Ballistic
Fra : Michael Nielsen

Dato : 04-04-08 15:35

Nogle der ligger inde med ballistikken for Nato 308w 7.62

Mich.

Fra : Claus Espeholt

Dato : 04-04-08 15:49

Ja jeg gør. Skal det sendes på papir ?

--

Venligst / Viele Grüße / Kind regards
Claus Espeholt

Fra : Michael Nielsen

Dato : 04-04-08 17:28

Evt. på min mail, Takker

Mich.

Fra : Kent Hald

Dato : 07-04-08 01:45

"Michael Nielsen" <m.oestergaardSLET@c.dk> skrev i en meddelelse
> Nogle der ligger inde med ballistikken for Nato 308w 7.62
>
> Mich.

Det er jo et vidt begreb,
hvilken kugle?
hvad for noget krudt- og krudtmængde?
fænghætte og hylster ?
Jeg har en del for Noma og Vitavouri (Kemira).

Mvh,

KH

Fra : Claus Espeholt

Dato : 07-04-08 09:24

Nej det er ikke et vidt begreb. Det er AMA's udgave af 7,62 Nato patronen;
det vil bl.a. sige Ama's hylster med Berdan fænghætte; projektilet er
spidsskarp - FMJBT - 146 grains, og med en udgangshastighed svarende til
Nato specifikationerne (mig bekendt 840 m/sek i et 20" løb)

Fra : Kent Hald

Dato : 07-04-08 22:08

> [...]
> spidsskarp - FMJBT - 146 grains, og med en udgangshastighed svarende til
> Nato specifikationerne (mig bekendt 840 m/sek i et 20" løb)

Ok,

Der er så ikke tale om jagtpatroner, men trænings ammunition.
Så er jeg med, jeg gik ud fra, at der var tale om jagtpatroner.

Med venlig hilsen,

Kent

Fra : Frans Jensen

Dato : 18-04-08 09:25

On Mon, 7 Apr 2008 23:07:47 +0200, "Kent Hald" <daffy@(remove)
finheat.dk> wrote:

> [...]
>
>Der er så ikke tale om jagtpatroner, men trænings ammunition.
>Så er jeg med, jeg gik ud fra, at der var tale om jagtpatroner.

FMJBT
ballistiske koefficient 0.398

V.o 840 m./sek. = 2755,9 ft./sec.

kuglevægt 146 grains

så henter du blot det ganske glimrende og lige så ganske gratis
program Al_Bal og bruger dette

http://www.eskimo.com/~jbm/software/software.html

direkte link til download:
http://www.ajbinc.net/cgi-bin/cd.cgi?Al_Bal_Ballistics_Calculator.zip