

Kurt

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 07-04-08 21:28

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> writes:

> [...]
>forudså at der måske ville gå uger, da jeg ingen ide havde om, hvor langt

Hvis længden er "lidt halvlang", skal du måske planlægge, hvordan
maskinen overlever effekten af et par Big Bangs undervejs...

Mvh.
   Klaus.

Fra : Sune

Dato : 07-04-08 21:49

On Mon, 7 Apr 2008 22:05:50 +0200, "Kurt B. Andersen"
<kurtanospam@privat.dk> wrote:

>Jeg prøvede den fornyligt. Efter 12 timer var den stadig i gang med at søge
>efter mulige kombinationer med kun 3 tal/bogstaver.

Så har du verdens langsommeste PC eller verdens langsommeste program.

Så vidt jeg husker sidst jeg prøvede, for 7-9 år siden, begyndte min PC
da på 4 karakterer inden der var gået ret kort tid.

Men mere end 7-8 karakterer havde jeg dog ikke tålmodighed til.

Mvh
Sune

Fra : Martin

Dato : 07-04-08 22:05

Sune wrote:

> [...]
> da på 4 karakterer inden der var gået ret kort tid.
>
> Men mere end 7-8 karakterer havde jeg dog ikke tålmodighed til.

Hvis man ved om der kun er bogstaver, og måske kun små bogstaver, så kan
det gå betydeligt hurtigt, også ved 7-8 karakter.

Aner man intet om kodeordet, ja så...

The amount of time required to break a 128 bit key is also daunting.
Each of the 2^128 possibilities must be checked. This is an enormous
number, 340,282,366,920,938,463,463,374,607,431,768,211,456 in decimal.
A device that could check a billion billion keys (10^18) per second
would still require about 10^13 (10 med 13 nuller!) years to exhaust the
key space. This is longer than the age of the universe, which is about
13,000,000,000 (1.3 \times 10^{10}) years.

Fra : Sune

Dato : 07-04-08 22:09

On Mon, 07 Apr 2008 23:04:36 +0200, Martin <martin@aarhof.invalid>
wrote:

>Hvis man ved om der kun er bogstaver, og måske kun små bogstaver, så kan
>det gå betydeligt hurtigt, også ved 7-8 karakter.

Ja naturligvis.

Men det jeg 'brokkede' mig over var at han gav op ved 3 karakterer.
Det er jo ingenting.

Mvh
Sune

Fra : Martin

Dato : 07-04-08 22:23

Sune wrote:

> Ja naturligvis.
>
> Men det jeg 'brokkede' mig over var at han gav op ved 3 karakterer.
> Det er jo ingenting.

Hehe nej - det rigtigt
128 tegn ^3 = "Kun" 2.097.152 muligheder - en god gammel 486'er med 50
MHz på clocken ville kunne klare dette på cirkus 42.000 sekunder = ~700
min. = ~11½ timer

Fra : Alex Holst

Dato : 07-04-08 18:01

http://passwords.openwall.net/rar-winrar-archives

when it's more bare, more hollow. http://a.mongers.org/

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk/

Fra : Martin

Dato : 07-04-08 22:15

Alex Holst wrote:

> http://passwords.openwall.net/rar-winrar-archives

De programmer der refereres til bruger alle enten bruteforce eller
dictionary metoden - og det er en langsommelig process hvis man ikke
aner noget som helst om kodeordet.

Så for guds skyld, lad vær med at bruge 30$ på sådan noget.

Det nemmeste ville være at hoppe ind i en HEX editor, finde linjen med
den 128 bit AES kode, og finde en side som har gemt koder for diverse
ting folk har tastet ind, også håbe på det findes her.

Svjh så er de nået til at have ALLE AES koder for 7-8 bogstaver (skulle
fylde noget i omegnen af 15-16gb og tager op til 5 min. at søge igennem
databasen.

Nu kan jeg selvfølgelig ikke huske linket til den database, men den er
derude :)

Fra : snuden

Dato : 08-04-08 02:10

"Martin" <martin@aarhof.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> noget som helst om kodeordet.
>
> Så for guds skyld, lad vær med at bruge 30$ på sådan noget.

hmmm...jeg mener at pw er over tegn...tal og bogstaver...helt
tilfældige...så..jeg dropper det bare

Fra : Jesper Lund

Dato : 07-04-08 21:23

Kurt B. Andersen wrote:

> [...]
> tålmodighed slut. For hvert ekstra bogstav/tal vil det virkelig forlænge
> tiden, så jeg forudså at der måske ville gå uger, da jeg ingen ide havde

Det er ideen med kryptering. Du bliver aldrig færdig med brute-force

--
Jesper Lund