Fullrate
Fra : Walter

Dato : 27-03-08 15:19

Hej folkens
Er der nogen der har erfaring med Fullrate - både telefoni og bredbånd,
hører jeg det gerne, da jeg overvejer ny udbyder i stedet for TDC.

De virker i hvert fald billigere. Men hvad med support og service

Der skal jo nok ikke keget til for at overhale TDC når det gælder service,
men alligevel vil jeg gerne høre om erfaringer derom (Fullrate kunne jo vise
sig at være ligeså jammerligt ringe).

Hvad siger I?

Hilsen Walter

Fra : Per Rønne

Dato : 27-03-08 15:39

Walter <hemlig@nem.lig> wrote:

> [...]
> men alligevel vil jeg gerne høre om erfaringer derom (Fullrate kunne jo vise

Jeg har brugt det længe, oprindeligt med 2Mbit ned og 0.5 Mbit op, nu
med automatiske »opgraderinger« med 10Mbit ned og 1 Mbit op.

Jeg er tilfreds, men sørg for at få den opretstående, sølvfarvede router
til trådløs brug. Den første jeg fik virkede ikke.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jean

Dato : 27-03-08 19:31

Walter skrev:
> Hvad siger I?

Personligt er jeg en person, som har brug for at nettet virker, og ALTID.
Det gør det eftersigende langt fra altid hos Fullrate. Jeg har læst en del
på diverse fora, og har 2 bekendte som fortæller hver gang det er nede, og
det kan ikke tælles på en hånd...

Mvh Jean.

Fra : Søren Blom

Dato : 27-03-08 21:50

"Jean" <ask@me> skrev

> [...]
> på diverse fora, og har 2 bekendte som fortæller hver gang det er nede, og

Intet virker 100% altid. I den tid jeg har været kunde hos Fullrate, godt et
halvt års tid, der har forbindelsen være uden af drift en eller to gange.
Når det har været nede, så har vi modtaget en sms om at det har været nede
og samtisig givet en tidshorisont på hvornår det ville være oppe igen,
hvilket har passede gangske godt.

Det må være frygteligt at have et liv, der gør at man ALTID skal være online

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke

Fra : Walter

Dato : 27-03-08 22:49

"Søren Blom" <soren@blom.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> været nede og samtisig givet en tidshorisont på hvornår det ville være
> oppe igen, hvilket har passede gangske godt.

Lyder som en god service at semde en sms.

Uden at nævne TDC's serviceniveau..... - hvordan er så Fullrates niveau. Er
de til at komme i kontakt med uden halve og hele timer i telefonsluser og er
det kompetente supportere der sidder ved tlf.

Walter

Fra : Per Rønne

Dato : 28-03-08 06:26

Walter <hemlig@nem.lig> wrote:

> Uden at nævne TDC's serviceniveau..... - hvordan er så Fullrates niveau. Er
> de til at komme i kontakt med uden halve og hele timer i telefonsluser og er
> det kompetente supportere der sidder ved tlf.

Da jeg for få dage siden sidst ringede til dem, tog det kun få minutter
at komme igennem.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jean

Dato : 27-03-08 23:01

Søren Blom skrev:
> Det må være frygteligt at have et liv, der gør at man ALTID skal være
> online

He he, du ved godt hvad jeg mener. At nettet skal virke, når jeg skal
bruge det...

Mvh Jean.

Fra : Snakee

Dato : 28-03-08 03:26

Søren Blom skrev:

> Intet virker 100% altid.

Nej og især ikke det der sparelort til fullrate til syneladende.

> [...]
> har været nede og samtisig givet en tidshorisont på hvornår det ville
> være oppe igen, hvilket har passede gangske godt.

2 gange på ½ år er fandme ALT for meget. MIn TDC har aldrig været nede.

