Tyrette +
Fra : Arne Jørgensen

Dato : 30-03-08 21:22

Min kæreste har en datter på 15 år med den grufulde sygdom , den har holdt
sig i ro i nogen år men er nu blusset op igen , så hun er mildest talt svær
at være sammen med for hendes mor - hun kan ikke sove og hun kan slet ikke
passe sin skole møder kun op 1-2 dage om ugen - social forvaltningen læger
osv. er inde over og der kommer i nær fremtid en støtte kontakt person , der
skal hjælpe hende om morgnen ... men nu er hun så meget bag ud i skolen og
alting fungere så dårligt at hendes mor overvejer at tage hende ud af
skolen - så det jeg gerne vil vide er der nogen der ved noget om et sted
hvor en pige på 15 med denne sygdom kan være i dag timerne i Århus ?

Fra : Patruljen

Dato : 31-03-08 06:53

On 30 Mar., 22:22, "Arne Jørgensen" <c...@org.org> wrote:
> [...]
> skolen - så det jeg gerne vil vide er der nogen der ved noget om et sted
> hvor en pige på 15  med denne sygdom kan være i dag timerne i Århus ?

Hej -

Der er dansk Tourette forening. Jeg tror, du mener TS eller Tourette`s
syndrom, ikke ?
http://www.3iii.dk/tourette/
De er formentlig godt underrettet om hvilke muligheder i kan benytte -
http://www.tourette.dk/

Center for små handicap er også en mulighed, du kan bruge - ring til
dem, du - http://www.csh.dk/
http://www.csh.dk/sjaeldne_handicap/default.htm

Fra : Arne Jørgensen

Dato : 31-03-08 18:05

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

Hej -

Der er dansk Tourette forening. Jeg tror, du mener TS eller Tourette`s
syndrom, ikke ?

**************
jo det er bare mig der ikke lige kunne stave til det ...
***************************
http://www.3iii.dk/tourette/
De er formentlig godt underrettet om hvilke muligheder i kan benytte -
http://www.tourette.dk/

******************
Pigens mor kender til dem og har været meget i kontakt med dem da pigen var
6-7 år ... hun har prøvet igen men der er ikke rigtigt bid nu hvor hun er så
stor

*********************

Fra : Patruljen

Dato : 31-03-08 06:54

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 01-04-08 17:36

"Arne Jørgensen" <coll@org.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> hende ud af skolen - så det jeg gerne vil vide er der nogen der ved noget
> om et sted hvor en pige på 15 med denne sygdom kan være i dag timerne i

Er pigen diagnosticeret fra Børnepsykiatrisk afdeling?

Hvis hun er, er det læger og socialforvaltning, som i samarbejde
med hjemmet skal lægge en plan for, hvad pigen skal lave/
hvor hun skal undervises, hvis det er muligt - og hvor hun skal bo.

Familien har brug for hjælp, ingen tvivl om det, sygdommen
kan være stærkt invaliderende i social henseende.
Men som andre har skrevet, kan du læse mere på foreningens
hjemmeside.
Mvh. Bodil.

Fra : Arne Jørgensen

Dato : 01-04-08 22:35

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:47f2648d$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Hej Bodil Tak for dit svar jeg har sendt det vider og hun blev meget glad
for dit svar

> Er pigen diagnosticeret fra Børnepsykiatrisk afdeling?

ja !

> Hvis hun er, er det læger og socialforvaltning, som i samarbejde
> med hjemmet skal lægge en plan for, hvad pigen skal lave/
> hvor hun skal undervises, hvis det er muligt - og hvor hun skal bo.

Det er de i gang med nu - problemet er den utrolige vente tid der er i DK

> Familien har brug for hjælp, ingen tvivl om det, sygdommen
> kan være stærkt invaliderende i social henseende.

Der er simpelthend ikke noget der fungere hun passer ikke sin skole hun
stikker af hjemme fra kan ikke sove voldsomme vrede udbrud
og beskriver psykose lignende tilstande under indsovnings fasen hvor hun ser
" tynde mennesker der kommer efter hende "

> Men som andre har skrevet, kan du læse mere på foreningens
> hjemmeside.

Pigens mor kender til begge de sider / foreninger der blev henvist til og
har været i kontakt med dem da det kom i udbrud da hun var 6 år

som jeg ser det nu - så prøver jeg at gøre hende begribeligt ( moderen ) at
der er ikke mere hun kan gøre ind at vente på der kommer gang i en reel
psykiatrisk behandling der kommer en støtte kontakt person på + de finder en
efterskole der kan tage hende , hun er allerede bevilliget 8 støtte timer så