Betydning af ram-type på grafikkort + kon
Fra : Tommy Ipsen

Dato : 31-03-08 20:13

Hej alle

Jeg skal til at opgradere computeren og i den forbindelse vil der også
være behov for at opgradere mit gamle AGP-grafikkort til noget nyt.

Da jeg ikke er den store spillehaj, har jeg kig på noget billigt og
støjsvagt - nemlig nogle af de nye Radeon HD 3650 kort - helst passivt
kølet.

Tilsyneladende har den benyttede ram-type stor betydning for kortets
pris og jeg vil derfor gerne høre, hvor stor forskel der er på at
benytte DDR2, DDR3, GDDR2 og GDDR3 - det virker lidt som om
producenterne holder sig til én af typerne, men hvilken effekt har det!?

Derudover er der ikke længere mange grafikkort som har S-VHS udgang og
jeg sidder med et gammelt fjernsyn, hvor der er Composite, S-VHS og
scart-indgange - så vidt jeg ved giver S-VHS det bedste billede, hvorfor
jeg gerne vil benytte dette. Hvis et grafikkort har Composite-udgang,
DVI, VGA, HDMI og HDTV er det så muligt at koble det samme med mit tv og
få et fornuftigt resultat - helst ikke dårligere end dét jeg har i
forvejen med mit gamle agp-kort med s-vhs udgang

Mvh Tommy