> Det må være frygteligt at have et liv, der gør at man ALTID skal være
> online

Når du køber ny bil, forventer du så også at den ikke kan køre halvdelen
af tiden når du står og skal på arbejde? eller hvad med din computer -
hvis den nu slet ikke kunne starte op de fleste af gangene du står og
skal bruge den - eller dit køleskab - tænk hvis det kun kølede en gang
imellem når det havde lyst o.s.v.

Nej vel - hvorfor skulle det forholde sig anderledes med nettet. Man har
betalt for det så skal det sku også bare virke. Ikke noget med - i dag
er nettet nede - nej det skal være der HELE tiden. Det andet kan man
ikke bruge til en skid.

Snakee

--
Mailadressen jeg har i mine beskeder virker uden at man fjerner noget
men den skifter jævnligt. Sendes der besked via mail vil jeg svare

Fra : ebbe

Dato : 30-03-08 16:22

"Snakee" <blopper@trashmail.net> skrev i en meddelelse

> Nej og især ikke det der sparelort til fullrate til syneladende.

> 2 gange på ½ år er fandme ALT for meget. MIn TDC har aldrig været nede.

Der er du heldig
Jeg har både fullrate og yousee, og pt står der 2-4 i udfald indenfor det
sidste ½ år. Jeg er langt mere tilfreds med kunderservicen hos fullrate end
kundebehandlingen hos tdc-familien (det almindelige er at blive stillet
rundt mellem 4-7 forskellige medarbejdere, ofte flere gange til hver).

> [...]
> betalt for det så skal det sku også bare virke. Ikke noget med - i dag
> er nettet nede - nej det skal være der HELE tiden. Det andet kan man

Den længste nedetid jeg har oplevet hos fullrate var 5 timer, den længste
hos yousee var 4.
Jeg bruger fullrate mest, så jeg kan sagtens have overset nogle udfald hos
yousee.

hvis tdc er toppen af kvalitet, så kan jeg kun citere Margrethe II: "Gud
bevare Danmark".

Men tillykke med din gode oppetidsstatistik. TDC er ikke nemme at have med
at gøre når det handler om fejlretning
--
ebbe
***hvis du bruger vista kan jeg ikke hjælpe dig.***

Fra : Snakee

Dato : 31-03-08 03:21

ebbe skrev:

> Der er du heldig
> Jeg har både fullrate og yousee, og pt står der 2-4 i udfald indenfor det
> sidste ½ år.

Du kan ikke sammenligne Yousee med Fullrate, det er to meget forskellige
teknikker der ligger bag de to systemer (Fullrate er ADSL og Yousee er
DOCSIS), derimod kan du sammenligne Fullrate med TDCs ADSL-løsninger.
Jeg har aldrig skrevet at DOCSIS (Yousee) var godt og af samme grund
bruger jeg ikke Yousee til bredbånd da det i mine øjne er ALT for
ustabilt i forhold til ADSL.

> Jeg er langt mere tilfreds med kunderservicen hos fullrate end
> kundebehandlingen hos tdc-familien (det almindelige er at blive stillet
> rundt mellem 4-7 forskellige medarbejdere, ofte flere gange til hver).

Igen det har jeg slet ikke oplevet. Når je ringer forklarer jeg altid
klart og tydeligt hvad problemet er og bliver så, af receptionisten,
stillet om til den rigtige første gang.

> [...]
> hos yousee var 4.
> Jeg bruger fullrate mest, så jeg kan sagtens have overset nogle udfald hos

Læs ovenstående, det er to MEGET forskellige teknikker. Havde du haft
ADSL hos TDC havde du sikkert haft nul nedetid indtil nu. Det har jeg
ihvertfald selv oplevet hos dem. Vores kabel-tv hos Yousee har så været
nede et par gange i den samme tid.

> Men tillykke med din gode oppetidsstatistik.

