Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Northern Rocker lukker i DK
Fra : Erik M. Jensen

Dato : 19-03-08 18:41

Det er jo efterhånden ved at være en gammel nyhed, men ikke desto mindre
rigtig gammeldags træls ... møg træls !!

På jp
<http://jp.dk/arkiv/?id=1298615>
står at de afvikler den danske afdeling pga. EU-regler.

Det undrer mig at de ikke sælger den danske afdeling. En bank/afdeling med 9
medarbejdere, infrastruktur, og kunder med en indlånsportefølje på 2+
milliarder kr. må da være "lidt" værd - særligt i disse
likviditetskrisetider....

Anyways, så bliver det spændende at se hvad de andre banker vil gøre for at
kapre de snarligt hjemløse 2+ mia. indlånskroner. Højere renter kunne være
et bud...... men nok desværre efterfulgt af lavere renter.
Så vidt jeg er informeret var NR's tilbud - 5 % helt uden p** - umatchet.
BRF kommer tættest på med 4,5 %.
Månedlig rentetilskrivning har jeg ikke set andre steder overhovedet.

Under alle omstændigheder skal man nok vare sig med hvor man placerer
håndørerne
<http://jp.dk/arkiv/?id=1250339>
(Frygt for flere krak i mindre banker)

mvh
Erik
----------------------------

uddrag af artiklen fra jp:
Ifølge Jan Thygesen er den egentlige årsag til, at Northern Rock lukker i
Danmark, at EU kræver, at der afleveres en plan, der beskriver, hvordan
banken skal drives videre seks måneder efter, at man har modtaget
statshjælp. Fristen er netop udløbet:
"Helt op til tirsdag var det stadig planen, at banken skulle fortsætte, for
vi ville nødig lukke den store succes, som banken har været i Danmark. Men
da vi lånte penge af den britiske Nationalbank, kræver EU, at der afleveres
en plan for, hvordan banken skal drives videre."
Det er nu planen at restrukturere banken til at kunne stå på egne ben uden
statsstøtte. Derfor har man besluttet at fyre en tredjedel af bankens 6000
ansatte. I Danmark mister ni medarbejdere jobbet. "