Hjælp Forpære
Fra : lio

Dato : 30-03-08 07:55

Hejsa
Hvad er der galt med min Peugeot TKR
Den sprænger mine forpære hele tiden.
Det er den med to stk. pære i.
De holder fra 1 til 14 dage og så sprænger de. (Surt)

Mvh Dennis

Fra : Snakee

Dato : 31-03-08 03:57

lio skrev:

> Hejsa
> Hvad er der galt med min Peugeot TKR
> Den sprænger mine forpære hele tiden.
> Det er den med to stk. pære i.
> De holder fra 1 til 14 dage og så sprænger de. (Surt)

Det lyder som om du har en defekt / kortsluttet strømbegrænser.
Generatoren leverer en del mere end 12 volt og strømmen løber så bl.a.
gennem strømbegrænseren og til dine lygter. Hvis der er noget i vejen
med strømbegrænseren vil der løbe en meget større strøm til pærene i
bl.a. forlygterne og disse springer derfor ret hurtigt. En Peugeotkyndig
her i gruppen kan nok bedre forklare hvor denne strømbegrænser sidder og
hvordan den skiftes / fejlsøges.

Snakee

--
Mailadressen jeg har i mine beskeder virker uden at man fjerner noget
men den skifter jævnligt. Sendes der besked via mail vil jeg svare

Fra : Charlie

Dato : 31-03-08 08:02

Det må være en højere spænding du mener.

Fra : Snakee

Dato : 19-04-08 22:25

Charlie skrev:
> Det må være en højere spænding du mener.

Ja

Snakee

Fra : Sarkanydk

Dato : 20-04-08 02:29

> [...]
> Den sprænger mine forpære hele tiden.
> Det er den med to stk. pære i.
> De holder fra 1 til 14 dage og så sprænger de. (Surt)

du skal ha en ny Spændingsregulator