Tak

> TDC er ikke nemme at have med
> at gøre når det handler om fejlretning

Nej, men det KAN lade sig gøre. Indrømmet deres support er ikke hvad den
har været men kvaliteten af deres teknik er tilgengæld overlegen
stadigvæk, og ja TDC er jo også bare et firma der skal leve af at tjene
penge så når folk (som folk dersværre er flest nu til dags) vælger
kvaliteten fra, frem for prisen, og skifter til en af de billige
udbydere, så må de jo som et hvert andet firma skære et sted og så synes
jeg da det er meget positivt at de skærer i supporten frem for
teknikken. Mange firmaer ville være tilbøjelig til at gøre det modsatte
og det er det der i mine øjne starter de onde cirkler hvor kvaliteten
bare daler og daler men hvor produkterne bliver billigere og billigere,
bare se på f.eks. hvordan det er gået mobiltelefonen i dag. Den gang i
starten var jeg med, det var den gang en fornuftig mobiltelefon kostede
5-7000 kr og vejede 2-3 kg, til gengæld holdt den også til at blive
brugt og kunne også så nemt som ingenting brage gennem betonkældre og få
forbindelse lige meget hvor du var. SÅdan er det ikke i dag. I dag er de
desværre blevet hvermandseje og det kan mærkes meget negativt på
kvaliteten. Over halvdelen af alle telefoner der sælges i dag har
alvorlige fejl (software så vel som hardware) og langt de fleste ender
på værkstedet kort tid efter købet. Modtage/sendeforholdet er for de
fleste telefoners vedkommende ganske dårligt og de er meget afhængig af
det tætte sendenet der er dukket op med årene, til gengæld billigere og
billigere, for 2-300 kr kan du i dag få en telefon der kan det samme
eller mere til som en tilsvarende model som kostede 4-5000 kunne for
10-12 år siden men kvaliteten og størrelsen bliver stadig mindre og
mindre. så nej priserne er langt fra altid det vigtigste.

Snakee

Fra : Kim Larsen

Dato : 05-04-08 09:50

"Søren Blom" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> [...]
> det ville være oppe igen, hvilket har passede gangske godt.
>
> Det må være frygteligt at have et liv, der gør at man ALTID skal være

Det kan der jo være professionelle årsager til og det er vel ikke noget at
gøre grin med ?!

Jeg skal gerne være online 100 % af tiden fordi jeg bruger IP-telefoni og
det ønske er vel også legitimt nok eller det føler du måske også behov for
at gøre grin med ?

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Snakee

Dato : 28-03-08 03:15

Jean skrev:

> [...]
> læst en del på diverse fora, og har 2 bekendte som fortæller hver gang
> det er nede, og det kan ikke tælles på en hånd...

Til sammenligning har min TDC-adsl været nede 1 gang mens vi har haft
den (3 år) og det var fordi der var nogle fjolser der gravede kablet
over. Ellers har den faktisk været oppe hele tiden. Mere end man kan
sige om meget af det sparelort der ellers bliver udbudt men kvalitet
står åbenbart ikke først på folks ønskelister, de vil hellere spare ti
kroner og så få lortenet, men det må folk jo selvom. Ved bare at jeg
ikke selv skal have andet end TDC. Det skal bare virke hver gang og det
gør TDC.

Snakee

Fra : Snakee

Dato : 28-03-08 03:09

Walter skrev:

> [...]
> men alligevel vil jeg gerne høre om erfaringer derom (Fullrate kunne jo vise

Jeg er af den hel modsatte opfattelse af TDC end du er nemlig at de er
een af de bedste udbydere på det danske markede hvad angår kvalitet så
jeg forstår ikke helt hvor du vil hen med dit indlæg

Snakee

Fra : Frank Damgaard

Dato : 28-03-08 09:56

Snakee skrev:

> Jeg er af den hel modsatte opfattelse af TDC end du er nemlig at de er
> een af de bedste udbydere på det danske markede hvad angår kvalitet så

Bedste? ikke længere
Og med TDC skal man leve med alle muligge besynderlige tekniske begrænsninger.
Der er ting som filtrering af mail der ikke virkede, begrænsninger på porte, ændringer
på deres system uden at informere kunderne, TDC sætter javascript og andet pjat ind
på kunders hjemmesider så siderne ikke validerer....
engang var TDC gode, men det er efterhånden længe siden og det var før
de blev solgt...

