NVidia driver til GF6800 ?
Fra : Per B.

Dato : 19-03-08 20:12

Hejsa..

I forbindelse med en snarlig format af harddisk og reinstallation af Win XP,
har jeg et spørgsmål ang. grafik driverne til mit GeForce 6800 gamers
edition 256 mb. Jeg er ikke den største PC-professor, men nu vil jeg gerne
en gang for alle få overblik i det her forvirrende driver-helvede.

Til mit GF6800-kort har jeg den medfølgende installations CD som bla.
indeholder :
NVidia WHQL driver (version ikke oplyst)
ASUS Enhanced driver
AGP Gart driver

Jeg antager at NVidia WHQL driveren er en slags forældet GeForce driver(?),
men er der nogle af de andre drivere på CD'en der er nødvendige at
installere igen INDEN jeg installere den sidste nye driver fra NVidia's
webside (Forceware version 169.21), eller indeholder NVidia's nyeste
Forceware version alle de ting som er nødvendige for at mit grafikkort
fungerer optimalt ?

Venlig Hilsen Per

Specs :
Windows XP Professional SP2 DK Version

CPU : AMD Athlon 64 4000+

Mainboard : ASUS A8V Deluxe
- BIOS Version : 1017.002
Chipset : VIA K8T800 Pro & VIA VT8237
VIA HyperionPro 4in1 : Version V506A
Netkort : Onboard - Lydkort : Onboard

Grafikkort : ASUS Geforce 6800 GE 256mb
- NVidia Forceware version : 169.21

DirectX 9.0c

RAM : 2064 Mb Dual Channel
- 4x512Mb DDR400

Master HD : Western Digital 120GB

Slave HD : Western Digital 160GB

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 20-03-08 07:27

"Per B." <no@no.mail> skrev i meddelelsen
> [...]
> webside (Forceware version 169.21), eller indeholder NVidia's nyeste
> Forceware version alle de ting som er nødvendige for at mit grafikkort

Du henter drivere til bundkortet fra Asus's hjemmeside og installerer
dem - start med chipset driveren. Derefter kan du installere grafikkortet
med driveren fra NVidia's hjemmeside.

Fra : Per B.

Dato : 20-03-08 15:12

> Du henter drivere til bundkortet fra Asus's hjemmeside og installerer
> dem - start med chipset driveren. Derefter kan du installere grafikkortet
> med driveren fra NVidia's hjemmeside.

Okay, så en installationsrækkefølge skal nogenlunde se sådan ud :

1. Onboard: VIA HyperionPro 4in1
2. Onboard: Marvell Gigabit LAN driver
3. Onboard: ALC850 AC97 audio driver
4. Onboard: USB 2.0 driver
5. DirectX9C
6. NVidia Forceware V169.21
- Div. driver og programmer, og firewall/antivirus tilsidst.

Tak for hjælpen!

Venlig Hilsen Per

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-03-08 17:32

Per B. wrote:

> 4. Onboard: USB 2.0 driver

Den ligger i XP's SP.

> - Div. driver og programmer, og firewall/antivirus tilsidst.

Firewall skal på som det aller-allerførste, såfremt du ikke sidder bag
en NAT-router.

Jesper Poulsen

Fra : Per B.

Dato : 20-03-08 20:15

> Firewall skal på som det aller-allerførste, såfremt du ikke sidder bag
> en NAT-router.

Jeg har en slaveharddisk med alle de backup's jeg skal bruge heriblandt de
nyeste drivere, og hiver derfor altid netstikket helt ud mens en
reinstallation finder sted. PC'en bliver først tilsluttet igen når jeg er
klar til at gå online og hente opdateringer til div. programmer, og det
plejer at fungerer ganske godt.

Venlig hilsen Per

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 21-03-08 10:39

Per B. wrote:

> reinstallation finder sted. PC'en bliver først tilsluttet igen når jeg er
> klar til at gå online og hente opdateringer til div. programmer, og det

Hvis du sidder bag en NAT-router kan du nu sagtens sidde online fra
første øjeblik.

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-03-08 13:38

Per B. wrote:

> Jeg antager at NVidia WHQL driveren er en slags forældet GeForce driver(?),

Det er en driver der er godkendt af Microsoft. De findes skam også nyere.

Jesper Poulsen