Sikkerhedskopi af Digital signatur fejler ~
Fra : binderup

Dato : 30-03-08 03:02

Jeg har installeret en digital signatur på min PC, som bruger Vista
Home Premium, og efter meget møje og besvær fik jeg det til at virke
(dog kun i IE7, som jeg normalt ikke benytter).

Når jeg så vil foretage en sikkerhedskopi for at kunne flytte den til
en anden computer eller til en anden browser, så fejler Rundll32 og
der bliver ikke foretaget en sikkerhedskopi. Vælger jeg at køre
programmet som admin så fejler csputil.dll og der bliver heller ikke
foretaget en kopi.

Jeg har tidligere kørt en dialog med TDC om det og de gav op og
anbefalede at jeg ventede til at der kommer en ny version af
signaturen - men jeg ville da lige høre her om der er nogen der har en
ide til hvordan jeg kan foretage en kopi.

/Peter

Fra : Quark987@gmail.com

Dato : 22-04-08 01:37

On 30 Mar., 11:02, binderup <binde...@gmail.com> wrote:
> [...]
> signaturen - men jeg ville da lige høre her om der er nogen der har en
> ide til hvordan jeg kan foretage en kopi.

Hej Peter,

hvis det kan glæde dig :), så har jeg nøjagtig samme problem som du.
Min signatur udløb og jeg kunne ikke forny den fordi TDC's
fornyelsesside hele tiden klagede over at min java version ikke var
supporteret (og det til trods for at eneste forskel mellem min version
og dem som siden skrev var supporteret var patchniveauet. Jeg kørte
med nyeste patch). TDC sagde at "det var fordi min signatur var for
gammel" (de mente nok at programmellet var det). Jeg fik en ny
signatur og fik som du selv skriver med møje og besvær installeret den
på en vista enterprise (SP1) med IE. Men derefter kunne jeg ikke
exportere til mine andre PC'er pga rundll32 fejlen som du skriver...
Hvis jeg kører den som admin istedet kommer csputil.dll fejlen som du
skriver, så det må være det samme vi oplever.

... jeg orker desværre ikke at ringe til TDC's hotline med dette, så
jeg nøjes pt med signaturen på een maskine.

hvis du finder ud af noget (eller har fundet ud af noget, så sig
endelig til)...

/Lars

Fra : binderup

Dato : 04-05-08 00:17

Jeg har desværre ikke fundet en løsning på problemet, som ikke
involverer at jeg bestiller en ny kode og installerer den på enten min
arbejdslaptop (winxp) eller vores macbook - jeg regner dog med at jeg
venter med dette til jeg engang skal reformatere Vista.

Fra : dk.henning.hansen@gm~

Dato : 20-06-08 01:36

On 4 Maj, 08:17, binderup <binde...@gmail.com> wrote:
> [...]
> arbejdslaptop (winxp) eller vores macbook - jeg regner dog med at jeg
> venter med dette til jeg engang skal reformatere Vista.

Hej med Jer 2.
Har I fundet en løsning på problemet? Jeg har selv samme problem, men
modsætning til Jer får jeg ikke fejl når jeg logger mig på som
administrator,
men det hjælper jo lige fedt, når det er mig som bruger og ikke
administrator
der har de digitale signaturer.
Så den eneste løsning er vel stadig at reformattere Vista??

/Henning

Fra : binderup

Dato : 24-06-08 01:14

> Hej med Jer 2.
> Har I fundet en løsning på problemet?

Jeg har lidt opgivet - jeg håber at den nye måde som digital signatur
kommer til at virke (hvor den kommer til at ligge på en central
server).

der er dog nogle sikkerhedsmæssige "udfordringer" med den nye måde at
håndtere signaturen på, men jeg tror nu at det blot er de mere
paranoide brugere der er nervøse

/peter

Fra : Jesper Lund

Dato : 24-06-08 19:06

binderup wrote:

> der er dog nogle sikkerhedsmæssige "udfordringer" med den nye måde at
> håndtere signaturen på, men jeg tror nu at det blot er de mere paranoide
> brugere der er nervøse

Aha.

--
Jesper Lund