Jeg syntes service hos fullrate er bedre, man får besked om
planlagte ændringer med SMS eller evt. mail.
Ved bestilling kan man løbende følge status og bliver endda ringet op med ny termin
da TDC stejkede den dag det skulle oprettese.

På de 1½ år jeg har haft fullrate har der været uplanlagt en kabelovergravning
(nogle timers nedetid) og fullrate's strømafbrydelse i serverbygningen .

Man skal dog lige huske at Fullrate leverer et enkelt produkt uden den store variation.
Det er kun internet + IP-telefoni, ingen mailadresse, hjemmesider, newsserver
(og tak for det... :)
Til gengæld gode priser på standardvaren og endda fast-ip , mulighed for billig global-ip
(bridge mode) mv.

Hvad telefoni angår så er det ok. Jeg har dog et abonnement hvor zyxel 2602 boxen
nogen gange har problemer med at få klartone første gang man løfter røret.
Ny firmware har hjulpet lidt, men det er nok selve boxen, da på et andet abonnement
der virker samme telefoner uden problemer med samme model zyxel-box.

Fra : Snakee

Dato : 28-03-08 23:52

Frank Damgaard skrev:

> Bedste? ikke længere

Jeg kan ikke være mere uenig med dig men jeg har øjensynlig også en mere
krævende indgangsvinkel til tingene end du har, f.eks. bare det med at
de er nede 2 gange inden for ½ år finder jeg dybt uacceptabelt. Så når
man læser om at det er et strømsvigt hos dem selv der var een af
årsagerne, så er det man begynder at overveje om de ikke er så
professionelle at de sørger for at have et nødstrømsanlæg. En ganske
simpel og obligatorisk ting for en normal ISPer. Og jo der er da dårlige
supportere alle vegne men jeg vægter altså også det rent tekniske,
højere end god support og dér vinder TDC over alle andre.

Og hvem fanden gider at hoste noget hos TDC på deres private
hjemmesidehosting og få een eller anden dødsyg megalang adresse. Så er
det altså sjovere at hoste det på sin egen server derhjemme, eller købe
et ROGTIGT domæne. Jeg har i øvrigt ikke oplevet den nævnte blokering af
porte. Kun porten til mailservere er spærret og det er helt bevidst fra
deres (og i øvrigt en lang række andre ISPeres) side med internet for
private, for at undgå misbrug og deraf følgende spambøvl. Det skal du
sådan set kun prise dig lykkelig for. Det kan sagtens omgås hvis man har
behov for at have en mailserver derhjemme. Ud over dette har jeg ikke
observeret nogen form for blokering af porte og jeg har altså en hel del
åbne porte p.g.a. diverse service herfra min server.

Snakee

Fra : Frank Damgaard

Dato : 29-03-08 08:33

Snakee skrev:

> [...]
> supportere alle vegne men jeg vægter altså også det rent tekniske,
> højere end god support og dér vinder TDC over alle andre.

Det hostingcenter fullrate bruger har nødstrømsanlæg, men et eller
andet gik meget galt.
Jeg kan leve med en mindre afbrydelse en gang i mellem, men ikke med
alle de "fiduser" TDC på arogantvis laver, og normalt uden at
informere i forvejen.

Og TDC er nu heller ikke helt perfekt, deres kabel-tv , (nu YouSee)
havde onsdag/torsdag op til påske total udfald her i området, ingen TV
eller internet, og ingen information, dem der ringede fik kun at vide
at de ikke vidste hvad der var problemet eller hvornår det blev løst.

