md5 kryptering?
Fra : Hense

Dato : 28-03-08 22:39

Jeg har lavet et lille program som har et password der ligger i et .txt
dokument, og for at man ikke bare skal kunne se, hvad koden er, vil jeg
gerne havde det krypteret.
Hvis der skal bruges tredje-parts komponenter, så smid et link, og smid
gerne en bid kode.

Mvh. Hense

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 30-03-08 11:35

"Hense" <hvg@hense.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lavet et lille program som har et password der ligger i et
> .txt dokument, og for at man ikke bare skal kunne se, hvad koden er,
> vil jeg gerne havde det krypteret.

Jeg bruger:
http://www.eternallines.com/hashlib/

MVH
Thomas

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 30-03-08 12:18

"Thomas Eg Jørgensen" <thomas@hest.notaplan.com> wrote in message

> Jeg bruger:
> http://www.eternallines.com/hashlib/

Kan det bruges til at få det oprindelige password frem igen?

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 31-03-08 09:19

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse

> Kan det bruges til at få det oprindelige password frem igen?

Nej...eller...MD5 er jo "ikke længere sikker" og man bør nok bruge SHA
hvis man vil være sikker på at det virkelig er "one-way only"...

Jeg har enkelte steder behov for at kunne dekryptere data og her bruger
jeg Triple DES med en nøgle...Man burde nok bruge AES da den er
hurtigere, men til de datamænger jeg kryptere har det ingen praktisk
betydning...

Iøvrigt kan ovenstående pakke både MD5, SHA, TDES og AES...

MVH
Thomas

Fra : Hense

Dato : 31-03-08 17:34

Mange tak. det var det jeg menglede.

Mvh. Hense

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 13-04-08 10:18

hep...

MD5 er IKKE kryptering..... Det er signering.... stor forskeld...

/finn