Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Huskøb?
Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 24-03-08 19:08

Min Kvinde og jeg skal købe hus indenfor det næste år eller to.

Men vi er helt blanke i hvad man skal sørge for, hvad man skal vide og hvad
man gør, trin for trin.

Findes der noget et-eller-andet-sted hvor man får ordentlig information som
førstegangskøber???

Mvh Henrik og Konen

Fra : K_N

Dato : 24-03-08 19:15

Start dog med at få lavet et budget over alle indtægter og udgifter i
familien - med det går i i banken og får et 'købsbevis' eller hvad det nu
kaldes rundt omkring. Det bevis tilkendegiver, hvor meget i med Jeres
økonomi maksimalt kan sætte Jer for.
Derefter går i ud på markedet og finder et hus, som ligger indenfor rammen.
Fra det punkt sørger i for at have både bankrådgiver, byggekyndig rådgivning
og advokat på banen - INDEN i skriver under på nogen slutsedler. Herfra går
det såmænd meget nemt - de kyndige rådgivere vil hjælpe Jer igennem - men
husk TRO aldrig på ejendomsmægleren (sælgers mand) eller på tilstandsrapport
(som ofte er sælgerstyret klamp) og husk aldrig samme advokat og/eller
bankrådgiver, som sælger anvender.

Knud

Fra : nvm

Dato : 24-03-08 19:27