GeForce værktøj
Fra : Hagar

Dato : 21-03-08 23:57

Hej

Jeg havde et stykke værktøj til mit tidligere GF XFX 7950 GT hvor jeg kunne
indstille gpu og ram hastigheder, men ikke om jeg kan komme på hvad det
hedder, det er røget en tur i glemmebogen. Er der en der lige kan komme med
navnet på det ?

Hagar

Fra : Lasse Hoelgaard

Dato : 22-03-08 00:36

> [...]
> jeg kunne indstille gpu og ram hastigheder, men ikke om jeg kan komme
> på hvad det hedder, det er røget en tur i glemmebogen. Er der en der

Mon ikke det er RivaTuner du tænker på?
http://www.guru3d.com/index.php?page=rivatuner

-Lasse

Fra : Hagar

Dato : 22-03-08 01:37

> Mon ikke det er RivaTuner du tænker på?
> http://www.guru3d.com/index.php?page=rivatuner
>
> -Lasse

Nej, det var ikke lige det, jeg mener bestemt jeg hentede det jeg tænkte på
hos GeForce, men er ikke sikker. Men det ser ud til at det du linker til
også kan noget af det samme, så det prøver jeg lige. Takker

Hagar

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-03-08 10:11

Hagar wrote:

> [...]
> hedder, det er røget en tur i glemmebogen. Er der en der lige kan komme med

Det kan du gøre med driveren, hvis du låser den op først. Filen du skal
bruge hedder "Coolbits.reg".

Jesper Poulsen

Fra : D@2

Dato : 23-03-08 13:19

Det hedder Ntune og kan hentes på Nvidia´s hjemmeside, jeg bruger det selv,
Ganske effektivt

Fra : Hagar

Dato : 23-03-08 13:47

<D@2> skrev i en meddelelse
> Det hedder Ntune og kan hentes på Nvidia´s hjemmeside, jeg bruger det
> selv, Ganske effektivt

BINGO, der var den, takker meget

Hagar

Fra : D@2

Dato : 23-03-08 14:20

> BINGO, der var den, takker meget
>
> Hagar

Tænkte jeg nok,

He he, har selv et Asus 7950gt grafik kort, Så Ntune er et must have, der er
muligheder i kortet,

Fra : Hagar

Dato : 23-03-08 15:25

<D@2> skrev i en meddelelse

> Tænkte jeg nok,
>
> He he, har selv et Asus 7950gt grafik kort, Så Ntune er et must have, der
> er muligheder i kortet,

Jeg har selv haft det kort, men det er ham der har det nu der skulle bruge
Ntune.
Har du nogen problemer med dit kort ? Mit blev for varmt og gav artifact,
men hvis man skruer lidt ned for hastighed på RAM og GPU, så er der ikke
noget galt.
Han der har det nu, han havde et ATI X850GT før, med mit aflagte, fik han en
score i 3D Mark 02 der var lige godt 3 gange højere, så jo, der trækker godt

Hagar

Fra : D@2

Dato : 23-03-08 17:32

> Har du nogen problemer med dit kort ? Mit blev for varmt og gav artifact,
> men hvis man skruer lidt ned for hastighed på RAM og GPU, så er der ikke
> noget galt.

Oplevede de der artifacts for noget tid siden, det blev sky højt varmt, men
har installeret et program til control af blæseren så problemet er der ikke
længere, nu ligger det på omkring 57idle istedet for 89....

Fra : Hagar

Dato : 23-03-08 18:07

> Oplevede de der artifacts for noget tid siden, det blev sky højt varmt,
> men har installeret et program til control af blæseren så problemet er der
> ikke længere, nu ligger det på omkring 57idle istedet for 89....

Kunne du ikke røbe navnet på det program ?

Hagar

Fra : D@2

Dato : 23-03-08 22:54

> Kunne du ikke røbe navnet på det program ?
>
> Hagar
ASUS Smartdoctor, virker desværre kun med Asus kort, men Ntune skulle kunne
klare det mindst ligeså godt, Men jeg har vist pillet i et eller andet så
Ntune styrer ikk blæseren særlig godt mere medmindre jeg styrer den manuelt

Fra : Hagar

Dato : 24-03-08 01:49

<D@2> skrev i en meddelelse

> [...]
> kunne klare det mindst ligeså godt, Men jeg har vist pillet i et eller
> andet så Ntune styrer ikk blæseren særlig godt mere medmindre jeg styrer

Ok, tak for hjælpen da
Jeg har tidligere prøvet med Ntune, men den gemmer ikke indstillingerne
efter en boot???

Hagar

Fra : D@2

Dato : 27-03-08 13:33

> Ok, tak for hjælpen da
> Jeg har tidligere prøvet med Ntune, men den gemmer ikke indstillingerne
> efter en boot???
>
> Hagar
Det problem ka jeg ikk lige hjælpe dig med..