Tranetræk over Ålsgårde
Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 25-03-08 11:24

I går eftermiddag, 2008-03-24, var der gang i tranetrækket
mod Sverige her ved Skibstrup/Ålsgårde. Flere flokke fløj ud
over Øresund, trods snebyger og kold vind fra nord. På en mark
mellem Skibstrup og Hornbæk Plantage stod en flok på 30-40
fugle og holdt "pause". Før dem, havde min genbo talt cirka
60 traner. Ved 16-tiden, var fuglene på marken væk, men jeg
så lige at der ankom fire "efternølere" til marken.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt, 3140 Ålsgårde

Fra : SørenH

Dato : 25-03-08 19:10

Herluf Holdt, 3140 skrev:
> [...]
> 60 traner. Ved 16-tiden, var fuglene på marken væk, men jeg
> så lige at der ankom fire "efternølere" til marken.

Hvis I nogensinde har muligheden for det, så sku i unde Jer en tur til
Hornbogasjöen i mellemsverige eller til Rügen, netop hér i april.
Flere tusinde traner er samlede for at raste og "danse" og man kan komme
helt tæt på skuespillet.
Det er oplevelser som man husker!
Mvh
SørenH