Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Penge ind på en lørdag?
Fra : Rune Vestergaard

Dato : 20-03-08 09:25

Kan der gå penge ind på en lørdag i ens netbank? Altså så man kan se/bruge
pengene om lørdagen

mvh
Rune

Fra : K_N

Dato : 20-03-08 11:35

Principielt kan der godt gå penge ind - hvis de kommer fra en anden konto i
samme bank. Beløbet vil dog formentlig først have valør fra på tirsdag.
Overførsler bankerne i mellem foretages natten efter bankdage- dvs. næste
gang natten mellem tirsdag og onsdag.

Knud

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 21-03-08 10:44

Dvs. at hvis man øverforer fra feks danske bank til nykredit via netbank om
fredagen, så vil de aldrig nå frem om lørdagen?
Kæresten bilder mig ind at det kan hun i hendes bank og det har jeg svært
ved at tro på.

mvh
Rune

Fra : K_N

Dato : 21-03-08 11:04

Det er præcist hvad jeg siger - 2 uafhængige banker har ikke permanent
elektronisk forbindelse, hvorfor penge første vil gå ind efterfølgende
bankdag.
Al aktivitet på netbank i påsken vil blive registreret som værende foretaget
på bankdag tirsdag og være til rådighed i den anden bank onsdag morgen.

Såfremt du foretager manøvren mellem 2 konti indenfor samme bank eller
bankkoncern vil det være muligt, hvis pågældende bank har valgt at lade
deres egne bagvedliggende edb-systemer arbejde 24 timer i døgnet.

Hvis din kæreste har ret kunne det tyde på, at hun overfører mellem konti i
samme bank - f.eks. mellem 2 Nordea filialer.

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-08 16:44

"K_N" <denherrammeringenj@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis din kæreste har ret kunne det tyde på, at hun overfører mellem konti
> samme bank - f.eks. mellem 2 Nordea filialer.

Jeg kan da heller ikke se overførslen før den førstkommende bankdag, hvis
jeg overfører imellem 2 kontoer i min egen bank. Jeg kan se, at beløbet
venter på, at blive overført, men det sker først om mandagen, hvis jeg
overfører en lørdag. Det er så Den Danske Bank, hvis det har nogen
betydning.....

Fra : K_N

Dato : 21-03-08 18:33

"Buffy" <buffy(snabel-a)tjekmig.dk> wrote in message

> [...]
> venter på, at blive overført, men det sker først om mandagen, hvis jeg
> overfører en lørdag. Det er så Den Danske Bank, hvis det har nogen

Sådan udfører Danske Bank manøvren - f.eks. Nordea ser det ud som om det er
sket med det samme, men valørdagen vil være fremskudt - medmindre det er
transaktioner mellem 2 af dine egne konti.

Knud

Fra : K_N

Dato : 21-03-08 18:34

> [...]
> om fredagen, så vil de aldrig nå frem om lørdagen?
> Kæresten bilder mig ind at det kan hun i hendes bank og det har jeg svært

Det er jo nemt at efterprøve - overfør f.eks. 5 kr. mellem de respektive
konti/banker og se, hvad der sker.

Knud