> Og hvem fanden gider at hoste noget hos TDC på deres private
> hjemmesidehosting og få een eller anden dødsyg megalang adresse. Så er

dengang var det nu relativt dyrt med webhotel og domæne, så
det var ligesom ikke et alternativ, idag er det jo blevet
billigt... :)

> [...]
> deres (og i øvrigt en lang række andre ISPeres) side med internet for
> private, for at undgå misbrug og deraf følgende spambøvl. Det skal du

port 25 og 119 er bla. hvad TDC har lukket. Først for nylig er TDC begyndt
at lukke op for port 25 hvis man beder pænt om det.

> [...]
> observeret nogen form for blokering af porte og jeg har altså en hel del
> åbne porte p.g.a. diverse service herfra min server.

port 25 udgående betød jo at man var tvunget til at bruge TDC's mailserver
med alle de begrænsninger det betød, også selvom man havde eget domæne
med mailhotel ude i byen (og mailhotel ikke tilbød egen smtp på
anden port).

Fra : Snakee

Dato : 29-03-08 22:55

Frank Damgaard skrev:

> [...]
> Jeg kan leve med en mindre afbrydelse en gang i mellem, men ikke med
> alle de "fiduser" TDC på arogantvis laver, og normalt uden at

Hvad er det for nogle "fiduser" du snakker om, dem har jeg da ikke været
udsat for p.t.

> [...]
> eller internet, og ingen information, dem der ringede fik kun at vide
> at de ikke vidste hvad der var problemet eller hvornår det blev løst.

Jeg snakker TDC-bredbånd, ikke TDC-kabel tv. Helt enig at deres kabel-tv
kunne være bedre selvom vi nu ikke har haft de store problemer med dem
her i huset. Deres bredbånd og internet er der tilgengæld ikke skyggen
af problemer med.

Snakee

Fra : Frank Damgaard

Dato : 30-03-08 10:47

Snakee skrev:

> Hvad er det for nogle "fiduser" du snakker om, dem har jeg da ikke været
> udsat for p.t.

Den jeg nævnte tidligere i tråden. Og mest deres holdning at man ikke
behøver at informere kunderne om ændringer,og ....

Derudover var det vanskeligt at få ADSL, TDC kunne ikke garantere at jeg kunne
få ADSL selvom jeg skiftede til analog telefon (fra ISDN)
Man skulle tro at de kunne slå op og se at mange på veje havde ADSL, og dermed
fortælle at der burde være god chance for at det virker.
Lidt dumt at måske skulle betale for nedlæggelse af ISDN og oprettelse af analog tlf,
for derefter at skulle betale for oprettelse af ISDN igen hvis det ikke virkede
Jeg måtte selv ringe dørklokker for at finde ud af at ADSL virkede på vejen....

Kundeservice var helt klart bedre før man solgte/privatiserede TDC.
For siden er deres hotline ikke særlig teknisk kyndige, og deres
online vejledninger findes kun i en nybegynder version...
(intet for den teknisk velfunderede, det havde de dog i gamle dage...)

Og når man så kun kunne få "smalbånd" med lav upload og ingen fast IP ,
og brugbar ADSL fra TDC kun noget for erhverv til ekstra høj pris...
... tjah så farvel TDC

PS.
men vi er vist efterhånden lidt udenfor dk.teknik.telefoni emner

Fra : Snakee

Dato : 31-03-08 03:31

Frank Damgaard skrev:

> Den jeg nævnte tidligere i tråden. Og mest deres holdning at man ikke
> behøver at informere kunderne om ændringer,og ....

Det har jeg intet mærket noget til.

> [...]
> Jeg måtte selv ringe dørklokker for at finde ud af at ADSL virkede på vejen....

Det6 kan virke åndsvagt men der er faktisk en god grund til det. Du kan
være tilknyttet en anden central end resten på vejen er, og som ligger
længere væk end det den må for at du kan få ADSL uden der kommer støj på
linjen. Der er en række faktorer der spiller ind herunder afstand og
centralens alder, de burde så kunne måle din forbindelse men det er nok
bare en konfirmand der har siddet på vagten den dag. Det er tåbeligt at
de ikke bare har målt din forbindelse det har de kunne finde ud af hver
gang jeg har haft dem i røret.

