Udbetaling på et hus
Fra : Joe

Dato : 23-03-08 22:17

Når jeg kigger salgsopstillinger, så ser jeg oftes at udbetalingen er
væsentligt mindre end 20%. Hvordan hænger det sammen?
Jeg troede man "skulle" smide 20% til udbetaling (med mindre man låner de
20% i banken) og at realkreditten kun ville låne én de 80%?

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-08 09:18

"Joe" <nowhere@nowhere> wrote in message
> [...]
> Jeg troede man "skulle" smide 20% til udbetaling (med mindre man låner de
> 20% i banken) og at realkreditten kun ville låne én de 80%?

Udbetaling er typisk omkring de 5% af den udbudte pris. De 15% kan man så
låne som et boliglån i banken, og de sidst 80% som realkreditlån. - Det er
ihvertfald det som den vidste beregning på en salgsopstilling er lavet ud
fra. - Så kan man selv ændre det med ens bank / økonomi som det nu passer
ind i billedet.

Kim

Fra : K_N

Dato : 24-03-08 09:30

> [...]
> Jeg troede man "skulle" smide 20% til udbetaling (med mindre man låner de
> 20% i banken) og at realkreditten kun ville låne én de 80%?

En salgsopstilling er kun et (standard) forslag til hvordan finansieringen
kan gennemføres. Kommer sagen til realitetsforhandling er det din økonomi,
sælgerens ønsker og bankens begrænsninger som tilsammen finder frem til den
aftale, som en handel indgås under.

Realkreditlånet kan (max) udgøre 80 % af værdien - men må da gerne være
lavere. De sidste 20% skal du finansiere selv enten ved kontante midler
eller ved at låne dem af banken.
Har du opsparet et stort beløb er der intet, som forhindrer dig i, at betale
det hele kontant.

Knud