replace 4 punktummer i en String
Fra : MooreHojer

Dato : 03-04-08 19:55

Hej NG

Sidder og roder med noget regex på Strings og det driller lidt...

Det jeg ikke kan få til at virke er at få den til at erstatte '...' med '.'
Jeg har forsøgt med ' tmp = tmp2.replaceAll(".{4}", ".") ' men det virker
ikke.

Ovenstående udført på '214 Blomster....jpg' giver '....jpg'.
Er der nogen der har en forklaring på dette og evt. et løsningsforslag? Jeg
er ikke ligefrem en ørn til det med regex så enhver hjælp der kan vise mig i
den rigtige retning er velkommen.

På Forhånd Tak!

--
MooreHojer

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 03-04-08 20:06

On 2008-04-03, MooreHojer <simon@moorehojer.dk> wrote:

> Det jeg ikke kan få til at virke er at få den til at erstatte '...' med '.'
> Jeg har forsøgt med ' tmp = tmp2.replaceAll(".{4}", ".") ' men det virker
> ikke.

.. er wildcard i en regex og skal escapes.
Derudover ville jeg mene at du kun har brug for replaceFirst(), men din
kravspec er en smule mangelfuld på det punkt.

Så tmp2.replaceFirst("\\.{4}", ".");

--
Andreas

Fra : MooreHojer

Dato : 03-04-08 20:19

> . er wildcard i en regex og skal escapes.

Kanon

> Derudover ville jeg mene at du kun har brug for replaceFirst(), men din
> kravspec er en smule mangelfuld på det punkt.

Den teksten jeg søger på kan være af variende længde og det er ikke muligt
på forhåndeat vide hvor mange gange den "ønskede" tekst forekommer.

Mange tak for hjælpen

--
MooreHojer

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 04-04-08 02:37

MooreHojer wrote:
> [...]
> er ikke ligefrem en ørn til det med regex så enhver hjælp der kan vise mig i

Hvis du er på 1.5 eller højere så er:

tmp = tmp2.replace("....", ".");

en mulighed, hvor du undgår problemer med tegns betydning i regex.

Arne