> [...]
> online vejledninger findes kun i en nybegynder version...
> (intet for den teknisk velfunderede, det havde de dog i gamle dage...)

Helt enig.

> Og når man så kun kunne få "smalbånd" med lav upload og ingen fast IP ,
> og brugbar ADSL fra TDC kun noget for erhverv til ekstra høj pris...
> ... tjah så farvel TDC

Sådan er det langt fra i dag. I dag kan du få 60 mbit ned og 2 op. Det
skulle være rigelig. Dog ville det være ønskeligt med hurtigere upload
men så falder det vidst langt uden for den typiske forbrugers behov og
nok ikke noget de vil kunne sælge ret meget af til private.

> PS.
> men vi er vist efterhånden lidt udenfor dk.teknik.telefoni emner

Ja, og dog?

Snakee

Fra : Frank Damgaard

Dato : 31-03-08 13:34

Snakee skrev:

> Det har jeg intet mærket noget til.

så vær du glad.
Hver gang TDC lavede deres julelege havde jeg mindre lyst til at
være kunde hos dem, og jeg bliver svær at få tilbage.

> [...]
> bare en konfirmand der har siddet på vagten den dag. Det er tåbeligt at
> de ikke bare har målt din forbindelse det har de kunne finde ud af hver

her i vejen er det samme central, men jeg manglede en teknisk kvaliceret
person i modsat ende. Og ligefrem at skulle betale
2 x omstillingsgebyr hvis det ikke lykkedes ville jeg ikke.
Og jeg ringede flere gange, ikke kun en gang.
Problemet var at de øjensynlig var usikker på målinger af linien når man
havde ISDN, eller blot ikke var interesseret i at sælge ADSL til mig,
TDC tjente jo mere ved at have mig som ISDN kunde med modem.....

> [...]
> men så falder det vidst langt uden for den typiske forbrugers behov og
> nok ikke noget de vil kunne sælge ret meget af til private

ja, det hjælper øjensynlig at "flygte" fra de selskaber der ikke leveret de
ønskede produkter, så opdager de måske til sidst at deres produkt
ikke er attraktiv nok og forbedrer det.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 29-03-08 22:44

Snakee <blopper@trashmail.net> wrote in news:47ed765f$0$15897
> [...]

> krævende indgangsvinkel til tingene end du har, f.eks. bare det med at
> de er nede 2 gange inden for ½ år finder jeg dybt uacceptabelt.

Har af nød haft TDC siden 17. januar.

Har hidtil oplevet langsom opgradering af hastighed (kan det virkelig tage
6 dage?), fastnet der ikke virkede fra dag 1, men først 3 dage senere, 2
udfald af ADSL, heraf det ene på +13 timer.

Hertil skal man så ligge at jeg betaler næsten 3 gange så meget for den
ydelse jeg ønsker (1024/1024, IP telefoni), i forhold til f.eks. Fullrate.

Mine næsten 6 måneder hos Fullrate forløb problemfrit bortset fra de første
dage, indtil jeg fik Fullrate routeren til at køre bridge mode.

17. juli når min bindingsperiode hos TDC er ovre, er jeg sandsynligvis
tilbage hos Fullrate. Ihvertfald væk fra TDC.

Fra : Per Rønne

Dato : 30-03-08 04:03

Kent Oldhøj <oldhoj@gmail.com> wrote:

> [...]
> 6 dage?), fastnet der ikke virkede fra dag 1, men først 3 dage senere, 2
> udfald af ADSL, heraf det ene på +13 timer.

Mine eneste virkeligt store problemer med FullRate skyldtes faktisk TDC,
der bureaukratisk mente at det var nødvendigt med teknikerbesøg ved
omstilling af ADSL fra ComputerCity til FullRate, og her var den første
ledige til om godt en måned ... teknikerbesøg var naturligvis ikke
nødvendigt [og blev da også heldigvis aflyst i tide].
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk