Stor fugl
Fra : Jens

Dato : 24-03-08 20:13

Hej Gruppe

På vores vej hjem fra sommerhus, kigge vi ofte efter de mange rovfugle der
sidder i nærheden af vejen, i lørdags på vej hjem så vi en meget stor fugl,
som jeg
fik taget dette billede af

http://picasaweb.google.dk/JensSteenRasmussen/RnVedSommehus

jeg ved godt det er svært at se fuglen, den er i luften ud for træerne, mit
spørgsmål er kan det være en ørn? evt. en på træk?

vi befinder os ved Vig i Odsherred

mvh

Jens Rasmussen

Fra : birderpro

Dato : 26-03-08 01:52

On 24 Mar., 20:13, "Jens" <j...@razmussen.dk> wrote:
> [...]
>
> jeg ved godt det er svært at se fuglen, den er i luften ud for træerne, mit
> spørgsmål er kan det være en ørn? evt. en på træk?

Hej Jens

Det er godt nok et elendigt billede , men efter lidt
billedmanipulering, så synes jeg der er noget havørn over fuglen. Det
er ikke muligt for mig, at se farver, men proportionerne passer meget
godt. Kroppens størrelse og vingelængden synes, at passe. Der blev
iøvrigt set havørn ved Yderby lyng og Rørvig by den 23 marts 2008 !!
(DOF basen)

hilsen
Peter Godrfredsen

Fra : Jens

Dato : 26-03-08 19:40

Tak for svaret Peter, jeg har ikke selv forstand på fugle, men jeg ser tit
diverse rovfugle på pæle og i trær i nærheden at vejen, men denne her var
væsentlig MEGET større end dem jeg plejer at se, så jeg stod ud at bilen for
at gå tættere på for at tage et billede, men så lettede den, derfor er
billedet ikke at bedste kvalitet

mvh

Jens