Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Nyt Grafikkort.
Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 14-03-08 21:26

Hej Ng

Jeg overvejer at købe nyt grafikkort...

Jeg har dette bundkort:
http://www.asrock.com/mb/vga.asp?Model=4CoreDual-VSTA - ASRock
4CoreDual-VSTA

På linket ovenover kan man se listen med understøttede grafikkort... Der på
fandt jeg dette:
NVIDIA GeForce 8600GT ASUS EN8600GT/2DHT/256M

Jeg har så fundet dette ved shg.dk:
Asus GeForce 8600GT EN8600GT/SI/HTDP/256M

Jeg kan bare ikke gennemskue hvad /SI/HTDP og 2DHT betyder, og om det vil
gøre at kortet ikke virker i mit bundkort. Ydermere er der "kun" et 20 pins
strøm stik til bundkortet... Dvs at der er fire strømstik som ikke kan
sættes i bundkortet, jeg ved ikke om det vil gøre at der ikke er strøm nok
til dette kort?

Nogen der ved noget om det ?

Mvh Jacob

Fra : Mads

Dato : 15-03-08 00:14

On Fri, 14 Mar 2008 21:26:00 +0100, "Jacob d'Andrade"
<jacob@REMOVEbastard.dk> wrote:

>På linket ovenover kan man se listen med understøttede grafikkort...

Du behøver ikke rette dig efter den liste.
Du skal bruge et grafikkort til en PCI-Express sokkel som er
det dit bundkort har. Derudover handler det om hvad du skal bruge
kortet til og hvad det må koste. Et 8600GT kort er bestemt ikke
mellem de bedste, men du skal måske ikke spille.

> [...]
>strøm stik til bundkortet... Dvs at der er fire strømstik som ikke kan
>sættes i bundkortet, jeg ved ikke om det vil gøre at der ikke er strøm nok

Her hopper kæden af. Du spørger om grafikkort, men skifter så
pludselig til at snakke om strøm til bundkortet. Hvis dit bundkort er
monteret og maskinen kører, så er den del jo OK.
Nyere grafikkort får typisk ekstra strøm via et ekstra lilel stik der
monteres direkte i kortet. Som regel et med 4 eller 6 ben, men har
du ikke et PCI-E strømkabel på din PSU, så kan der fås et konverstik
der passer på et alm. Molex stik ( de 4 bens stik der f.eks. sidder på
lidt ældre harddiske og CD drev )

mvh Mads